  • 21. Data: 2011-05-18 10:56:21
    Temat: Re: Poleccie jakis fajny krzew, ktory da jadalne owoce
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4dd39a56$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
    > "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote in message
    > news:4dd38ee9$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > dereń jadalny

    Derenióweczka - palce lizać. Bije na głowę większość naleweczek.
    Pozdrawiam delektująco
    skryba

  • 22. Data: 2011-05-18 10:57:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 12:46:47 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Po co mi to piszesz? Ja to wiem. Wiem też, jak ona rośnie
    > i jaką faktycznie osiąga w naszych warunkach wysokość.

    > Tego wiedzieć nie możesz. Wie to autor tego określenia.
    > Może przypomnij sobie jak wygląda kształt parasola.

    > Nie o przeszkadzanie chodzi tylko o świadomość,
    > by zanim się posadzi wiedzieć z czym się to wiąże w przyszłości.

    > Czy kiedykolwiek przyznałaś się bo błędu? Ja nie pamietam.
    > Ale może mnie pamięć zawodzi.
    >
    > skryba

    Po prostu za mało mnie czytasz 3-)
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 23. Data: 2011-05-18 10:58:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 12:50:13 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Istnieje możliwość zapylania od tych roślin na sąsiednich
    > działkach/ogrodach/siedliskach. Wystarczy rozeznać okolicę.
    > Jeśli są już takie nasadzenia (owocujące) w okolicy,
    > to problemu nie ma.
    > skryba

    Owszem, ale to w Polsce bardzo rzadka roślina.

  • 24. Data: 2011-05-18 11:26:16
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Przemarza.
    > XL

    Nigdy nigdzie.
    mirzan

  • 25. Data: 2011-05-18 11:48:09
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Owszem, ale to w Polsce bardzo rzadka roślina.

    W "mojej" Polsce już często spotykana. Sam o to zadbałem.
    Gdy swego czasu od Mirzana przywiozłem ich duuuużo,
    obdzieliłem sąsiadów i dziś wszyscy mamy najwspanialszy
    na świecie dżem z tych owoców.
    Pozdrawiam smakowicie
    skryba
    Ps. z misecznikami też sobie radzę;-)
    choć to bydlę upierdliwe jak mało które.

  • 26. Data: 2011-05-18 11:55:45
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Nigdy nigdzie.
    > mirzan

    U mnie jeden osesek przemarzł z 2009/2010.
    Ale może załatwiło go coś innego.
    Np. wyjątkowo silna w ubiegłym roku
    brunatna zgnilizna drzew pestkowych.
    Właściwie to prawie pewne,
    bo listki wypuścił i potem padł.
    Drugi tuż obok poradził sobie świetnie.

    Pozdrawiam z domniemaniem
    skryba

  • 27. Data: 2011-05-18 12:08:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

    > Jako "osesek" owszem.
    > Jako "starszak" już nie.
    > Pozdrawiam z dereniowym doświadczeniem
    > skryba

    Od 30 lat nie przemarzły, ale się zestarzały.

  • 28. Data: 2011-05-18 21:38:09
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Polecam ałycz idealny nie przemarza smaczne owoce naprawde fajny krzaczek ja
    posadziłem u siebie około 50 sztuk
    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2011-05-19 07:16:29
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    W dniu 2011-05-18 11:17, Neko pisze:
    > Prosze o jakis pomysl na kolejny krzew praktyczny (czytaj: dajacy
    > jadalne owoce).

    Rokitnik, dzika róża (rosa canina), róża pomarszczona (rosa rugosa),
    nieszpółka (może rosnąć jako krzew lub małe drzewo), czarny bez (soki
    można robić z kwiatów i owoców)

    Pozdrawiam
    Bea

  • 30. Data: 2011-05-19 11:43:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 23:38:09 +0200, Domator napisał(a):

    > Polecam ałycz idealny nie przemarza smaczne owoce naprawde fajny krzaczek ja
    > posadziłem u siebie około 50 sztuk

    Ałycza. Śliwa.

    Owoce kwaśne jak esencja kwaśności! - mam wokół działki 20-letni żywopłot z
    ałyczy, to wiem. RAZ spróbowałam zrobić załyczy dżem - nawaliłam cukru,
    potem jeszcze dodawałam, bo się nawet spróbować tego nie dało, po czym...
    poszło na "procenty", tj do przefermentowania, bo nic innego z tym zrobić
    się nie dało.

    Chyba, że pomyliłeś z mirabelką...