  • 1. Data: 2010-03-25 22:09:45
    Temat: Podpowiedzcie laikowi jaki kocioł wybrać
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    powiedzcie jaki kocioł kondensacyjny wybrać.
    Ogrzewanie domu 160 m2
    Wszedzie podłogówka, tylko włazienkach grzejniki.

    Pytam bo tak naprawde nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę, czym się kierować
    przy wyborze. Gdzie nie pójde do jakiej firmy, to sprzedawcy zachowują się
    jak na targu!!!
    Każdy jest super, każdy oszczedny i każdy jest najlepszy od pozostałych.

    Możecie coś podpowiedzieć?
    Lodówkie są drogie, mi akurat na lodówce nie zależy bo mam miejsce na kocioł
    i zasobnik w kotłowni.
    Rodzina to 4 osoby.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-25 22:37:38
    Temat: Re: Podpowiedzcie laikowi jaki kocioł wybrać
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > powiedzcie jaki kocioł kondensacyjny wybrać.
    > Ogrzewanie domu 160 m2
    > Wszedzie podłogówka, tylko włazienkach grzejniki.

    Bez sensu. Właśnie w łazienkach w szczególności sprawdza się podłogówka, bo
    masz płytki i tam właśnie jest ona potrzebna :)

> [...]
    > zachowują się jak na targu!!!
    > Każdy jest super, każdy oszczedny i każdy jest najlepszy od pozostałych.

    Bo taka jest prawda. Jakość kotłów dobrych firm jest porównywalna.
    Szukaj takiej, która daje jak najdłuższą gwarancję i jak najbliżej dobry
    serwis.

  • 3. Data: 2010-03-26 00:21:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Możecie coś podpowiedzieć?
    > Lodówkie są drogie, mi akurat na lodówce nie zależy bo mam miejsce na

    wybierz ten który ma jak najdłuższą gwarancję i dobry sprawny serwis
    POGWARANCYJNY w Twojej okolicy. Wszystkie inne parametry będą porównywalne.
    Ceny różne, np viessmann bezsensownie drogi
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-03-26 05:53:41
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam

    > Bez sensu. Właśnie w łazienkach w szczególności sprawdza się podłogówka,
    > bo masz płytki i tam właśnie jest ona potrzebna :)
    W łazience bedzie podłogówka, grzejnik jako dodatkowy tylko bedzie

    > Bo taka jest prawda. Jakość kotłów dobrych firm jest porównywalna.
    > Szukaj takiej, która daje jak najdłuższą gwarancję i jak najbliżej dobry
    > serwis.

    A możecie coś konkretnego polecić?
    Jakiś konkretny model do domu 160 m2 i do podłogówki?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 5. Data: 2010-03-26 05:55:22
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > wybierz ten który ma jak najdłuższą gwarancję i dobry sprawny serwis
    > POGWARANCYJNY w Twojej okolicy. Wszystkie inne parametry będą
    > porównywalne.

    Powiem szczerze że serwis z tego co widziałem to napewno jest viessmana,
    vailanta, junkersa i buderusa.

    > Ceny różne, np viessmann bezsensownie drogi
    Czyli co viessmana nie warto brać nie warto się w niego ładować?

    A z innych co możecie polecić? możecie podpowiedzieć jakiś konkretny model.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-03-26 06:42:09
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Serwis jest, a jest to kolosalna różnica.
    Popytaj użytkowników w Twojej okolicy, jakie mają doświadczenia praktyczne z
    serwisem. Ja ostatnio czekałem na serwis Saunier Duval 2 dni i kląłem, że
    dlugo, a kolega na serwis Buderusa czekał 2 tygodnie.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-26 07:12:18
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    A powiedzcie co z kondensatem, co się z nim robi?
    Bo wyczytałem że tego jest kilkadziesiąt litrów nawet na dzień.

    Jeśli mam swoje szambo, to czy kocioł kondensacyjny dalej ma sens? Czy to
    się opłaca?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2010-03-26 07:40:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czyli co viessmana nie warto brać nie warto się w niego ładować?
    >
    > A z innych co możecie polecić? możecie podpowiedzieć jakiś konkretny
    > model.

    Na "moim" terenie polecam klientom dwie marki. Polski Termet i włoska
    Beretta. Beretta ma tutaj dobry serwis, termet też. Beretta ma w Polsce
    zakład produkcyjny i praktycznie całość części jest dostępna. Z termetem
    podobnie- wszystko można ściągnąć ze sklepu firmowego lub w najczarniejszym
    scenariuszu po prostu tam pojechać i przywieźć. Kocioł psuje sie wtedy gdy
    pracuje i każdy jego przestój to przerwa w ogrzewaniu.
    Unikać raczej marek egzotycznych (gł. tureckich) importowanych przez markety
    budowlane. Z tego co słyszę buderus ma koszmarnie powolny serwis - na
    podzespoły czeka się tygodniami choś osobiście żadnych doświadczeń z tym nie
    mam i powtarzam to co wielokrotnie słyszałem. Poprzedniej zimy moja
    koleżanka czekała 3 tygodnie na wentylator do vaillanta.
    Po serwisie viessmanna zdarzało mi się trzykrotnie wykonywać "właściwe"
    naprawy (nic nie zrobili, a skasowali klienta i owszem) co przy cenach
    serwisu i kotłów tej marki jest dla klienta niemiłe.
    Musisz też odróżnic serwis od instalatora. Wiele marek ma gęstą siec
    instalatorską ale punkty serwisowe 1-3 na województwo a to już jest wielka
    różnica. Zdaje się junkers ma taką politykę ale głowy nie dam.

  • 9. Data: 2010-03-26 09:22:25
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Jeśli mam swoje szambo, to czy kocioł kondensacyjny dalej ma sens? >Czy to
    > się opłaca?

    Kocioł kondensacyjny to ma sens tylko gdy a) jest tani (niewiele droższy od
    odpowiednika bez kondensacji) b) masz odpowiednia instalacje grzewcza by
    pracowal na parametrach gdzie wogole kondensacja zachodzi.

    To tak moim zdaniem ;)
    Marketing marketingiem a rzeczywistosc rzeczywistoscia.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2010-03-26 18:08:55
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    >
    > Możecie coś podpowiedzieć?
    > Lodówkie są drogie, mi akurat na lodówce nie zależy bo mam miejsce na

    Ponieważ Twoje głownie ogrzewanie to podłogówka, więc tylko i wyłącznie piec
    kondensacyjny inaczej to nie ma sensu.

    Jeśli masz dobrze zrobione pętle grzewcze i dobrze ocieplony dom to można
    pomyśleć o tym, aby całość, podłogówka + grzejniki pracowały na jednym
    parametrze (temperaturze) bez mieszacza. W takim przypadku piec będzie mógł
    pracować na niskiej temperaturze ale z wysoką sprawnością. Te dwa grzejniki
    nie będą w takim przypadku nigdy gorące, ale one i tak pewnie nie będą tam
    głównym źródłem ciepła, więc to nie powinno być problemem. Sam system będzie
    prostszy a i też tańszy przy zakupie i w eksploatacji.

    Wybieraj kocioł kondensacyjny o niskiej mocy minimalnej, jednofunkcyjny z
    zasobnikiem CWU. Moc minimalna najlepiej od około 3-4kW a moc maksymalna
    około 15 kW, może być Junkers, Valliant czy De Dietrich. Taki kocioł spełni
    wszystkie Twoje wymagania.

    4974 (20100325) __________