  • 31. Data: 2014-01-09 13:27:30
    Temat: Re: Podłogówka w praktyce
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-09 12:56, tataglia pisze:

    > To znaczy co - powinienem mieć w końcu sprzęgło czy nie powinienem
    > mieć pomp ? Jaką rolę pełni sprzęgło w takiej instalacji ? Czy to nie
    > jest aby tylko kawałek bańki z króćcami ?

    Jest to kawałek bańki z króćcami.
    Sprzęgło hydrauliczne ma za zadanie odseparować od siebie poszczególne
    obiegi w taki sposób, aby jedna pracująca pompa nie wpływała na pracę
    innej pompy.
    W Twoim przypadku jeżeli ktoś już zaplanował aż 3 pompy (ta w kotle + 2
    dodatkowe) to zrobienie tego bez sprzęgła jest podstawowym błędem
    wykonawczym.
    Sprzęgła mają sens tylko w rozległych instalacjach, w których jedna
    pompa nie jest w stanie zapewnić prawidłowych obiegów lub tam, gdzie
    ogrzewanie jest podzielone na kilka układów, które są okresowo
    wyłączane. Choć w tak małych instalacjach wyłączanie układów o wiele
    lepiej jest zrobić z udziałem siłowników.
    Samo sprzęgło ma także pewną wadę w przypadku współpracy z kotłem
    kondensacyjnym. Polega ona na podnoszeniu temperatury na powrocie w
    obiegu CO kotła, co powoduje zmniejszenie sprawności takiego kotła.
    Tyle, że w tak małej instalacji jakie się robi w domach jednorodzinnych
    nie ma potrzeby stosowania, ani dodatkowych pomp, ani sprzęgieł.
    Stosuje się tylko dodatkową, jedną pompę w obiegu podłogówki, jeżeli
    jest instalacja mieszana tzn. podłogówka + grzejniki. Pompa ta jest
    umieszczona za mieszaczem, obniżającym temperaturę wody w obiegu
    podłogówki. Tu już nie stosuje się sprzęgieł wodnych, gdyż mieszacz i
    grzejniki odciążają pompę, znajdującą się w kotle i odseparowuje pompę
    podłogówki od obiegu pompy znajdującej się w kotle.
    Pompy montowane w kotłach gazowych to pompy firmowe. Zwłaszcza pompa
    znajdująca się w kotłach Ariston Genus Evo. Są to bardzo wydajne, trwałe
    pompy, sterowane elektronicznie. To, że pompa ta ma dużą moc, nie
    oznacza, że z taką mocą będzie pracowała non-stop. Pompa ta dostosowuje
    moc do potrzeb instalacji, dlatego tym bardziej praca dodatkowych pomp
    zakłóca prawidłową pracę pompy w kotle.
    Jak widać, Twoi wykonawcy nie mieli dostatecznej wiedzy, dlatego
    asekurowali się montażem dodatkowych, choć niepotrzebnych pomp, nie
    zważając na koszty jakie będziesz niepotrzebnie ponosił.

  • 32. Data: 2014-01-09 13:29:53
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 12:26:07 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Samochody też sam naprawiasz albo leczysz się też sam?

    To żaden argument. Bo czy jeśli sam myję zęby, naczynia i piorę gacie, to robię źle?
    Powinienem naprawdę wszystko zlecać na zewnątrz? Może podcieranie tyłka też?

  • 33. Data: 2014-01-09 13:49:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 12:26:07 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Samochody też sam naprawiasz albo leczysz się też sam?

    Obiady gotujecie Sami czy jecie w restauracji?
    Dzieci wychowujecie Sami czy zlecaciue to fachowcom?

  • 34. Data: 2014-01-09 21:03:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    >Zbiornik bez membrany.
    To ja nawet nie wiedziałem że są z membraną.
    I kupiłem mamie rok temu w wakacje bez membrany 200 litrów.
    I od tamtej pory nic nie robiłem.
    btw:
    A co do uczenia w szkole podstawowej.I rozpuszczalności gazów
    To ja maturę mam.
    Gorzej nawet mam magistra.
    A żeby Cie dobić to inżyniera tytuł też mam :)
    I co ?
    Nie wiedziałem że temeratura ma wpływ na rozpuszczalność gazów w wodzie.
    Pytanie jak duże

  • 35. Data: 2014-01-09 22:13:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 21:03, Bolko pisze:
> [...]
    > I co ?
    > Nie wiedziałem że temeratura ma wpływ na rozpuszczalność gazów w wodzie.

    Nie jestes jak sadze instalatorem montujacym ludziom hydrofory, wiec tak
    z grubsza nie musisz wiedziec. Sadze jednak, ze w swojej pracy starasz
    sie zglebic tajniki wiedzy niz np. jezdzic do klienta srednio raz na
    miesiac i pompowac baniak, a na pytanie czemu tak nie wzruszasz
    ramionami. :-)

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 36. Data: 2014-01-09 22:27:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 21:03, Bolko pisze:

    > Nie wiedziałem że temeratura ma wpływ na rozpuszczalność gazów w wodzie.
    > Pytanie jak duże

    Na szybko cos takiego gdyby sie zainteresowal:
    http://www.staff.amu.edu.pl/~ZTUW/ftp/D3%20Badanie%2
    0wplywu%20temperatury%20na%20rozpuszczalnosc%20tlenu
    %20w%20wodzie.pdf

    W przypadku problemow z hydroforem nie tyle chodzi o temperature co o
    problem gdzie jest napompowane powietrze?
    Wychodzi na to, ze co niekktorzy instalatorzy hydraulicy nie wiedza po
    co wogole stosuje sie membrany w zbiornikach hydroforowych, a to
    przeciez czesc ich pracy.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.