  • 1. Data: 2010-01-16 09:39:17
    Temat: Pokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czołem.

    Moje pytania rodzą się po lektórze wątków na tej grupie odnośnie dachu
    skośnego.

    Mój projekt to:

    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    Planuję zrobić - jak w projekcie - dach pokryty dachówką ceramiczną,
    ale... nie wykluczam też innej technologii, jeśli by coś było w stanie
    mnie przekonać o jej zaletach :-).
    Moje pytanie dotyczy tego, jakie są różnice - zalety i wady - pokryć
    dachowych z dachówki ceramicznej, betonowej oraz wszelkiego autoramentu
    blach... Więźba jest obliczona pod ceramikę i drewno jest już kupione -
    sezonuje się, ale jak rozumiem, ze względu na obciążenia jakich
    dostarcza ceramika, więźba ta jest na tyle solidna, że blachę też można
    tu z powodzeniem położyć... Jak się mylę, to mnie proszę poprawić :-).
    Jakie problemy/ komplikacje mogłyby się pojawić gdybym zdecydował się na
    jakąś blachę? Co trzeba zrobić/przewidzieć inaczej, niż przy kryciu
    ceramiką? Jakie są utrudnienia/ułatwienia takiego rodzaju pokrycia dla
    wykonawcy oraz dla mnie - inwestora/użytkownika domu? Jakie są różnice w
    kosztach? Co z pełnym deskowaniem?

    Dach nie należy do prostych :-).

    Czy radzilibyście pozostać przy ceramice, czy może pojawi się sugestia
    innego rodzaju pokrycia? :-) Jakieś bitumiczne pokrycie raczej odpada :-)

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-01-16 10:29:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czołem.

    Dach byle nie ciekł. Reszta jest ważniejsza czyli ocieplenie.

  • 3. Data: 2010-01-16 17:24:55
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-01-16 10:39, robercik-us pisze:

    > Czy radzilibyście pozostać przy ceramice, czy może pojawi się sugestia
    > innego rodzaju pokrycia? :-) Jakieś bitumiczne pokrycie raczej odpada :-)

    Ja przy budowie drugiego domu znów wybrałbym dachówkę, technologia jest
    sprawdzona od setek lat. Nie ma problemów ze znalezieniem fachowca
    i oceną jego wcześniejszych dokonań, dach jest ciężki, więc mało
    wrażliwy nawet na silne podmuchy wiatru, dobrze tłumi hałas padającego
    deszczu, można wykonywać punktowe przeróbki i naprawy, no i wygląda
    najładniej ze wszystkich (chyba, że ktoś wybierze czarną dachówkę)
    :-)

    T.

  • 4. Data: 2010-01-16 18:25:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 16, 10:39 am, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy radzilibyście pozostać przy ceramice, czy może pojawi się sugestia
    > innego rodzaju pokrycia? :-) Jakieś bitumiczne pokrycie raczej odpada :-)

    ceramika -bardzo dobrze - drogo
    betonowa -dobrze - tanio
    blacha - zle /korozja/ - bardzo tanio -niektorzy mowia ze korozji brak
    ale w samochodach widac co i jak pozostawiam bez dyskusji. Zwiazek
    zelaza z weglem zawsze sie utlenia.

    Oczym trzeba myslec:
    - o wentylacji polaci /szcegolnie okna polaciowe/kominy/jakies inne
    bajery/ i czy ma byc w kalenicy czy tez przed kalenica
    - o pierwszej lacie - zawsze robia zle
    - o obrobkach kominowych - zasilikonuja i wytrwa max3 lata
    - o rynnach aby snieg/lod nie obrywal oraz o ich wydajnosci w
    odprowadzaniu wody
    - o glebokosci zkladow dla dachowki oraz o sposobie mocowania jej do
    lat /ilosc oraz jakoscmocowania/
    - o foli wstepnego krycia czy ma wychodzic na rynne czy pod rynne. /
    lokalizacja przeciekow/
    - o wygladzie aby nie wybrac koloru ktory kloci sie z ogolna przyjeta
    estetyka.
    - o ilosci odpadow /dla blachy nawiecej przy skaplikowanym dachu/
    - o zrobieniu izolacji gdy na sciane przychodzi obrobka blacharska
    - o wstawieniu kominkow wentylacyjnych/antenowych -nie warto kupowac z
    PCV zawsze wyblaknie po 10 latach

  • 5. Data: 2010-01-17 07:40:19
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

    > deszczu, można wykonywać punktowe przeróbki i naprawy, no i wygląda
    > najładniej ze wszystkich (chyba, że ktoś wybierze czarną dachówkę)
    > :-)

    kolor to kwestia gustu, ja wybrałem czarną (w słońcu wpada w brąz)
    robbena
    porządna dachówka i nabardziej nam się podobała

    więca waraa od czarnej ;)

  • 6. Data: 2010-01-18 05:13:55
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Jakie problemy/ komplikacje mogłyby się pojawić gdybym zdecydował się na
    > jakąś blachę?

    Prawie wszystkie dachy z blachy jakie widzialem predzej czy pozniej szlag
    trafial (stosunkowo szybko). Korozja, problemy z farbą. Trzymaj sie od tego
    daleko. Wyjątkiem są blachy miedziane/mosiężne (nie wiem do konca co to ale
    chyba miedź) - cena zabojcza ;) oraz tytanowo-cynkowe szczegolnie te
    fabrycznie spatynowane (ladniejsze) - cena wysoka. Te miedziane czy mosiezne
    mozna czasami zobaczyc na roznych starych budynkach (kamiennice, urzędy) a
    tytan-cynk (rheinzink na przyklad) widac czesciej na nowych budynkach (banki
    spoldzielcze maja czasami wykonczenia elewacji w tytan-cynku w mojej
    okolicy).

    Jesli robisz pelne deskowanie a budzet napiety - zrob deskowanie, papę i
    poczekaj z dachówką/tytancynkiem/gontem. Gont niby rewelacynej trwalosci nie
    ma ale dobrze sie sprawdza na skomplikowanych dachach to raz, jest prosty do
    naprawy punktowo, Tornada podpytaj o gonty to ci napisze ile tego w USA
    trzaskają ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2010-01-18 12:29:12
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Zgadzając się z argumentacją "Kudłatego" i "Kane'a" trzymaj się
    dachówki (ceramicznej lub cementowej) - popatrz tylko która lepiej się
    starzeje.
    Obróbki i rynny i kosze (jako najbardziej eksploatowane elementy
    dachu) polecam wykonać z materiału stopowego, np. miedzi czy tytan-
    cynku.
    Przykład:
    - rynny: http://rheinzink.pl/33.aspx
    - obróbki i kosze: http://rheinzink.pl/57.aspx
    Wysyłając zapytanie http://www.e-rz.pl/forms/order/, wyliczymy
    zapotrzebowanie na materiał (upusty z wykonawca i dystrybutorem) ...a
    w razie pytań poprosimy o kontakt :)