  • 21. Data: 2013-08-30 14:50:11
    Temat: Re: Polaczenie wyrownawcze
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:f099aa14-cd84-442a-bdf5-9473d09af525@go
    oglegroups.com...

    > A w tym projekcie szklana kula i domnyśli się który z kilkudziesięciu
    > przewodów wystających w okolicach rodzielni jest do czego?

    Skoro sam go sobie narysował to chyba wie w którym kierunku wypuszczał kable
    do czego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-08-30 14:52:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2013 13:47, Kris pisze:
    > A w tym projekcie szklana kula i domnyśli się który z kilkudziesięciu przewodów
    wystających w okolicach rodzielni jest do czego?

    Są próbniki - co za problem?

    Bez projektu trzeba by wszystkie punkty obskoczyć, co jest z czym
    połączone, ale jak jest projekt to dużo prościej.

  • 23. Data: 2013-08-30 15:00:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 14:52:00 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Są próbniki - co za problem?
    To ja wiem i napisałem że w jedno popołudnie można to opisac

    > Bez projektu trzeba by wszystkie punkty obskoczyć, co jest z czym
    > połączone, ale jak jest projekt to dużo prościej.
    A co komu po projekcie skoro z dziury w okolicy rozdzielni wyłazi kilkadziesiąt
    przewodów. I tak trzeba wszystko od nowa sprawdzić i opisać.
    Zasznurować rozdzielnie porobic pomiary.
    Robota i tak jest do zrobienie, niepowaznego partacza pogonić i zleciś drugiemu
    fachowcowi lub skończyć samemmu jak sie ktoś na siłach czuje.

  • 24. Data: 2013-08-30 15:01:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 14:50:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Skoro sam go sobie narysował to chyba wie w którym kierunku wypuszczał kable
    > do czego.
    Znając życie to nic nie rysował bo i po co.
    A nawet jak coś tam narysował to i tak za dwa michy jak z hitlerplac wróci to zapomni
    który przewód do czego idzie jak nie opisał.

  • 25. Data: 2013-08-30 15:32:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A co tam prawo?
    > Niech sie sadzi ze dwa lata, dla jaj mozna sie pobawic.
    > Mowi sie tez inaczej. Jak skonczy w pazdzierniku to doliczamy od dzis
    > powiedzmy czas do dnia podjecia pracy i po skonczeniu roboty mowimy, ze
    > wyjezdzamy do niemiec i wrocimy za jakis podobny okres.
    > Zaplacic owszem, ale dlaczego odrazu?

    Bo jest prawnikiem i nie może sobie pozwolić na najmniejsza wpadkę.

    > Dziwi tylko fakt, ze w tym Waszym Eldorado komus chce sie jezdzic do
    > Niemiec. Przeciez na tym slasku o wszystko tak latwo. Zawsze moglby w tym
    > Tesco pracowac, a po godzinach lepic instalacje, zamiast obstawiac jakiś
    > adolfhitler plac.

    Niezależnie od lokalnych zarobków wyższych niż średnia w Polsce ciągle w
    Niemczech można zarobić sporo więcej.

    Dla odmiany do nas ostatnio przyjeżdża sporo Mazurów - w te wakacje na kilku
    budowach spotkałem ludzi spod Olsztyna, ale za rok już ich nie będzie, bo
    jak usłyszeli od innych jak to wygląda u Helmuta to wszyscy postanowili
    spędzić zimę nad książkami do j. niemieckiego :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-08-30 15:37:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Znając życie to nic nie rysował bo i po co.
    > A nawet jak coś tam narysował to i tak za dwa michy jak z hitlerplac wróci
    > to zapomni który przewód do czego idzie jak nie opisał.

    Jeśli skończy robotę we wcześniej umówionej kwocie to już jego problem czy
    będzie wszystko sprawdzał czy sobie przypomni czy jednak ma jakiś projekt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-08-30 16:06:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 15:37:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Jeśli skończy robotę we wcześniej umówionej kwocie to już jego problem czy
    > będzie wszystko sprawdzał czy sobie przypomni czy jednak ma jakiś projekt.

    Jesli tak inwestorowi pasuje to mnie nic do tego w sumie.
    Ale u mnie to oprócz wczesniej umówionej kwoty jeszcze wczesniej umówione terminy
    miały znaczenie. I wole jak fachowcy dotrzymuja terminów. Jak bezczelnie mówi że nie
    skończy bo ma lepiej płatna robote to u mnie taki by był wyproszony za brme i więcej
    nie wpuszczony.

  • 28. Data: 2013-08-30 19:23:59
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Robota i tak jest do zrobienie, niepowaznego partacza pogonić
    > i zleciś drugiemu fachowcowi lub skończyć
    > samemmu jak sie ktoś na siłach czuje.

    I tak się to właśnie kończy na naszych budowach.
    Ostatnio pdpadło mi ze 2 m2 tynku, po 3 latach. Tak jakby w ogóle nie
    trzymał kleju na siatce. I co tu zrobić ?

  • 29. Data: 2013-08-31 17:47:01
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam.
    Budynku nie widzę,więc chyba ilość"odbiorów"polączeń wyrównawczych jest
    wystarczająca.Pojąć tylko nie mogę,po co one?Przed czym chronią? Chyba tylko przed
    elektrycznością statyczną,bo wszystko masz wystarczająco zabezpieczone przewodem
    ochronnym w każdym punkcie instalacji.No,ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza,a
    ja za to nie placę.
    Sądzę,że klopoty ze znalezieniem drugiego elektryka to raczej solidarność
    zawodowa.Dziś ja jutro mnie...Tak samo ciężko znależć murarza,gdy poprzedni odszedl w
    polowie roboty lub zostal wywalon.
    No bo ile można rozpracowywać(no niech)pól setki obwodów w malym domu?Dwóch
    ludzi,trochę przewodu i probówka.No i drabina.Łączność glosowa.
    Tu nic nie poradzę,bo uprawnienia do odbiorów ma jednak mala grupa ludzi.Ale-jeśli
    znajomemu się oplaci,niech szuka.W takiej sytuacji doradzalbym pracowników ZE.
    Pozdro.dolniak

  • 30. Data: 2013-08-31 23:35:59
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > ... a nikt inny panu rozdzielni po mnie nie podłączy.

    ROTFL

    > I niestety ma rację - do szafki wchodzi kilkadziesiąt obwodów.
    > Niektórych można się domyślać dokąd prowadzą a inne nie wiadomo.
    > Oczywiście żaden nie jest podpisany.

    Problewm jak cholera, ale tylko dla kogoś, kto nie ma pojęcia o
    elektryce i nie umie się posługiwać przyrządami i testerami :)
    Rozpracowanie i opisanie obwodów to raptem robota na 2 godziny dla
    jednej osoby.

    > Znajomy dzwonił kontrolnie do kilku elektryków z ogłoszeń i albo nie
    > chcieli się tego podjąć albo mówili że będą musieli najpierw wszystko
    > sprawdzić, więc będzie to kosztowało prawie tyle co zrobienie całej
    > instalacji, więc niestety chyba ten elektryk kopa nie dostanie :-(

    Problem z dokończeniem roboty przez innego elektryka nie polega na tym,
    że się boją podjąć takiej roboty z powodu rzekomego utrudnienia jakim ma
    niby być brak opisów, lecz często powtarzającym się scenariuszem na
    budowach, że instalator odchodzi nie dokańczając roboty, bo klient jest
    niewypłacalny lub jest zbyt upierdliwy.