  • 1. Data: 2013-07-06 23:16:13
    Temat: Podłoże w garażu
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam

    Co proponujecie jako wierzchnią warstwę w garażu?
    Wykonane są dolne warstwy konstrukcyjne i wylewka. Lada dzień będę musiał
    zdecydować, po czym będę w tym garażu jeździł i człapał...

    W marketach wiele jest różnych promocji na tanie płytki/gres. Warto iść w
    tym kierunku, czy może jakieś farby/warstwy typu betondur?
    Jeśli miałbym się decydować na gres (płytki), to jakie wymagania muszą one
    spełnić?
    Co sądzicie o tym betondurze?

  • 2. Data: 2013-07-07 12:57:50
    Temat: Re: Podłoże w garażu
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-06 23:16, Robert pisze:
    > Jeśli miałbym się decydować na gres (płytki), to jakie wymagania muszą
    > one spełnić?
    > Co sądzicie o tym betondurze?

    Jako długoletni użytkownik podłogi pomalowanej farbą do betonu powiem
    tylko tyle:
    jak robisz od podstaw i chcesz mieć dobrze, to zainwestuj w płytki.
    Farba, czy to się będzie nazywała Betondur, czy inaczej, to tylko farba
    i co 2-3 lata trzeba robić poprawki, a wyglądać będzie zawsze, jak
    pomalowany beton.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-07-07 15:12:54
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Jacek" napisał:
    > jak robisz od podstaw i chcesz mieć dobrze, to zainwestuj w płytki.

    Szczerze mówiąc skłaniam się ku tej właśnie wersji.
    Czy pod obciążenie autkiem trzeba jakieś extra płytki? Czy byle taniocha
    marketowa powinna wytrzymać?

  • 4. Data: 2013-07-07 15:19:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Rozumiem że
    - w garażu zawsze będziesz miał minimum +1 st c.
    - nie będziesz używał tępych narzędzi jak młotek klucze itp.
    - a tak w ogóle to będziesz parkował przed garażem bo szkoda płytek :)

  • 5. Data: 2013-07-07 15:23:02
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-07 15:12, Robert pisze:
    > Szczerze mówiąc skłaniam się ku tej właśnie wersji.
    > Czy pod obciążenie autkiem trzeba jakieś extra płytki? Czy byle taniocha
    > marketowa powinna wytrzymać?
    Pod autem to żadne obciążenia. Auto jest na oponach - duża powierzchnia
    styku - naciski małe. Jeżeli będziesz w garażu majsterkował, to warto
    wziąć płytki, których przypadkowy upadek młotka nie rozbije od razu.
    to poczytaj
    http://forum-mechanika.pl/threads/jaka-posadzka-w-wa
    rsztacie.5754/
    Jacek

  • 6. Data: 2013-07-07 16:26:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 15:19:10 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Rozumiem że
    >
    > - w garażu zawsze będziesz miał minimum +1 st c.

    A to czemu? Gres jest mrozoodporny, spokojnie moze byc i -20stC.
    Kwestia wlasciwego zafugowania i odprowadzania wody zeby nie odbijaly.
    O ile plytki na zewnatrz zwykle predko odpadaja - w garazu spokojnie
    powinny wytrzymac dluuuugie lata.

    > - nie będziesz używał tępych narzędzi jak młotek klucze itp.

    Mozna uzywac dowoli. Kupi za 12 pln metr2 dodatkowych plytek i jakby
    juz sie cos potluklo (pewnie raz na dwa lata) to se wymieni :)

    > - a tak w ogóle to będziesz parkował przed garażem bo szkoda płytek :)

    Gresu po 12 pln / m2 ? Mi by bardziej szkoda bylo jezdzic po farbie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-07-07 17:45:23
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Bolko" napisał:
    > Rozumiem że
    > - w garażu zawsze będziesz miał minimum +1 st c.

    Wspomniana przeze mnie "taniocha marketowa" to nierzadko mrozoodporny gres.

    > - nie będziesz używał tępych narzędzi jak młotek klucze itp.

    Z tym gorzej. Ale tu trzeba po prostu używać narzędzi z głową. Bo wg mnie
    solidny młotek padając z wysokości ~1m może załatwić każdą, nawet drogą
    płytkę.

    > - a tak w ogóle to będziesz parkował przed garażem bo szkoda płytek :)

    A dlaczego? Przecież piszę, że chcę taniochę z marketu :-) Więc nie będzie
    szkoda.

  • 8. Data: 2013-07-09 22:03:23
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    nie fuguj od razu, plyta siadzie lekko - wtedy opaska z silikonu w
    odpowiednim kolorze.

  • 9. Data: 2013-07-10 15:29:48
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym kierunku, czy może jakieś farby/warstwy typu betondur?
    > Jeśli miałbym się decydować na gres (płytki), to jakie wymagania muszą one

    Zdecydowanie płytki tylko nalezy pamietac o ich czestym zamiataniu bo mozna
    sie latwo poslizgnac na drobnym piasku. Jesli chodzi o trwałosc to od 4 lat
    mam gres z castoramy za 35zl i wyglada nadal jak nowy. Musisz zwrocic
    szczegolna uwage przy kladzeniu aby nie było pustki pod plytka.... ja na
    moich plytkach nawet rąbie drewno do kominka i wytrzymuje :)

    pozdr.

  • 10. Data: 2013-07-13 00:22:24
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Adam" napisał:
    < Zdecydowanie płytki <...>
    > Musisz zwrocic szczegolna uwage przy kladzeniu aby nie było pustki pod
    > plytka.... ja na moich plytkach nawet rąbie drewno do kominka i wytrzymuje
    > :)

    Ale rozumiem, że "standardowo" można używać packi zębatej? Czy jedna kłaść
    jednolitą powierzchnię, żeby pustych miniprzestrzeni nie było?