  • 21. Data: 2010-11-01 20:32:38
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Widze, że jesteś bogaty to po co Ci kocioł na ekogroszek ?
    > Nie lepiej grzać prądem, albo olejem opałowym ?

    hehe ...

    Po prostu wykonawca taki piec daje w standardzie. Ja jednak stwierdziłem że
    trochę dopłacić (kilkaset złotych) i mieć piec z elektroniką (Ogniwo Eko).

    A jak na razie ekogroszek i uzyskany z niego 1GJ jest najtańszy i dużo
    tańszy niż olej i prąd ..

  • 22. Data: 2010-11-01 20:33:33
    Od: M <M...@o...pl>

    > To tracone ciepło kumuluje się w nitkach dywanów i ucieka w przestrzeń kosmiczną
    podczas ich trzepania ? Ludzie czy wy na pewno mieliście fizykę w VII klasie
    podstawówki ?

    A ty miałeś. Ciepło jest kumulowane w podłodze owiniętej dywanem. Kładąc
    dywan na podłogę z ogrzewaniem podłogowym zmniejszasz moc grzejnika. W
    zależności od zapotrzebowania na moc budynku to może być lub może nie
    być problem.

    M.

  • 23. Data: 2010-11-01 20:37:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    > Mieszkałeś w bloku? Jeśli tak to pewnie wiesz że tam kaloryfery były
    > cały czas ciepłe. Mniej lub więcej w czasie całej doby ale ciepłe. To
    > wiedz że w twoim domu z kaloryferami tak nie będzie.
    > Jak tylko w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura to piec się
    > odstawi i ze względu na nikłą bezwładność układu za chwilę kaloryfery
    > będą zimne.

    Ale ale...
    Jak będzie piec na ekogroszek z podajnikiem, to nbiby dlaczego ma się
    'odstawić'?
    Przecież jak kolega zrobi sobie układ, który co i rusz będzie mu
    wyłączał piec, to temperatura na nim będzie taka, że z dużą dozą
    prawdopodobieństwa on skoroduje.

    Na kotle na ekogroszek musi być utrzymywana temperatura minimum 58 st C
    i nie ma miejsca na takie wyskoki, że niby to w domu zostanie osiągnięta
    zadana temp, to się piec wyłączy. Co wtedy z temperaturą...? a no
    spadnie poniżej wymaganego poziomu - np do 40, czy 30 st C i jak się
    znowu uruchomi, to będzie pracował przez stosunkowo długi czas na
    zaniżonej temperaturze - to dla mniego bardzo szkodliwe.

    U mnie kocioł pracuje cały czas i utrzymuje temp zadaną ok 65 st C. Jak
    się dom nagrzewa, to grzejniki stają się po prostu letnie, nie zimne...

    Kotła na ekogroszek nie wolno co chwila wygaszać... A kaloryfery są cały
    czas co najmniej letnie, chyba że zrobi się cieplej niż zakładają to
    ustawienia zaworów termostatycznych.

    pozdr
    robercik-us

  • 24. Data: 2010-11-01 20:38:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > A chcesz miec na podlogach takie drewno (>2cm) ? Panele, ciensze
    > dywany i meble bez nozek tez spoko - zaden problem :-) Chyba, ze masz
    > mikroskopijne pokoje w ktorych wiekszosc miejsca zajmuja meble.

    Nie ...

    Panele będą 8mm. Myślalem o grubych podkładach pod panele (5-6mm) aby było
    "cieplo".

    Jutro zadzwonię do wykonawcy i zapytam się ile musiałbym dopłacic jakbym
    zrezygnowal zupełnie z tradycyjnych grzejników na rzecz podłogówki w całym
    domu ...

    Jeśli naprawdę panele 8mm + jakiś "specjalny podkład pod panele pod
    ogrzewanie podłogowe" nie będą zbyt mocno "stratne" dla ogrzewania
    podłogowego to może o tym pomyślę ...

    > No i co z tego.. Ja mam we wszystkich pokojach panele 8mm i grzeja az
    > milo. Przy testach i odpaleniu 45stC na podlogi panele byly poprostu
    > cieple :) Niby izolator, a poprostu sie nagrzaly jak kawalek dobrze
    > przewodzacego cieplo metalu ;-) Panele to zaden opor dla podlogowki!

    To muszę to przemyśleć. Jutro zadzwonię do wykonawcy i zobaczymy ...

  • 25. Data: 2010-11-01 21:00:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj, że podłogówka wymaga dobrego zaprojektowania i wykonania
    > obliczeń. Osoba, która ją wykonuje musi się na tym znać i wiedzieć jak się
    > ją projektuje. W przeciwnym razie podłogówka może być nieskuteczna lub też
    > przynieść problemy zdrowotne na skutek przegrzania.

    A ja tak pozwole sie zastanowic po raz kolejny, jakie to zagrozenia niesie
    niezaprojektowana podloga zrobiona w nowoczesnym domu i petlami gestszymi
    niz moglyby byc?

    > Niestety to właśnie dzięki osobom, które budowały instalkacje podłogowe
    > nie mając o tym pojęcia podłogówka zyskała wiele negatywnych, aczkolwiek
    > niesłusznie opinii.

    Spierniczone tematy to rzecz jasna, sam znam przypadek podciagniecia
    bezposrednio do podlogi wody bezposrednio z kotla weglowego, ale znam tez
    kilka przykladow podlogowek nieliczonych a sprawdzajacych sie doskonale,
    choc sam takiej nie mam. Co stoi na przeszkodzie w ulozeniu w calym domu rur
    co 15cm i wyregulowaniu tego rotametrami w czasie eksploatacji? Wiadomo, ze
    w dzisiejszych domach o niezbyt wyszukanych rozwiazaniach architektonicznych
    problemow z moca nie ma, wiec skad to straszenie? Pojdzie co najwyzej wiecej
    rury i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-11-01 21:02:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > hehe ...
    >
    > Po prostu wykonawca taki piec daje w standardzie.

    Nie chodzi mi o sam piec tylko o chęć obniżania temperatury w kotle co
    drastycznie skraca jego żywotność, a tym samym zwiększa kilkukrotnie koszt
    użytkowania takiego rodzaju ogrzewania.
    Kocioł, w którym temperatura nie spada poniżej 60stC może być użytkowany
    nawet przez 25-30 lat.
    Przy częstym obniżaniu temperatury poniżej 50stC jego żywotnośc może spaść
    nawet do 5 lat.
    Policz sobie zatem ile razy będziesz musiał kupić kocioł w okresie czasu
    25-30lat, w którym użytkował byś kocioł bez obniżania temperatury.
    Kupując nowy kocioł za ok. 7 tys. zł co 5 lat, wychodzi dodatkowy roczny
    koszt ok. 1100zł.
    Osobiście wolałbym dołożyć te pieniądze np. do energii elektrycznej i nie
    pieprzyć się z węglem :)

    > Ja jednak stwierdziłem że trochę dopłacić (kilkaset złotych) i mieć piec z
    > elektroniką (Ogniwo Eko).

    He he he, dałeś się nabrać na bełkot marketingowy.

    > A jak na razie ekogroszek i uzyskany z niego 1GJ jest najtańszy i dużo
    > tańszy niż olej i prąd ..

    Nie jest najtańszy.
    Obecnie gaz z sieci wychodzi podobnie, a komfort nieporównywalnie większy.
    Oczywiście podczas spalania miału będzie taniej.
    Co do sterowników to Ci powiem, że im prostsze w obsłudze tym lepsze, a
    regulacja wielkości spalania poprzez regulację dopływu powietrza to mit.
    Niestety ale retorta jest palnikiem i najlepsza metoda spalania polega na
    jego pełnej pracy przy pełnych parametrach oraz przerwach, w których proces
    spalania jest całkowicie zatrzymany. Wszelkie regulacje spalania w retorcie
    takie jakie się lansuje w tych superhiper sterownikach to pierdoły dla
    marketoidów.
    Wybacz, że to powiem wprost. Uważam, że jest to kolejny po najbardziej
    psującym się na rynku sterowniku ST-37, który był montowany w poprzednich
    kotłach tej firmy.

  • 27. Data: 2010-11-01 21:05:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dywan na podłogę z ogrzewaniem podłogowym zmniejszasz moc grzejnika. W
    > zależności od zapotrzebowania na moc budynku to może być lub może nie być

    Ale nie ma z tego powodu większych strat ciepła.
    Trzeba tylko przewidzieć to i zrobić obwody podłogówki nieco gęściej, aby
    skompensować mniejszą przenikalność ciepła.

  • 28. Data: 2010-11-01 21:34:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Nie jest najtańszy.
    > Obecnie gaz z sieci wychodzi podobnie, a komfort nieporównywalnie większy.
    > Oczywiście podczas spalania miału będzie taniej.

    Moment moment ...

    Gdzieś widzialem porównanie gdzie zostały wyliczone ceny uzyskania 1GJ ..

    Z tego co pamietam z ekogorszku było to 30zł , z oleju opałowego jak i gazu
    ziemnego !!! około 80zł a prąd 140zł ..
    Gaz płynny wychodzil taniej od ziemnego ...

    O mam ...

    http://dom.money.pl/kalkulator/

    Zapewne przy wyliczeniach były brane abonamenty , oplaty przesyłowe , bo
    często ludzie o tym "zapominają" ...

    Dodatkowo przecież jesli chodzi o temperaturę to są zawory mieszające i
    spokojnie na piecu może być 55-50 stopni a na zasilaniu instalcji CO
    mniejsza temperatura ...

    > Wybacz, że to powiem wprost. Uważam, że jest to kolejny po najbardziej
    > psującym się na rynku sterowniku ST-37, który był montowany w poprzednich
    > kotłach tej firmy.

    Spoko :)
    Pieca jeszcze nie mam , ten jest jednym z dwóch jakie mi sie widzą.
    Oprócz niego jeszcze w rachubę wchodzi Skam-P reto Crown 12kW z prostszym
    sterownikiem ...
    Ogniwo ma po prostu lepszą elektronikę ....

  • 29. Data: 2010-11-01 22:00:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Dodatkowo przecież jesli chodzi o temperaturę to są zawory mieszające i
    > spokojnie na piecu może być 55-50 stopni a na zasilaniu instalcji CO
    > mniejsza temperatura ...

    Ale już Ci pisał Plumpi i ja powtarzam, Nie możesz utrzymywać tempertury
    na kotle na poziomie 50 - 55 st C, bo Ci skoroduje.
    Kocioł MUSI pracować przy temperaturach powyżej 60 stC.
    Jak założysz sobie instalacje grzewcze niskotemperaturowe, to trzeba
    zastosować urządzenia schładzające czynnik grzewczy - wymiennik oraz do
    podłogówki zawór mieszający wodę z zasilania z tą z powrotu.

    Temperaturą na kotle nie wolno regulować ogrzewania domu od tego są inne
    urządzenia !!!

    Dobrze jedynie mieć pewien zapas, żeby w razie czego móc podnieść
    temperaturę kotła, gdyby potrzeba było więcej mocy.

    pozdr
    robercik-us

  • 30. Data: 2010-11-01 22:11:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Dobrze jedynie mieć pewien zapas, żeby w razie czego móc podnieść
    > temperaturę kotła, gdyby potrzeba było więcej mocy.

    Dokładnie. Tak tu gdzie mieszkam zniszczono wiele kotłów na koks paląc
    węglem i utrzymując temperaturę poniżej 60°C która też nie zapewniała
    prawidłowego obiegu. Teraz też tak jest, choć kolejny już kocioł jest
    gazowy. Obieg wymusza się pompą obiegową, a temperatura jest ponizej 60°.
    Dodatkowo zamula to instalację - rdza porywana pompą osiada w miejscach
    zawirowań i to w najniższych miejscach instalacji. pogarsza to obieg i
    generuje straty opałowe. Nikt nie pomyślał o odmulaczu, ani o zastosowaniu
    termoregulatorów przy grzejnikach.