  • 31. Data: 2013-08-31 23:41:22
    Temat: Re: Polaczenie wyrownawcze
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:d20b3d46-de35-4e52-8a88-330cbdff1e7b@googlegrou
    ps.com...

    > Skoro przewody nieopisane to w jaki sposób ten elektryk po powrocie z
    > zagranicy będzie wiedział co do czego.

    Jaki widzisz problem?
    Mnie rozpoznanie instalacji i jej opisanie zajmuje nie więcej jak 2
    godziny roboty.

    > Skoro nie opisywał przewodów to znaczy że partacz i pogonić go.

    Skąd takie wnioski?
    Nie uważasz, że wyolbrzymiasz problem?

  • 32. Data: 2013-08-31 23:49:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 sierpnia 2013 23:41:22 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Jaki widzisz problem?
    >
    > Mnie rozpoznanie instalacji i jej opisanie zajmuje nie wi�cej jak 2
    >
    > godziny roboty.
    To bajkopisarz Ergi i Śląsk więc można podyskutować;)

    > Sk�d takie wnioski?
    > Nie uwa�asz, �e wyolbrzymiasz problem?
    Pewnie że wyolbrzymiam bo dla mnie taki zwiewający z budowy elektryk to nie problem.
    Ja bym sobie z tym poradził w kwadrans.

  • 33. Data: 2013-09-01 07:59:40
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-31 23:35, uzytkownik pisze:

    > Problem z dokończeniem roboty przez innego elektryka nie polega na tym,
    > że się boją podjąć takiej roboty z powodu rzekomego utrudnienia jakim ma
    > niby być brak opisów,

    to też, nie tyle chodzi o brak opisów, co o brak czegokolwiek. Jeśli
    przykładowo za położenie przewodów + podłączenie rozdzielni bierze się
    1000zł, to jeśli klient wyda 800zł na samo położenie, to chciałby za
    podłączenie zapłacić 200zł. A dla ciebie (jako wykonawcy) to więcej
    pracy i wolisz zrobić inną instalację, gdzie skasujesz 1000zł i nie
    denerwujesz się, że poprzednik coś zepsuł (bo co miał na myśli łącząc tą
    puszkę, rozłączać wszystkie i łączyć po swojemu - może byłoby
    najsensowniej, ale to też będzie trwało...
    p.s. akurat elektryka to nie moja branża, pracuję w pokrewnej, może w
    mojej po prostu można więcej zepsuć niż w elektryce...

    lecz często powtarzającym się scenariuszem na
    > budowach, że instalator odchodzi nie dokańczając roboty, bo klient jest
    > niewypłacalny lub jest zbyt upierdliwy.

    to też jest ryzyko...

    Łukasz

  • 34. Data: 2013-09-02 08:21:13
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 23:35:59 +0200, uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > niby być brak opisów, lecz często powtarzającym się scenariuszem na
    > budowach, że instalator odchodzi nie dokańczając roboty, bo klient jest
    Słuszna uwaga, ja bym dodał jeszcze, że inni nie chcą wchodzić, bo a nuż
    ten pierwszy po mordzie naleje za "mieszanie mu w interesie" - coś ala
    "taki układ - ja po Tobie nie kończę, a Ty po mnie".

    --
    Franc

  • 35. Data: 2013-09-02 10:35:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "jan dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam.
    > Budynku nie widzę,więc chyba ilość"odbiorów"polączeń wyrównawczych jest
    > wystarczająca.Pojąć tylko nie mogę,po co one?Przed czym chronią? Chyba
    > tylko przed
    > elektrycznością statyczną,bo wszystko masz wystarczająco zabezpieczone
    > przewodem ochronnym w każdym punkcie instalacji.No,ale na bezpieczeństwie
    > się nie oszczędza,a
    > ja za to nie placę.

    Mnie na studiach uczono że to po to by różnicówka miała szansę jak
    najszybciej zadziałać, ale to już było kilka lat temu i nie wiem, może coś
    się zmieniło w tej kwestii, bo moje kariera zawodowa poszła w inną stronę i
    nigdy uprawnień SEP nie zrobiłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2013-09-02 11:21:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Wczoraj dowiedziałem się, że do zapłaty według umowy pozostało 780zł (500zł
    za podłączenie rozdzielni i 7 punktów po 40zł sztuka). Dziś rano sam
    zadzwoniłem do elektryka który robił instalację u mnie i do jeszcze jednego,
    którego znam z innej budowy. Pierwszy powiedział, że on punkty policzy jak
    tamten po 40, rozdzielnie może zrobić za 500, ale za wystawienie papieru do
    odbioru skasuje kolejne 500 bo nie wie co tam jest zrobione i czy nie ma
    jakiejś miny.

    Natomiast drugi powiedział mi wprost: jak ja robię instalację to jestem
    pewien tego co robię. Nie biegam później z miernikiem od gniazdka do
    gniazdka i nie sprawdzam każdego jednego punktu bo sobie ufam. Kończąc po
    kimś i podpisując się musiałbym wszystko _rzetelnie_ sprawdzić, a to wymaga
    czasu. Oczywiście nie będzie to trwało 10 godzin aby usprawiedliwić
    dodatkowe 500 zł, ale jest taka niepisana zasada, że drugi zawsze bierze
    więcej aby nie psuć rynku bo nigdy nie ma pewności czy to elektryk sam
    uciekł, czy może inwestor go wyrzucił i szuka tańszego.

    Także jeśli ktoś z szanownych grupowiczów nie uznaje zawodowej solidarności
    i chce się tego podjąć za 780zł brutto na umowę to zapraszam :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-09-02 13:11:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > ale za wystawienie papieru do odbioru skasuje kolejne 500 bo nie wie
    > co tam jest zrobione i czy nie ma jakiejś miny.

    Przecież wystawienie papieru to oddzielna usługa obejmująca wykonanie
    pomiarów oraz przygotowanie protokołów.
    Co innego jak elektryk wykonuje instalację to może sobie pozwolić na
    potraktowanie tej usługi jako wliczonej w cenę robocizny całej
    instalacji, ale w przypadku kolejnego elektryka jest to już dodatkowa
    usługa.

> [...]
    >
    > Także jeśli ktoś z szanownych grupowiczów nie uznaje zawodowej
    > solidarności i chce się tego podjąć za 780zł brutto na umowę to

    Myślisz, że ktoś się podejmie nie widząc nawet co i ile jest do
    zrobienia? :)
    Poza tym gadanie o zawodowej solidarności jest "pierdzeileniem od
    rzeczy". Prawda jest taka, że fachowcy boją się kończyć roboty po kimś,
    bo z doświadczenia wiedzą, że zazwyczaj są problemy z zapłatą, a poza
    tym nie opłaca się "wylizywać miski, z której już ktoś spił całą
    śmietankę" :)
    Myślę, że jeżeli masz elektryka, który chce to zrobić za 780zł + 500zł
    za pomiary i papier to nie ma się nad czym zastanawiać. Osobiście myślę,
    że mogłbym się podjąc tego za takie pieniądze, ale musiałbym jeszcze
    doliczyć koszty dojazdu ze 200zł oraz warunek: "płatne z góry" :)

  • 38. Data: 2013-09-02 13:32:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > potraktowanie tej usługi jako wliczonej w cenę robocizny całej instalacji,
    > ale w przypadku kolejnego elektryka jest to już dodatkowa usługa.

    Ja to rozumiem - dlatego nie dziwi mnie że taniej jest poczekać na starego
    elektryka aż wróci i dokończy.

    > Myślisz, że ktoś się podejmie nie widząc nawet co i ile jest do zrobienia?
    > :)

    Nie wiem, pisało tu kilku aby wywalił i wziął kogoś innego to może ktoś się
    zgłosi :-)

> [...]
    > mogłbym się podjąc tego za takie pieniądze, ale musiałbym jeszcze doliczyć
    > koszty dojazdu ze 200zł oraz warunek: "płatne z góry" :)

    Nie moja budowa i nie moja kasa, ale ja bym wolał poczekać miesiąc i mieć te
    5 stów w kieszeni.

    Problemem jest jedynie to połączenie wyrównawcze, które musi być zrobione
    przed wylaniem posadzek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2013-09-02 14:44:37
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-08-30 19:23, kiki pisze:

    > "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > I tak się to właśnie kończy na naszych budowach.
    > Ostatnio pdpadło mi ze 2 m2 tynku, po 3 latach. Tak jakby w ogóle nie
    > trzymał kleju na siatce. I co tu zrobić ?

    Paragonami nie da się zakleić? ;)
    --
    M.

  • 40. Data: 2013-09-03 16:50:44
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Czyli uczyliśny się z grubsza tego samego.
    ALE:w/g mnie polączenia wyrównawcze w budynku mieszkalnym obecnie to mit,taki sam
    jak"uziom fundamentowy","styropian pod wylewką na gruncie","wyższość ceramiki nad
    pianobetonem" i parę innych.Ale to temat na inną dyskusję.
    Fakt,mialem kiedyś przypadek że między baterią a wanną bylo 40V.Wszystkie rury w
    bloku byly metalowe,a instalacja byla uziemiana,nie zerowana.(do dziś takie
    instalacje istnieją i to jest zagrożenie)Obecnie,przy obowiązkowym przewodzie
    ochronnym i dobrze zrobionym uziemieniu takiego zagrożenia nie widzę.
    Co wcale nie znaczy że odmawiam,jeśli inwestor sobie życzy.Przecież ja za to nie
    placę.
    pozdr dolniak