  • 121. Data: 2010-11-05 21:45:08
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    yqd.googlegroups.com...
    >A ja wlasnie skonczylem klasc panele 8mm AC4 z podkladem pianomat 3mm
    >w salonie - w sumie 40m2,

    to jesteś do przodu 3600zł(60zł x 40m)

    zajelo mi to z kumplem dokladnie 6h (razem z
    >wypiciem dwoch browarkow
    korekta:
    3600zł-(2*2.50zł)= 3595zł

    >i odganianiem mojego pieska bo natarczywie
    >chcial nam pomagac ;D

    >http://szyna.civ.pl/hm/IMG_0382.JPG ("moge sie pobawic wyzynarka?
    >prooosze...") ;) ;D

    Fajny kundelek;)))

    >Szkoda. Ja mysle, ze bedziesz zalowal. No ale Twoj dom, Twoja decyzja.
    >Podjales ja wiec bedziesz wiedzial kogo zona ma walic walkiem przez
    >glowe za to w przyszlosci :-))

    Ja żałuje że nie mam podlogowki np w sypialni codziennie w nocy wchodzac do
    łozka i rano wychodząć z łózka. Po domu chodze na bosaka, nie uzywam kapci
    itp.
    A w pomieszczeniah gdzie mam podłogówe komfort jest nieporównywalnie
    wiekszy.

    Kris

  • 122. Data: 2010-11-05 21:50:27
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 22:44, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > P.S.
    > W tym przypadku sam kocioł będzie pełnił rolę sprzegła :D
    > Poza tym weź jeszcze pod uwagę, że proponowane przez Ciebie sprzęgło
    > będzie potrzebowało czwartej pompy. Chyba, że zasilisz je wodą szeregowo
    > poprzez CWU na jedenj pompie.

    Zaraz. Ale chyba piec ma oddzielny obieg na zbiornik CWU i CO? Mając
    sprzęgło można dowolnie włączać lub wyłączać obie pompy i nic się nie
    stanie.

    M.

  • 123. Data: 2010-11-05 21:57:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zaraz. Ale chyba piec ma oddzielny obieg na zbiornik CWU i CO? Mając
    Mało które sterowniki dołaczane do kotłow CO maja osobne wyjścia na CO i
    CWU. Z reguły maja wyjście do sterowania jedna pompą.

  • 124. Data: 2010-11-05 22:17:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Mało które sterowniki dołaczane do kotłow CO maja osobne wyjścia na CO i
    > CWU. Z reguły maja wyjście do sterowania jedna pompą.

    Wręcz przeciwnie.
    Obecnie już mało które sterowniki mają jedno wyjście na pompę. Stanowcza
    większość ma oddzielne zasilane zasilanie CO i CWU.
    Pompy mogą działać całkiem niezależnie. Można ustawiać pracę równoległa tych
    pom, albo priorytety.
    Po ustawieniu priorytetu CWU, po wykryciu spadku temperatury w CWU,
    uruchamia się pompa CWU, a pompa CO na ten czas zostaje zatrzymana. Taka
    praca z priorytetem CWU pozwala na czas ładowania CWU podniesienie
    temperatury widy w kotle o kilka-kilkanaście stopni ponad zadaną temperaturę
    w kotle, dzięki czemu skraca się czas ładowania CWU. Po zakończeniu
    ładowania CWU, pompa CWU się zatrzymuje, startuje ponownie pompa CO, a
    temperatura wody w kotle powraca do zadanej.

    Tyle, że często instalatorzy nie wykorzystują dodatkowego wyjścia pompy CWU
    i całość pracuje z jedną pompą CO zasilającą także CWU.

  • 125. Data: 2010-11-05 22:21:05
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    Wręcz przeciwnie.
    Obecnie już mało które sterowniki mają jedno wyjście na pompę. Stanowcza
    większość ma oddzielne zasilanie pomp CO i CWU.
    Pompy mogą działać niezależnie. Można ustawiać pracę równoległą tych
    pomp, albo priorytety.
    Po ustawieniu priorytetu CWU, po wykryciu spadku temperatury w CWU,
    uruchamia się pompa CWU, a pompa CO na ten czas zostaje zatrzymana. Taka
    praca z priorytetem CWU pozwala na czas ładowania CWU podniesienie
    temperatury wody w kotle o kilka-kilkanaście stopni ponad zadaną temperaturę
    w kotle. Dzięki temu skraca się czas ładowania CWU. Po zakończeniu

  • 126. Data: 2010-11-05 23:13:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > I to jest właśnie potwierdzenie tego co napisałem.

    Napisales, ze cieplo nie suszy ale przyspiesza parowanie. Czyli ma montowac
    ten kalafior czy nie? :-)

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2010-11-05 23:16:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Hmmmm..... ?
    > Sugerujesz, że jednak to była ironia ? :)

    No tak mi sie wydaje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2010-11-05 23:18:22
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał

    > Nie chodzi mi o sam piec tylko o chęć obniżania temperatury w kotle co
    > drastycznie skraca jego żywotność, a tym samym zwiększa kilkukrotnie koszt
    > użytkowania takiego rodzaju ogrzewania.

    Do pieca można zastosowac sterownik pokojowy. U mnie w tej chwili wlacza sie
    piec na 4 godziny nad ranem, zeby wstawalo sie dobrze. Potem przez caly
    dzien piec pracuje na podtrzymaniu, ale temperatura nie spada ponizej 60
    stopni.

  • 129. Data: 2010-11-05 23:22:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > kapci itp.
    > A w pomieszczeniah gdzie mam podłogówe komfort jest nieporównywalnie

    Co Wy macie z tymi podlogowkami? U mnie podlogi zimne jak nieboszczyka
    piety. Miedzy gresem z podlogowka a parkietem bez podlogowki nie ma pewnie
    zadnej roznicy. W sypialni gresu miec nie bede, wiec problemu nie ma. Pewnie
    przy wiekszych mrozach cos sie zmieni, ale zeby tak nie wiadomo co?

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2010-11-05 23:31:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie piec na 4 godziny nad ranem, zeby wstawalo sie dobrze. Potem przez
    > caly dzien piec pracuje na podtrzymaniu, ale temperatura nie spada ponizej

    Bo to zależy od algorytmu sterownika. Jedne sterowniki będą sterować samą
    pompą, a inne wyłączają kocioł obniżając jego temperaturę.
    Ponadto uykład musi pracowac z 2 pompami , jedna do CO, a druga do CWU.