  • 31. Data: 2017-04-25 12:47:23
    Temat: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.04.2017 12:36, Budyń wrote:
> [...]
    domach, przeważnie marzną tam, gdzie jej nie ma.

    > jesli jest ci cieplo w nogi przy podłogówce to znaczy ze ocieplenie tego budynku
    jest spitolone wiec podlogówka musi spora moc dawac.Moc czyli temperature.
    > Wiem co mówie - do czasu ocieplenia budynku podłogówka była milutko
    ciepła. Po ociepleniu - chłodna i zmuszająca do uzywania kapci.

    Otóż to!
    Wszystkie opinie o cieple w nogach lub przy głowie leżąc, biorą się ze
    źle izolowanych domów, do których montuje się podłogówkę, która z musu
    pracuje na wyższych parametrach

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2017-04-25 13:24:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-24 o 19:23, Mateusz Bogusz pisze:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Inni fachowcy mowili, ze jak sie wlozy kawalek wegla w doope i mocno
    scisnie posladki to wyjdzie diament.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2017-04-26 17:03:33
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 12:47:24 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Wszystkie opinie o cieple w nogach lub przy głowie leżąc, biorą się ze
    > źle izolowanych domów, do których montuje się podłogówkę, która z musu
    > pracuje na wyższych parametrach

    Znam tez taki przypadek, rura zasilana jak kolejny kaloryfer:
    "No mamy podłogówkę, w korytarzu, pieknie grzeje! ale podłoga się robi gorąca więc
    przeważnie jest wyłączona"

  • 34. Data: 2017-04-27 00:50:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 12:44:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > śpisz w swetrze czy pod kołdrą puchową pod nos? ;-)

    Nie zartuj - dla mnie spanie powyzej 20stC to juz katorga - glowa boli,
    czlowiek sie tylko wierci i zasnac nie umie :) Dobrych parenascie lat
    temu mieszkalem pare miesiecy u ciotki gdzie temperatura spadala w nocy
    nawet ponizej 15stC i to bylo bezsprzecznie najlepsze spanie - choc tam
    juz rzeczywiscie spod koldry nawet palca sie nie wystawialo :-)

    Przy 18stC i tak trzeba sie co jakis czas przewietrzyc i wyjsc spod
    koldry. A koldre mam "2" (w ikejowskiej skali 1-3, jak sie nie myle), czyli
    srednia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2017-04-27 17:43:40
    Od: "PiOtR" <p...@i...wp.pl>

    Mateusz Bogusz wrote:

    > Jakieś źródła takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Odwieczne pytanie wszystkich budujących się to: robić ogrzewanie podłogowe
    czy zakładać kaloryfery? a może system mieszany? punkt widzenia
    zależy od punktu siedzenia... dla jednego ważnym jest, aby nie mieć nic na
    ścianach i zawsze ciepło pod stopą, a dla drugiego, aby w ciągu 2h móc
    zmniejszyć temperaturę w sypialni z 23C na 19C, bo idzie noc:) jeszcze inny
    będzie wolał litą deskę na podłodze w niższej cenie, a kolejnego będzie stać
    na deski warstwowe, więc żadne ogrzewanie nie będzie tego ograniczało... tak
    naprawdę - nie ma odpowiedzi na to pytanie. każdy jest inny i dla każdego
    ważniejsze są inne powody.

    Trzeba wiedzieć, że temperatura wody zasilającej instalację waha się między
    40 a 50°C, a w instalacji z grzejnikami między 70-90°C. Pozwala to na
    znaczną oszczędność energii. Emisja ciepła przez promieniowanie umożliwia
    uzyskanie takiego samego komfortu cieplnego jak w przypadku systemów
    tradycyjnych, przy temperaturze powietrza niższej o 2°C, co z kolei daje
    oszczędność około 6% energii na 1°C.

    W przypadku ogrzewania podłogowego funkcje grzejnika
    przejmuje cała powierzchnia podłogi, zapewniając równomierny rozkład
    temperatury. Nie ma więc stref bardziej ciepłych lub niedogrzanych. Ponadto
    ten rodzaj ogrzewania daje komfortowy rozkład temperatur
    w pionie, najkorzystniejszy dla organizmu człowieka - powietrze jest
    najcieplejsze tam, gdzie najszybciej marzniemy, czyli w stopy, natomiast
    chłodniejsze w wyższych partiach pomieszczenia.

    --
    Pozdr.
    PiOtR

  • 36. Data: 2017-04-27 17:47:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 17:44:30 UTC+2 użytkownik PiOtR napisał:

    > Trzeba wiedzieć, że temperatura wody zasilającej instalację waha się między
    > 40 a 50°C, a w instalacji z grzejnikami między 70-90°C. Pozwala to na

    Ty jestes tym hydraulikiem 50+ chyba :-)
    W nowym domu podlogowke zasila sie bardziej 25-32stC, a kaloryfery 40-50stC.
    40-50stC w podlogach? Jak ktos tak ma to ma niezgodnie ze sztuka, prawem
    i rozsadkiem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2017-04-27 18:01:54
    Od: "PiOtR" <p...@i...wp.pl>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > W nowym domu podlogowke zasila sie bardziej 25-32stC, a kaloryfery
    > 40-50stC. 40-50stC w podlogach? Jak ktos tak ma to ma niezgodnie ze

    Podałem max. temp. jakie stosuje w ogrzewaniu
    Rozkład temperatury w domu wyposażonego w ogrzewanie podłogowe wymaga
    stosowania piecy niskotemperaturowych, które zapewnią temperaturę wody
    wpływającej do instalacji na poziomie do 55 oC oraz 45 oC na powrocie. W
    rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    grzejnikami i podłogowe.
    Generalnie przyjmuje się, żw temperatury te, w zależności od rodzaju
    pomieszczenia powinny wynosić do 29oC. Wyjątek stanowią łazienki, gdzie
    dopuszcza się temperaturę do 34 oC. Podobnie jest w strefach brzeżnych,
    które narażone są na straty ciepła - tam możliwe jest zasilanie w granicach
    do 35 oC.
    Ogrzewanie podłogowe wymaga właściwego rozplanowania pętli grzewczych oraz
    dobór właściwego źródła zasilania, tak by temperatura podłogi była
    komfortowa i nie miała negatywnego wpływu na nasze zdrowie i samopoczucie.
    --
    Pozdr.
    PiOtR

  • 38. Data: 2017-04-27 18:13:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 18:02:07 UTC+2 użytkownik PiOtR napisał:

    > Ogrzewanie podłogowe wymaga właściwego rozplanowania pętli grzewczych oraz
    > dobór właściwego źródła zasilania, tak by temperatura podłogi była
    > komfortowa i nie miała negatywnego wpływu na nasze zdrowie i samopoczucie.

    I chcesz powiedziec, ze podlogowka ktora ma powrot 45stC da podloge o
    temperaturze ponizej dopuszczalnej 29stC?

    > W rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    > grzejnikami i podłogowe.

    Mieszany uklad to najgorsze co moze spotkac inwestora.
    Moge spytac, ile masz lat? :-) Strzelam ze faktycznie 50+.
    Daj numer, bede swoim wrogom Cie polecal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2017-04-27 18:20:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 17:44:30 UTC+2 użytkownik PiOtR napisał:

    > Trzeba wiedzieć, że temperatura wody zasilającej instalację waha się między
    > 40 a 50°C, a w instalacji z grzejnikami między 70-90°C.

    Że co? Skąd te temp wziąłeś?

  • 40. Data: 2017-04-27 18:45:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 18:01, PiOtR pisze:

> [...]
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    Sorry kolego ale pleciesz od rzeczy, pomieszały Ci się układy a i
    temperatury także,
    lepiej zajmij się czym innym gdzie mniejsze szkody wyrządzi Twoje
    doradzanie.

    --
    Pozdr
    Janusz