  • 31. Data: 2009-04-03 07:18:35
    Temat: Re: Podział działki wspólnej
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > sądową i działki zostaną podzielone. Powstaną nowe działki z nową księgą i
    > nowymi numerami. I według tego urzędnika, problem się zacznie, jeśli się
    > na takich działkach będzie chciało coś zbudować. PnB nie zostanie wydane,
    > ponieważ działka będzie miała powierzchnię niezgodną z planem, amen, a
    > przecież przy rozpatrywaniu wniosku o PnB nikt nie będzie wnikał w to, jak
    > działka powstała, ważne będzie, że ma powierzchnię 1490m2, a minimalna wg
    > planu powinna mieć 1500m2.
    > Dla mnie brzmi to logicznie, jeśli widzisz w tym jakiś błąd - przekonaj

    Z urzędnikami się nie rozmawia, urzędników prosi się o odpowiedź na piśmie
    ze wskazaniem podstawy prawnej.
    Możesz podać o którą uchwałę (plan) chodzi?

  • 32. Data: 2009-04-03 09:23:43
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Z urzędnikami się nie rozmawia, urzędników prosi się o odpowiedź na piśmie
    > ze wskazaniem podstawy prawnej.
    > Możesz podać o którą uchwałę (plan) chodzi?

    Nie mam już notatek z tamtej rozmowy, więc nie podam konkretów, ale chodzi o
    rejon Zalesia Górnego, ul. Leśnych Boginek (albo Boginki Leśnej).

    J.

  • 33. Data: 2009-04-03 09:46:48
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie mam już notatek z tamtej rozmowy, więc nie podam konkretów, ale chodzi
    > o rejon Zalesia Górnego, ul. Leśnych Boginek (albo Boginki Leśnej).

    Z tego co widzę to odpowiedni fragment brzmi tak dla obszaru MN1 (jeśłi ta
    działka znajduje się w tym obszarze:
    2. Sposób zagospodarowania :
    1) minimalna powierzchnia działek :
    a) na terenach nieleśnych 1000m2 z zachowaniem 70% powierzchni terenu
    biologicznie czynnej; dopuszczona zabudowa na działkach mniejszych,
    wydzielonych przed wejściem planu w życie,
    b) działki leśne i częściowo leśne nie mniejsze niż 1500m2 , z wyjątkiem
    działki nr ewid. 380, która może być podzielona na dwie działki o
    powierzchni po 1380m2; wymagane zachowanie 70% powierzchni terenu
    biologicznie czynnej; dopuszczona zabudowa na działkach mniejszych,
    wydzielonych przed wejściem planu w życie,

    W tym wypadku urzędnik miał rację i potwierdził to co pisałem wcześniej, że
    plany raczej nie działają wstecz, czyli działki wydzielone wcześniej mogą
    być zabudowane.
    W tym wypadku podział niezgodny z planem spowoduje niemożność jej zabudowy,
    więc trzeba dzielić ze spłatą współwłaścicieli.

  • 34. Data: 2009-04-03 11:59:04
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Boombastic pisze:

    > Najpierw musisz mi wskazać który to punkt planu zabrania budowania na
    > działkach mniejszych od limitu dla podziału nowych.
    > W moim przykładzie pokazałem, że różnica jest znaczna, bo dla nowych
    > działek wynosi to 1200 m2, a dla już istniejących 800 m2, a wiele planów
    > nie ma takich zapisów w ogóle. Tak ciężko to pojąć że dla istniejących
    > działek nie ma limitów?

    Tylko że 'istniejąca' to jest ta działka przed podziałem. Po podziale to
    już są _nowe_ działki i obowiązuje je taki sam limit jak każdą inną
    _nową_ działkę.

    --
    Jacek Midura

  • 35. Data: 2009-04-03 13:19:05
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > Poza tym o ile pamiętam jeszcze istnieje procedura ODKUPU tak zmienianej
    > "właścicielsko" działki przez jakąś agencję, jeśli nie robi się tego
    > przez sąd, więc dodatkowa mina :(

    http://www.anr.gov.pl/pl/article/10704

    Prawo pierwokupu przez Agencję dotyczy działek rolnych, w praktyce
    Agencja rzadko z niego korzysta. W tym konkretnym przypadku nie bedzie
    Umowy sprzedaży, lecz prawdopodobnie zniesienie współwłasności, poza tym
    działka ma tylko 4000 m, więc agencja na 100% nie bedzie zainteresowana.

  • 36. Data: 2009-04-03 17:36:21
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "_a_r_t_e_c_" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.anr.gov.pl/pl/article/10704
    > Prawo pierwokupu przez Agencję dotyczy działek rolnych, w praktyce

    Mówie o prawie ODKUPU, ale masz rację, działek rolnych. W pierwotnym mejlu
    nie było mowy o tym jaki status ma ta działka.

    > Agencja rzadko z niego korzysta. W tym konkretnym przypadku nie bedzie
    > Umowy sprzedaży, lecz prawdopodobnie zniesienie współwłasności, poza tym

    No właśnie, Dlatego prawo ODKUPU, a nie pierwokupu.

    > działka ma tylko 4000 m, więc agencja na 100% nie bedzie zainteresowana.

    Ja z ostrożności bym napisał 99.9%. Ten 0.01 dla kolegi prezesa, który
    akurat chciałby mieć w interesującym miejscu działkę.
    Przem

  • 37. Data: 2009-04-03 17:37:00
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    wiadomości news:49d4e490$0$29359$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Nie napisałem kto ma, tylko kto zajmuje. Niczego to nie zmienia w kwestii
    > współwłasności i jej znoszenia..

    Zajmuje, niech będzie. Dla meritum nie ma to znaczenia.
    Przem