  • 61. Data: 2015-07-16 09:58:11
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lipca 2015 09:46:44 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Podłogówka tańsza?
    > Za dom ok 110 m2 każą płacić około 10 tys zł za instalację podłogówki -
    > a do tego jeszcze muszą dojść wylewki. Pewnie ze 3-4 tys.
    > Nie mam pojęcia, skąd takie twierdzenie...

    Jak firma robi to bedzie to tyle kosztowalo (100 pln / m2). Samemu mozna
    zejsc w granice 30-40 pln / m2 (uzywajac porzadnych, nie-chinskich materialow).

    Wylewke musisz miec takze przy kaloryferach i cenowo u mnie nie ma znaczenia,
    czy ma 4cm, czy 7cm - kasuja tyle samo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2015-07-16 10:15:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-16 o 09:58, Adam Sz. pisze:

    > Jak firma robi to bedzie to tyle kosztowalo (100 pln / m2). Samemu mozna
    > zejsc w granice 30-40 pln / m2 (uzywajac porzadnych, nie-chinskich materialow).

    Rzeczywiście za robociznę biorą aż około 5 tys? Toż to robota na 2-3 dni.

    --
    MN

  • 63. Data: 2015-07-16 10:27:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lipca 2015 10:16:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Rzeczywiście za robociznę biorą aż około 5 tys? Toż to robota na 2-3 dni.

    Zusy, srusy - niestety tyle biora :) Zwykle w cenie ulozenie styropianu
    (bez materialu). Jak sie zepniesz we dwoch to rzeczywiscie w 2-3 dni polozysz:)

    Co do materialow to licz:

    - sredni rozstaw rurek przyjmijmy nawet 10cm to masz na 100m2 - 1km rury -
    2500 pln:
    http://allegro.pl/wavin-rura-pex-16x2-100m-tigris-al
    upex-oryginalna-i5530675352.html

    - rozdzielacz 500 pln (pierwszy link z allegro - pewnie mozna taniej):
    http://allegro.pl/rozdzielacz-10-obw-do-podlogowki-r
    otametr-wkladka-i5458377481.html

    - szafka 130:
    http://allegro.pl/szafka-podtynkowa-do-rozdzielacza-
    12-14-i5190309645.html

    - spinki co 40cm - 2500 sztuk, 100 pln:
    http://allegro.pl/spinki-klipsy-do-podlogowki-dlugie
    -100szt-i5374477156.html

    Wychodzi 3230 pln czyli 32 pln / m2 :) Chyba o niczym nie zapomnialem.
    Jak samemu robisz to warto jeszcze folie z kratka kupic (180 pln):

    http://allegro.pl/folia-do-ogrzewania-podlogowego-po
    dlogowka-hit-i5510139245.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2015-07-16 10:44:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-16 o 10:27, Adam Sz. pisze:

    > Zusy, srusy - niestety tyle biora :) Zwykle w cenie ulozenie styropianu
    > (bez materialu). Jak sie zepniesz we dwoch to rzeczywiscie w 2-3 dni polozysz:)
    >
    > Co do materialow to licz:

    (...)

    A gdyby tak policzyć podobnie koszt grzejników?
    W sensie oddzielnie materiały i oddzielnie robociznę (pewnie
    porównywalny czas pracy, może krótszy)

    --
    MN

  • 65. Data: 2015-07-16 11:06:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > A gdyby tak policzyć podobnie koszt grzejników?
    > W sensie oddzielnie materiały i oddzielnie robociznę (pewnie porównywalny
    > czas pracy, może krótszy)

    Jak robisz systemem rozdzielaczowym to pion do rozdzielacza to tyle samo
    roboty, natomiast w pokoju zamiast układać pętlę na podłodze układasz tylko
    rurę do grzejnika - ale ten musisz najpierw powiesić a następnie uzbroić
    (zawory) i zacisnąć końcówki. Myślę że czasowo wyjdzie to porównywalnie.

    Ale jeśli ktoś chce grzejniki systemem trójnikowym, do tego w ścianach a nie
    podłodze i co gorsza w miedzi to roboty będzie IMO sporo więcej niż przy
    podłogówce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 66. Data: 2015-07-16 12:37:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > A gdyby tak policzyć podobnie koszt grzejników?

    w budynku energooszczednym rozwazacie kaloryfery? Nic dziwnego we wychodzi ze sie nie
    da takiego jak w temacie wybudowac :-)

    b.

  • 67. Data: 2015-07-16 12:56:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lipca 2015 10:44:47 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A gdyby tak policzyć podobnie koszt grzejników?
    > W sensie oddzielnie materiały i oddzielnie robociznę (pewnie
    > porównywalny czas pracy, może krótszy)

    Nie pomoge - kaloryfery to zlo i trzymam sie od nich z daleka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2015-07-16 12:58:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-16 o 12:37, Budyń pisze:

    > w budynku energooszczednym rozwazacie kaloryfery? Nic dziwnego we wychodzi ze sie
    nie da takiego jak w temacie wybudowac :-)

    Nie. Porównujemy tylko ceny.
    Cały czas żyłem w przekonaniu, że grzejniki są wyraźnie tańsze od
    podłogówki a tu padłą teza, że przeciwnie.

    A skoro podłogówka wychodzi taniej to ja nie widzę kompletnie żadnego
    powodu, żeby w domu mieć grzejniki. ŻADNEGO.

    --
    MN

  • 69. Data: 2015-07-16 12:59:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-16 o 12:58, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > A skoro podłogówka wychodzi taniej to ja nie widzę kompletnie żadnego
    > powodu, żeby w domu mieć grzejniki. ŻADNEGO.

    Jednak jeden znalazłem: jest gdzie szybko wysuszyć rękawiczki po zabawie
    w śniegu.

    --
    MN

  • 70. Data: 2015-07-16 13:40:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 lipca 2015 12:59:33 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jednak jeden znalazłem: jest gdzie szybko wysuszyć rękawiczki po zabawie
    > w śniegu.

    Drabinka w lazience z wlaczana recznie (czasowo) grzalka rozwiazuje problem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.