  • 41. Data: 2011-01-25 18:32:36
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:b46f61fe-0132-4cc7-af19-

    >Osobiście uważam że dużo lepszym zakupem są świetlówki
    >energooszczedne. Mają tyle samo światła (lumen) jak żarówki tradycyjne
    >i obiecywany "odpowiednik żarówkowy" nie jest oszukany a światło jakie
    >dają (markowe) jest taki jak tradycyjnej żarówki a dodatkowo kosztują
    >grosze (np. na Allegro).

    Zauwaz, ze jeszcze rok, dwa lata temu przelicznik mocy nawet na Philipsie
    czy Osramie byl 5:1. Kros to w koncu zmierzyl i dzis jest max 4:1.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2011-01-25 18:59:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 19:22, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > led po trzy w jednej zarowce i naprawde jestem milo zaskoczony. Dziesiec
    > sztuk jakie przewidzialem do swojego holu jak mi sie wydaje bedzie za mocne
    > i kto wie czy nie zaloze zamiast paru zwyklych najmniejszych moca halogenow.

    10 halogenow !? Ja mam tyle w salonie 35m2 i jest bardzo jasno!!

    Ja mam 6 malych LEDow (po bodaj 15 pln kupowane - moc chyba 0,7W na
    sztuke) jako oswietlenie dekoracyjne holu:

    http://szyna.civ.pl/sufit/1.jpg
    http://szyna.civ.pl/sufit/2.jpg

    Wyglada bajerancko i wyszlo, ze swieci non stop bo to 4W bieze :) Co
    nie zmienia faktu, ze podstawowe oswietlenie tego holu to halogeny 4 x
    50W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2011-01-25 19:39:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...

    > 10 halogenow !? Ja mam tyle w salonie 35m2 i jest bardzo jasno!!

    Taki jest sufit. Holl u mnie to nie kwadrat a do tego nieco dziwnie
    wymyslone oswietlenie tak wlasnie wychodzi. Bede najwyzej chodzil w
    okularach przeciwslonecznych. :-) Prawde mowiac do oswietlenia tego szukalem
    najmniejszych i najwezej swiecacych halogenow. Z tym drugim halogeny maja
    problem dla tego skupiajace ledy w ruchomej oprawie mimo sporej ilosci
    swiatla sa dla mnie idealne.

    > Ja mam 6 malych LEDow (po bodaj 15 pln kupowane - moc chyba 0,7W na
    > sztuke) jako oswietlenie dekoracyjne holu:
    >
    > http://szyna.civ.pl/sufit/1.jpg
    > http://szyna.civ.pl/sufit/2.jpg

    A no takie cos tez mam miedzy jadalnia a kuchnia i jak zauwazyles dobre to
    do dekoracji choc troche swiatla daje. Jakies niebieskie te Twoje ledy.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2011-01-25 19:47:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 20:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A no takie cos tez mam miedzy jadalnia a kuchnia i jak zauwazyles dobre to
    > do dekoracji choc troche swiatla daje. Jakies niebieskie te Twoje ledy.

    Na fotce takie wyszly. Na zywca to jest bialy - mial byc cieply ale
    jest raczej zimny. Chinczycy widocznie inaczej postrzegaja swiat :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2011-01-25 20:17:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> writes:

    > ogrzewac pokoj. Jak dla mnie to zaden argument bo i prad jest drozszy i

    Jest droższy, ale koszt świetlówek nie jest mały.

    Wymieniłbyś piec do CO na taki, który oszczędza ci 5 zł miesięcznie a
    jest droższy o 3000 zł?

    Zresztą nie mówię, że zysku w opłatach za energię nie będzie. On
    będzie, ale kilka razy mniejszy niż w reklamach zachęcających do
    wymiany żarówek.

    MJ

  • 46. Data: 2011-01-25 21:39:28
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 16:08:34 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Obu wam odpowiem, takie ogrzewanie sufitowe jest do d...y, to najgorszy
    Radiacyjne nie jest do d...y.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 47. Data: 2011-01-25 21:46:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Zresztą nie mówię, że zysku w opłatach za energię nie będzie. On
    > będzie, ale kilka razy mniejszy niż w reklamach zachęcających do

    Co do meritum masz racje, ale jak sie spojzy dlugoterminowo to nie jest
    calkiem bez sensu. Moje najstarsze swietlowki Osrama maja juz dobrych kilka
    lat i swieca nadal przyjemnym swiatlem. Dzis to juz nie taki luksus bo ceny
    jednak mocno spadly. Kilkanascie zlotych za swietlowke to raptem dziesiec -
    pietnascie zarowek ktorych zywotnosc ostatnio tez pozostawia wiele do
    zyczenia. Do celow dlugiego, np. calonocnego swiecenia nadaja sie doskonale.
    Ledy przed domem swiecace sie cala noc tak naprawde trudno zastapic czym
    innym, bo i wyprodukowane ew. cieplo nikomu tam potrzebne nie jest. Wszystko
    ma racjonalne przeznaczenie i chyba nie warto sie ani uprzedzac ani
    szczegolnie zachwycac. To samo w domu, tam gdzie sie swieci dlugo wymienic
    warto a tam gdzie chwile nie warto zawracac sobie glowy.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2011-01-26 07:36:58
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 25 Sty, 08:14, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    > Osobiście uważam że świetlówki energoszczedne dają dużo lepsze światło
    > i dużo więcej światła (ilośc lumen świetlówki enerooszczednej jest
    > taka sama jak w przypadku żarówki tradycyjnej a czasami nawet
    > większa ...) , światło jest białe ciepłe a dodatkowo można kupić za
    > grosze (Allegro ;)

    Sprawdz sobie tylko, jaki jest rozklad barw widma swietlowki
    energooszczednej, vs halogen.

    pozdro
    Adam

  • 49. Data: 2011-01-26 08:38:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> writes:

    > Radiacyjne nie jest do d...y.

    Nawet na stadionach montują...
    http://www.legia.com/www/galerie/wydarzenia/2011-01-
    25_budowa/big/1003.JPG

    MJ

  • 50. Data: 2011-01-26 08:40:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2011 o 22:39:28 Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Radiacyjne nie jest do d...y.
    Jest, nagrzewa głowę a to jest niekorzystne dla człowieka.

    --
    Pozdr
    JanuszK