  • 1. Data: 2009-10-05 16:32:22
    Temat: Półka na książki?
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Sprawa niby prosta a jednak. Posiadam wnękę "kanciaste C" o wymiarach
    200cmx20cm (długośc x szerokość).
    Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
    mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
    estetyczne. Może macie pomysłu jak wykonać? Może byc deska lub płyta.
    Jak to zamocować?

  • 2. Data: 2009-10-05 16:40:11
    Temat: Re: Półka na książki?
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "belgrano" <a...@g...net.pl> wrote in message
    r.googlegroups.com...
[...]

    Jako tył i boki ma być goła ściana? Książki wiecznie zakurzone lub
    bardzo dużo czasu na utrzymanie ich w porządku. Raczej na podręczne czytadła
    typu "M jak mydło" na papierze. Kup w Praktikerze płytę MDF na boki, dół,
    górę, półki i laminowaną (malowaną) pilśniową o tym samym kolorze na tył.
    Sklej skrzynię razem z półkami i wstaw do wnęki. Umocuj, aby nie wywróciła
    się, ale rozłącznie, aby było łatwo pomalować ściany, czy wytruć
    karaluchy...

  • 3. Data: 2009-10-05 17:06:14
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    belgrano wrote:
    > Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
    > mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
    Jezeli w gre wchodzi gruba polka to mozna zrobic to nastepujaco:
    Sklejasz polke z 3 plyt a wiec grubosc 3 x 18mm, przy czym srodek jest
    pusty. Boki polki sa zrobione nastepujaco:
    +-------------------/ /------------------+
    | / / |
    | / / |
    +-----+-------------/ /------------+-----+
    | / / |
    | / / |
    | / / |
    +-----+-------------/ /------------+-----+
    | / / |
    | / / |
    +-------------------/ /------------------+

    W te wyciecia wsunie sie listewka ktora przykrecasz do scian.
    Aby nie byla widoczna z przodu to wyciecie nie ciagnie sie przez cala
    szerokosc polki:

    | |
    | |
    +----------------------------------+------+
    | | |
    +----------------------------------+------+
    | |
    | |

    Jezeli polka jest dosc dluga to oczywiscie na "plecach" mozna tez
    przykrecic taka listewke jak na bokach dzieki czemu calosc nie bedzie
    sie wyginac za bardzo.
    To bardzo mocne i pewnie zamocowanie i spelnia punkt o karaluchach z
    innego posta ;)
    Mam nadzieje ze juz jasne wszystko?
    Oczywiscie zamiast okladzin z plyty meblowej mozesz uzyc np plyty HDF
    (np panel 33cm) czy cos innego. Front polki zeby bylo ladnie mozesz
    ladnie okleic ramkantexem (taki plastik na goraco) w dowolnej stolarni
    albo hiperze.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 4. Data: 2009-10-05 17:13:15
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > (np panel 33cm) czy cos innego. Front polki zeby bylo ladnie mozesz
    > ladnie okleic ramkantexem (taki plastik na goraco) w dowolnej stolarni
    > albo hiperze.

    Raukantex

    http://www.rehau.pl/870329BA05834B87C12571480033C4E7
    .shtml

  • 5. Data: 2009-10-05 17:38:00
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Panowie, panie chodzi o 1 półkę- 1 rząd książek. i tu mam kłopot bo to
    tylko 1 długa półka na długości 2m :-).

    Co do kurzu:-). W domu nawet na meblach nie mam:-). A na duzej
    biblioteczce to może raz na rok odkurzę a i tak nie ma co zbierać:-)

  • 6. Data: 2009-10-05 19:45:14
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Prawusek wrote:
    > Raukantex
    > http://www.rehau.pl/870329BA05834B87C12571480033C4E7
    .shtml
    Zapewniam Cie ze jest tyle okreslen na ten plastik ilu jest stolarzy ;)

  • 7. Data: 2009-10-05 19:48:25
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    > Zapewniam Cie ze jest tyle okreslen na ten plastik ilu jest stolarzy ;)

    Nie kwestionuję - ale to nazwa producenta - dla potencjalnych klientów.

  • 8. Data: 2009-10-05 19:51:05
    Temat: Re: Pó^(3)ka na ksi??ki?
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    belgrano wrote:
    > Panowie, panie chodzi o 1 półkę- 1 rząd książek. i tu mam kłopot bo to
    > tylko 1 długa półka na długości 2m :-).
    ??
    Sam zaproponowales ze ma nie byc widac miejsca zamocowania:)
    W domowych warunkach wykonanie powyzszego to zabawa na max godzine wiec
    nie rozumiem w czym problem.
    2m wbrew pozorom to dosc duzo zwlaszcza ze polka ma byc jedna i
    obciazona ciezkimi ksiazkami.
    Koszt tez nie jest duzy bo material w hiperze z oklejeniem to max 100zl.
    Oczywiscie mozesz uzyc takze gotowej dechy sklejonej z mniejszych
    kawalkow. Tutaj koszt bedzie nieco wiekszy bo musisz dodatkowo
    uwzglednic koszt lakieru do pomalowania calosci.
    Listewki o ktorych mowa (tj te prowadnice na boki i tyl) takze kupisz w
    hipermarkecie albo dostaniesz jako scinki u stolarza.

    > biblioteczce to może raz na rok odkurzę a i tak nie ma co zbierać:-)
    Mieszkasz w labolatorium ?
    ;)

  • 9. Data: 2009-10-05 20:48:04
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
[...]

    A może kołki wpuszczane w płytę wiórową/mdf, płyta 35mm. W kuchni mam taką
    te kołki magicy od zabudowy kuchennej nazwali 'tytany' choć z tytanem ma to
    niewiele wspólnego. Są gotowe zestawy w marketach, jak podeprzeć delikatnie
    z boków wytrzyma obciążenie.

    Mam też coś podobnego w holu - samoróbka. W ścianę wkręcone kołki chyba
    10x200, co ok 0,6 m. Na nich oparta jest decha sosnowa klejona (prefabrykat
    1500x200x18 z kibelmarketu) z wywierconymi wgłębieniami w miejscu, gdzie
    śruba ma sześciokątną końcówkę - coby poziomo było. Sruby od spodu przykryte
    kawałkami wyciętymi z tejże dechy sosnowej (można przykręcić albo
    przykleić). W tych kawałkach oczywiście rowki na śruby, aby przylegało do
    deski wierzchniej. Śruby nie są rewelacyjnie mocne - lekie podparcie z boków
    (po jednej stronie pólka po prostu opiera się na futrynie, po drugiej jest
    przykręcona do boczka szafy, która stoi dalej). Na tym leżą sobie książki (i
    się kurzą :). Szybaka fotka: http://www.ao.edu.pl/temp/IMG_2594_v02.jpg,
    półki są proste, perspektywa na zdjęciu jest zwalona.

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 10. Data: 2009-10-06 09:20:34
    Od: mk <d...@t...pl>