  • 81. Data: 2010-11-14 22:05:29
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dlatego udzieliłem szybkiej odpowiedzi ;D

    To jeszcze jedno pytanko ;)

    W kosztorysie jest jakiś rozdzielacz 9-sekwencyjny z przepływomierzami
    (rotametrami) z upustem za 760zł

    Przeglądając internet znalazłem mnóstwo rozdzielaczy i rozwarstwienie cenowe
    jest duże ...

    Nie mam pojęcia jakiej firmy jest ten oferowany przez sklep przepływomierz i
    czy posiada jakieś dodatkowe "usprawniania" czy poza rotametrami nic nie
    posiada ...

    Na Allegro znalazłem np. taki rozdzielacz. Dość rozbudowany ...

    http://allegro.pl/rozdzielacz-9-wkladki-rotametry-se
    kcja-so-i1318337953.html

    Jak widać bardzo rozbudowany i 200 zł tańszy ...

    Pytam bo wiem że sklep w którym hydraulik robił wycenę nie należy do
    najtańszych i z tego co się orientowałem ma naprawdę spore marże ..

    Od razu mówię że nie chodzi mi o szukanie na siłę oszczędności , bo buduje
    dla siebie i nie chce byle gówna , ale z drugiej strony też nie ma sensu
    brać wszystkiego co ma na stanie lokalny sklep w "ślepo" nie patrząc
    zupełnie na cenę ..

    Np. gdy zamiast sterownika HoneyWella zastosuję polski siłownik to zostanie
    mi około 200zł , stosując ten rozdzielacz z Allegro (bardzo rozbudowany)
    zostaje mi znów około 200zł .Za tę cenę będę mógł zamowić już pogodówkę +
    dodatkowo np. sterownik wewnętrzny lub dołożyć do lepszej pompy ...

  • 82. Data: 2010-11-15 20:26:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-11-2010 o 23:05:29 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/rozdzielacz-9-wkladki-rotametry-se
    kcja-so-i1318337953.html

    > Jak widać bardzo rozbudowany i 200 zł tańszy ...

    I znowu się dowiesz że nie będziesz miał gwarancji :) jak to ktoś tutaj już
    perorował przy zaworze, rzecz jest taka że kupując dla ciebie instalator ma
    spore upusty które dostaje :) jak kupisz na allegro to on dodatkowo
    na tobie nie zarobi :)
    A rozdzielacz jak najbardziej się nadaje podobnie jak zawór który ci
    pisałem,
    żywotność jego i tak bedzie większa od np kotła. a po 10 latach nawet
    firmowy będzie wychuśtany i będzie się nadawał do wymiany.

    > Pytam bo wiem że sklep w którym hydraulik robił wycenę nie należy do
    > najtańszych i z tego co się orientowałem ma naprawdę spore marże ..
    Dokładnie, i on sporo na tym zarabia, bo sklep się z nim dzieli,
    pewnie na dzień dobry ma 15% jak nie więcej.

> [...]
    > buduje dla siebie i nie chce byle gówna , ale z drugiej strony też nie
    > ma sensu brać wszystkiego co ma na stanie lokalny sklep w "ślepo" nie
    Dokładnie nie daj sie :)

> [...]
    > rozbudowany) zostaje mi znów około 200zł .Za tę cenę będę mógł zamowić
    > już pogodówkę + dodatkowo np. sterownik wewnętrzny lub dołożyć do
    Pewnie Plumpi nas tu zaraz zakrzyczy :) ale trzeba dbać o kasę bo są też
    inne wydatki i nie można przeginać z kosztami pomp, zaworów czy
    rozdzielaczy,
    które i tak się zużyja i za X lat i tak trezba bedzie wymienić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 83. Data: 2010-11-15 22:19:16
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >perorował przy zaworze, rzecz jest taka że kupując dla ciebie instalator ma
    >spore upusty które dostaje :) jak kupisz na allegro to on dodatkowo

    Wyceną jaką dostałem została wykonana przez pewną toruńską firmę która
    zajmuje się sprzedażą elementów CO.
    Na tej wycenie znalazłem namiary podwykonawcy i zadzwoniłem do niego :)

    Okazało się że poprzednio z nim rozmawiałem ...

    Materiały nie będzie kupował podwykonawca (hydraulik) a wykonawca.

    Napisałem dziś emaila do mojego wykonawcy , że chce zmienić elementy w
    kosztorysie.
    Każę kupić wykonawcy rury Wavina zamiast "polskich" rur Perfexima ...
    Zamiast siłownika Honeywella poprosiłem o polskiego Womixa , a rozdzielacz
    wybrałem taki "bardziej wypasiony" (z odpowietrzaczami automatycznymi ,
    spustem, rotametrami i itd , według opisu z grubego mosiądzu ..
    A za różnicę w cenie ... poprosiłem o pogodówkę i zostanie jeszcze niecałe
    100zł ..

    Wyjdzie że będę miał rury wyższej jakości , rozdzielacz bardziej
    "zaawansowany" i dodatkowo pogodówkę ...

    Jednakże zobaczymy co powie wykonawca ;)

    Sądzę że nie będzie problemu , bo i tak zapewne mniej już na tej
    "modernizacji" orżnęli , bo w moim domku miała być instalacja mieszana , a
    ja zrezygnowałem "tylko" z grzejników , więc część domu powinna mieć
    przygotowaną instalację pod podłogówkę ...
    A w moim kosztorysie jest rozdzielacz 9-sekwencyjny , a wątpie aby tak duży
    był potrzebny za około 66m2 powierzchni (4 pokoje) ...
    Wcale bym się nie zdziwił że te 600mb rury które kupię będą na powierzchni
    całego domu , czyli tak naprawdę za niemalże całą podłogówkę ponownie
    zapłacę ..

    Jednak będe dążył do tego aby wykonawca kupił to co ja chce ....

  • 84. Data: 2010-11-16 13:14:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >perorował przy zaworze, rzecz jest taka że kupując dla ciebie instalator ma
    >spore upusty które dostaje :) jak kupisz na allegro to on dodatkowo

    No cóż wykonawca nie był szczęśliwy ;-)
    Jednakże po dłuższej rozmowie udało mi się go przekonać ...

    Poszedłem mu na "rękę" bo obiecałem że sam wszystko zamówię za zaliczniem i
    na niego (on nie ma czasy na takie "pierdoły") ...

    Dla mnie to nawet lepiej bo zamówię i dostanę dokładnie to co chce a nie to
    co zechce wykonawca a wiadomo wykonawcy raczej nie stosuja najwyższej
    jakości elementów a raczej te .. najtańsze ...

    Dodatkowo stwierdził że niech także zamówię dla niego te rury (cieszę się że
    nie będzie "mixu" rur dostarczonych przezemnie i mixu rur (najtańszych)
    dostarczonych przez wykonawcę ...)

    Dodatkowo zamowilem zawór czterodrożny do siłownika MP06 , aby wszystko
    idealnie pasowało (bo wykonawca wspominal coś o zaworze honeywella).

    I tak zamówilem:

    -900mb rur Wavina , sądze że powinny być lepsze od rur jakie chciał dac
    wykonawca (Perfekt System (chińszczyzna))
    - zawór czterodrozny + siłownik MP06 (polski)
    - rozdzielacz 9-sekwencyjny z rotametrami , odpowietrznikami automatycznymi
    , spustem , mozliwością instalcji siłowników wykonany z grubszego mosiadzu ,
    lepiej wyposażony niż ten w kosztorysie
    - a jako "bonus dla mnie" w różnicy w cenach pomiędzy cenami z hurtowni
    gdzie koszorys robił hydraulik a tymi co ja zamówiłem pogodówka UMS -4PS :)

    Rury zamówiłem droższe niż te co miałem w kosztorysie. Gdybym zamówił te
    rury co miałem w kosztorysie przez internet miałbym jeszcze z 200-300zł
    oszczędności , ale stwierdziłem że co jak co ale na rurach nie będę
    oszczedzal ..

    Nie brałem najtanszych czesći , gdybym takie brał sądzę że można by jeszcze
    więcej "zarobić" , ale stwierdziłem że na sobie nie będę oszczedzał ..

    W tym tygodniu podłogówka będzie u mnie robiona :)

  • 85. Data: 2010-11-16 13:46:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Lis, 14:14, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > gdzie koszorys robił hydraulik a tymi co ja zamówiłem pogodówka UMS -4PS :)

    No to bedziemy mieli identyczny osprzet w kotlowni (tyle ze ja mam
    trojdrogowy zamiast czterodrogowego bo uzywam duzego bufora 1000l -
    mysle, ze bedziesz zadowolony :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2010-11-16 18:11:24
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No to bedziemy mieli identyczny osprzet w kotlowni (tyle ze ja mam
    > trojdrogowy zamiast czterodrogowego bo uzywam duzego bufora 1000l -
> [...]

    To i wyniki bedziecie mogli porownywac.Adam juz teraz zbieraj wyniki
    historyczne.

    KADAR

  • 87. Data: 2010-11-16 20:06:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > rozdzielaczy,
    > które i tak się zużyja i za X lat i tak trezba bedzie wymienić.

    dokładnie niech sobie sam zrobi i spokój.

    samochód niech sobie też sam zrobi i telewizor i radio i aparat komórkowy

    a i zaszyć po operacji sie może zwykłą nitką bawełniana za 5 zł rolka
    zamiast jakimiś drogimi nićmi operacyjnymi.

  • 88. Data: 2010-11-16 21:25:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dokładnie, i on sporo na tym zarabia, bo sklep się z nim dzieli,
    > pewnie na dzień dobry ma 15% jak nie więcej.

    > Dokładnie nie daj sie :)

    No własnie nie daj się !
    Idź do hurtowni i im powiedz żeby oddali swoją marżę, bo skur.... Cię
    okradają :D

    > Pewnie Plumpi nas tu zaraz zakrzyczy :)

    Wali mnie co sobie kupicie. Ja tylko staram się przedstawić za i przeciw i
    niczego nie narzucam.

    > ale trzeba dbać o kasę bo są też
    > inne wydatki i nie można przeginać z kosztami pomp, zaworów czy
    > rozdzielaczy,

    Ale zazwyczaj "co tanio to drogo".

    > które i tak się zużyja i za X lat i tak trezba bedzie wymienić.

    Tyle, że dla chińskiego badziewia X to będzie rok czy dwa, a nawet czas
    liczony w miesiącach, a dla firmowego X to będzie przynajmniej 15-20 lat.
    Tyle pracują już montowane przeze mnie zawory Honeywella na instalacjach
    przemysłowych.