  • 11. Data: 2010-03-14 16:46:01
    Temat: Re: Poduszki
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 12:25:13 +0100, krys napisał(a):

    > Znacie może jakieś czary, żeby uszczelnić poduszki? Jakiś impregnat, albo
    > coś? Gubią pióra, jak ptaki na wiosnę, wkurza mnie to niemożebnie tym
    > bardziej, że nie kupiłam pierwszych z brzegu, tylko wybrane - wcześniejszy
    > zakup od tego producenta nie piórkuje.
    > Albo poleććcie DOBRE poduszki, takie, które po pół roku nie zamieniają się w
    > płaski kamień, trzymają fason i nie gubią piór.
    > Justyna.

    Z doświadczenia wiem, że pierze wychodzi z powodu przetarcia się rogów
    poduszek oraz czasem też brzegów, tam gdzie są szwy. Ponieważ mam ten sam
    kłopot, a wiosną zamierzam odnowić poduszki i kołdry (znam zakład w
    Skarżysku Kamiennej, gdzie sie wykonuje nowe wsypy - korzystały sąsiadki i
    sa zachwycone), zażyczę sobie tego typu wykończenia jak w tej aukcji:
    http://www.allegro.pl/item889832875_koldra_puchowa_2
    00x220_200_220_3kg_100_puch_ges.html
    --

    Ikselka.

  • 12. Data: 2010-03-14 16:46:46
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 13:34:54 +0100, krys napisał(a):

    > Mam, nie zdały egzaminu, spłaszczyły się po pewnym czasie niestety. Na
    > początku były naprawdę wygodne.

    Takie z gąbki. Też to zaliczyłam, po miesiącu używania zrobiły się z nich
    twarde podeszwy.
    --

    Ikselka.

  • 13. Data: 2010-03-14 16:58:27
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > Takie z gąbki. Też to zaliczyłam, po miesiącu używania zrobiły się z nich
    > twarde podeszwy.

    Moje wytrzymały dłużej, nadal ich używam, ale bez poduszki głównej się nie
    nadają. Szkoda mi zaryzykować 70 zł za sztukę bez gwarancji jakości.
    J.

  • 14. Data: 2010-03-14 17:01:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > Z doświadczenia wiem, że pierze wychodzi z powodu przetarcia się rogów
    > poduszek oraz czasem też brzegów, tam gdzie są szwy.

    To nie to, to po prostu wsypa jest dziadowska, choć niby produkt I gatunek,
    Pióra wyłaża całą powierzchnią, a poduszki nie maja chyba nawet roku.

    Mam taką lamówkę;-)
    J.

  • 15. Data: 2010-03-14 18:48:15
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 18:01:29 +0100, krys napisał(a):

    > To nie to, to po prostu wsypa jest dziadowska, choć niby produkt I gatunek,
    > Pióra wyłaża całą powierzchnią, a poduszki nie maja chyba nawet roku.

> [...]

    U moich sąsiadek nic nie wyłazi (specjalnie czekałam z decyzją na ich
    opinię), może ten zakład daje dobre tkaniny wsypowe, w dodatku przepiękne -
    wzorzyste i kolorowe, do wyboru.
    --

    Ikselka.

  • 16. Data: 2010-03-15 08:37:36
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > U moich sąsiadek nic nie wyłazi (specjalnie czekałam z decyzją na ich
    > opinię), może ten zakład daje dobre tkaniny wsypowe, w dodatku przepiękne
    > - wzorzyste i kolorowe, do wyboru.

    Możliwe. Ja swoje poduszki też kupiłam na podstawie organoleptycznego
    sprawdzenia poduszki tej samej firmy - a tu wtopa:-(.
    J.

  • 17. Data: 2010-03-15 09:11:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Możliwe. Ja swoje poduszki też kupiłam na podstawie organoleptycznego
    > sprawdzenia poduszki tej samej firmy - a tu wtopa:-(.
    > J.

    Normalka w dobie erzaców. Firma buduje swój image kupując dobre
    (droższe) materiały, po uzyskaniu powodzenia stosuje nieco tańsze, a więc
    gorsze w celu szybkiego zwrotu inwestycji, może też zajść sytuacja, że dobre
    materiały podrożały lub zniknęły z rynku. Albo minęła pora ulg dla
    początkującej firmy wyznaczona przez fiskus - bestię o stalowych zębach
    osadzonych w paszczęce pejsatej zżerającej Polskę i Polaków.

  • 18. Data: 2010-03-15 16:17:22
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > Możliwe. Ja swoje poduszki też kupiłam na podstawie organoleptycznego
    > sprawdzenia poduszki tej samej firmy - a tu wtopa:-(.

    Wsypa na puch/pierze naturalne _powinna_ być uszyta z dobrego INLETU. Kiedyś
    polskie fabryki produkowały świetny inlet. Obecnie dobry kupuje się
    przeważnie z Czech, gorszy z Turcji. Chiny w ogóle pomijam.
    Inlety są tradycyjnie jednobarwne, w dosyć ograniczonej gamie kolorów. Te
    przepiękne wzorzyste to jedynie mniej lub bardziej gęste tkaniny bawełniane
    lub z domieszką poliestru. Wsypy z inletu nie potrzeba obszywać fantazyjnie,
    wystarczy zwykły szew maszynowy i nic przez niego nie wyjdzie.
    Niedawno na Allegro ktoś oferował gotowe, uszyte wsypy na poduszki z inletu,
    ale nie znam szczegółów. Pamiętam, że cena nie była wysoka, na poziomie
    poszewek, co mnie zdziwiło. Dlatego wskazana ostrożność przed ewentualnym
    zakupem.
    JBP

  • 19. Data: 2010-03-15 17:27:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    JBP wrote:

    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wsypa na puch/pierze naturalne _powinna_ być uszyta z dobrego INLETU.

    To jest trop. Tylko, jak poznać _dobry_ Inlet?

    > Wsypy z inletu nie potrzeba obszywać
    > fantazyjnie, wystarczy zwykły szew maszynowy i nic przez niego nie
    > wyjdzie.

    Moje poduszki sa polskiej produkcji i pióra nie wylaza szwami, tylko całą
    powierzchnią. Tak, jakby wsypa była za rzadka, albo coś.

    J.

  • 20. Data: 2010-03-15 17:32:12
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > To jest trop. Tylko, jak poznać _dobry_ Inlet?

    > Moje poduszki sa polskiej produkcji i pióra nie wylaza szwami, tylko całą
    > powierzchnią. Tak, jakby wsypa była za rzadka, albo coś.
    >
    > J.

    Pióra zawsze wyłażą, puch nie, bo stosiny są elastyczne i nie wbijają się w
    materiał wsypu.