  • 81. Data: 2014-12-04 12:51:06
    Temat: Re: Politycznie NTG
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-04 12:14, quent pisze:

    > Chcesz coś zmienić metodami demokratycznymi ale one sprowadzają się tak
    > czy siak do tego, że w końcu musisz pojść i oddać głos na kogoś.
    > Nawet jak zmienisz ordynację...

    Glosowanie mialoby wiekszy sens gdybym mogl glosowac na osobe, a nie de
    facto liste.

    > Dlatego IMVHO najlepszym co można dziś zrobić to mozolnie tumaczyć
    > ludziom co to prawica a co lewica, że TV celowo to miesza... zakłamuje.
    > 90% ludzi nie odróżnia lewicy od prawicy a to problem *zasadniczy* aby w
    > ogóle wiedzić na kogo (na co... za czym) oddaje się swój głos.

    To zawsze, jednak finsnsowanie partii bedacych w sejmie daje im na dzien
    dobry wieksze szanse wygrania wyborow, czy chocby pozostania w
    parlamencie. Jak dolozymy do tego ciagle rosnaca armie urzednikow, czyli
    twardy elektorat przy korycie to okazuje sie, ze prawdziwej opozycji
    jest bardzo trudno cos zmienic i niemal jestesmy skazani na tych samych
    pasibrzuchow. Z drugiej strony, patrzac na obecna sytuacje partii
    Palikota i LSD moze jednak trzeba miec nadzieje...

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2014-12-04 12:55:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-12-04 12:51, Maniek4 wrote:
    > LSD moze jednak trzeba miec nadzieje...

    PO bardziej lewicuje w gospodarce niz LSD

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 83. Data: 2014-12-04 13:01:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-12-04 12:45, Ergie wrote:
    > Najpierw sprecyzuj słowo "prawica".

    Otóż własnie , że też zacytuję raz jeszcze:
    "Lewica - Prawica definicje

    Stanowisko, działanie (uczynek), prawo jest
    lewicowe, socjalistyczne, gdy przeczy zasadzie
    1. chcącemu nie dzieje się krzywda
    - państwo wie lepiej co jest dla mnie dobre i dlatego:
    2. ogranicza wolność działania gospodarczego,
    3. zmusza do dbania o samego siebie,
    4. odbiera dobra jednemu by dać je drugiemu,
    5. steruje nauką, rodziną, kulturą, tradycją,
    6. działa prewencyjnie, inwigiluje,
    7. ingeruje w umowy między ludźmi.

    prawicowe, gdy bazuje na zasadzie
    1. chcącemu nie dzieje się krzywda, i dlatego:
    2. wspiera wolny rynek,
    3. uznaje, że: każdy sam jest kowalem swego losu,
    4. decyzję o pomocy innym każdy podejmuje sam,
    5. przeciwdziała ingerencji państwa w rodzinę, naukę
    i redukuje rolę państwa do minimum (wojsko, policja),
    6. przedkłada represje (surowe kary) nad prewencję,
    7. przeszkadza państwu ingerować w życie prywatne, w w przekonaniu, że
    najlepszy pożytek dla całego ssspołeczeństwa wyniknie z naturalnego i
    wolnego dddziałania jednostki dla swojego własnego dobra."

    Ważne aby w celach dydaktycznych uczyć się rozpatrywać pojedyncze
    przypadki i porównywać z definicją.

    > Nie ma obecnie w Polsce partii prawicowej.

    KNP jest taką z definicji.
    UPR, z tego czytam, ma odchyłki lewicowe, szczególnie w tekstach p.
    prezesa Jóźwiaka.

    > Gowin dużo obiecywał, ale ostatecznie skończyło się na dołączeniu do
    > socjalistów z PiS.

    Szkoda.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 84. Data: 2014-12-04 13:10:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-04 12:55, quent pisze:

    > PO bardziej lewicuje w gospodarce niz LSD

    Nie fiksuj sie.
    LSD jest partia w parlamencie od poczatku przemiany. Bierze dotacje i
    tak dalej. Jezeli okaze sie, ze wyleci to trzeba miec nadzieje, ze i w
    tym systemie zmiany sa mozliwe.
    Palikot - czlowiek ktory potrafil wejsc do parlamentu mimo braku
    dotacji. Ale nie byl anonimowy i troche grosza jednak na kampanie mial.
    Pod koniec kadencji wydaje sie, ze moze nie wejsc po wyborach, wiec znow
    trzeba miec nadzieje, ze jednak da sie cos zmienic.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2014-12-04 13:35:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 12:40:13 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ciekawostka dla tych co maja chwilke:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=PzdYoPhMwCQ

    Uwielbiam Cejrowskiego mimo jego katolstwa ale nie przeszkadza mi to bo
    on go nikomu na sile nie wciska :-) Natomiast jego poglady w zakresie
    gospodarki to dokladnie lustro korwina :)

    https://www.youtube.com/watch?v=JizQK4ZKSMI

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2014-12-04 14:00:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-04 13:35, Adam pisze:

> [...]
    > on go nikomu na sile nie wciska :-) Natomiast jego poglady w zakresie
    > gospodarki to dokladnie lustro korwina :)

    Volvo nie jest nawet europejskie. Nokia w czesci podobnie, w kazdym
    razie nie tak jak Cejrowski domyslnie daje za przyklad. No i mamy marki
    o zasiegu globalnym. Pomijajac zagalopowanie sie to sporo racji ma.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2014-12-04 14:02:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > KNP jest taką z definicji.

    Z definicji może i jest, ale w praktyce:

    - JKM poparł aneksję Krymu i działania okupacyjne Rosjan na Ukrainie

    Czy to jest wspieranie wolnego rynku na Ukrainie, a może to jest
    przeciwdziałanie ingerencji państwa w rodzinę?

    - Wipler okupował budynek utrudniając pracę PKW

    Czy blokowanie demokracji jest uznaniem każdego za kowala własnego losu?

    Ja wiem, że na sztandarach KNP ma hasła prawicowe ale ja ich oceniam po tym
    co robią a nie co mówią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 88. Data: 2014-12-04 14:17:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-12-04 14:02, Ergie wrote:
    > - JKM poparł aneksję Krymu i działania okupacyjne Rosjan na Ukrainie

    Zacytuj jakiś tekst JKM który popiera okupację przez Rosjan.
    AFAIK wypowiadał się w nieco innym tonie. A może znasz jego wypowiedzi z
    przekładów w TV? :-)

    > - Wipler okupował budynek utrudniając pracę PKW

    Znów masz wiedzę z relacji z TV.
    Wipler poszedł tam prosić aby Braun ze świtą własnie NIE okupował
    budynku. Protest popierał ale... j.w.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 89. Data: 2014-12-04 14:19:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-12-04 13:10, Maniek4 wrote:
> [...]
    > Pod koniec kadencji wydaje sie, ze moze nie wejsc po wyborach, wiec znow
    > trzeba miec nadzieje, ze jednak da sie cos zmienic.

    Ale właśnie idzie o to, że zmiana PO na PiS to żadna zmiana.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 90. Data: 2014-12-04 14:20:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    quent wrote:

    > Wipler poszedł tam prosić aby Braun ze świtą własnie NIE okupował
    > budynku. Protest popierał ale... j.w.

    tak, tak. Tak samo jak chronił legitymowanego przed policją.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?