  • 51. Data: 2020-01-20 09:43:58
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jan 2020 11:20:54 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > należy określić, jakie będzie dobowe zużycie i w jakich porach dnia.
    > My, ludzie zelektryfikowani, możemy się spierać, czy lepszy czajnik
    > z gwizdkiem na gaz, czy z pstryczkiem na prąd.

    A jak mam z gwizdkiem na prąd to w jakiej kategorii się plasuję?

    --
    Marek

  • 52. Data: 2020-01-20 09:45:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jan 2020 21:46:41 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > No więc właśnie to jest to, o czym parę razy tu pisałem. 5000 euro
    > wydane raz, versus w trzystu ratach przez ćwierć wieku -- jeden
    > pies.

    A koszty naprawy, wymiany aku?
    Prąd ze słupa jednak najtaniej.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2020-01-20 11:00:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A koszty naprawy, wymiany aku?
    > Prąd ze słupa jednak najtaniej.

    Ile można w kółko to samo. To jasne, że z dostępem do słupa
    zawsze jest najtaniej. Nawet jak ktoś sobie ten prąd zrobi
    tanio, to koszty przechowania go choćby do nocy, inne niż
    powieszenie na słupie, są wysokie. Dopiero gdy brak słupa
    jest *bezwzględny* i nie do pokonania, widać realne korzyści.
    Wtedy jest woda w kranie versus woda we wiadrze przy studni
    na korbę.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2020-01-20 11:01:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A jak mam z gwizdkiem na prąd to w jakiej kategorii się plasuję?

    Póki spór toczy się w gronie zelektryfikowanych, nie ma to znaczenia.
    Dla fotowoltaistów odludnych jest to jeszcze gorzej niż z pstryczkiem.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2020-01-20 11:06:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Taki zestaw mógłby w zasadzie mnie w zupełności zasilić, bez zmiany
    > przyzwyczajeń. Tylko że 5000 euro, to mi starcza na opłacenie 25 lat
    > rachunków za prąd ze słupa :)
    Żartujesz :) mnie wychodzi niecałe 10 lat, 2,2kzł/rok

    --
    Janusz

  • 56. Data: 2020-01-20 11:11:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ok, czyli podobna kiszka co kilka lat temu... Wymieniać aku co 4 lata
    > to żadna frajda, no chyba że znacząco te dziady potanieją.
    Do taki zadań sie kupuje aku stacyjne które kosztują więcej ale i mają
    dużo wiekszą
    trwałość.

    > Śmiem wątpić - w PL prąd węglowy zdaje się tańszy niż mój atomowy. Z
    > tym że na ścisłość to obecnie płacę 19 Eur/mc (czyli te 5K EUR to na 22
    > lata raczej, a nie na 25).
    Podałem ci dla g11 czy najzwyklejszej taryfy, niecałe 10 lat.
    dla g12 jak teraz mam bedzie 12,5 roku, zużycie około 3500kwh/rocznie
    9,5kwh/dzień.

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2020-01-20 11:18:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 23:34, Kadar pisze:
    > Moje zużycie za listopad to ok. 300kWh. Raczej nie szaleję. Rzadko włączam jeden
    grzejnik elektryczny
    No i ten grzejnik Cie bije po kieszeni, ja też mam 300kwh za listopad
    ale więcej świecę :) idą 3-4 komputer +tv plazma, pralka, zmywarka,
    piekarnik, tostery, expresy do kawy +
    pompa wody, kompresor oczyszczalni, pompki co, routery, switch tv-sat.
    Jest tego trochę.

    --
    Janusz

  • 58. Data: 2020-01-20 11:32:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 11:18:41 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > piekarnik, tostery, expresy do kawy +
    > pompa wody, kompresor oczyszczalni, pompki co, routery, switch tv-sat.

    Kurcze ja mam podobnie. Oprócz plasmy i pompy wody. I idzie bliżej 400kWh
    miesiecznie. Muszę się przyjrzeć

  • 59. Data: 2020-01-20 16:49:14
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > piekarnik, tostery, expresy do kawy +
    > pompa wody, kompresor oczyszczalni, pompki co, routery, switch tv-sat.

    Muszę się temu przyjrzeć, bo grzejnik naprawdę rzadko chodzi. Jak na razie dla
    przyjemności grzeję kominkiem i dla wygody piecykiem na gaz. Urządzeń elektrycznych
    mam bardzo mało. To co ty podałeś to jest nieproporcjonalnie więcej niż u mnie.
    Gdzieś ten prąd mi ucieka. Nie wiem tylko jak mogę zmierzyć zużycie poszczególnych
    urządzeń.

  • 60. Data: 2020-01-20 16:50:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kurcze ja mam podobnie. Oprócz plasmy i pompy wody. I idzie bliżej 400kWh
    miesiecznie. Muszę się przyjrzeć

    Tez to napisałem.