  • 131. Data: 2009-07-01 11:34:17
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > Budynki z wielkiej płyty nadawały się do remontu nazajutrz po
    > przecięciu wstęgi i zwinięciu dywanu.

    wiel to ty o tym chyba pojęcia nie masz. Ja zaś trochę współczesnego
    budownictwa mieszkaniowe znam od podszewki i wiem ile jest warte.

    już ci pisałem, grzyb w nowych domach, woda w stropach, odpadające tynki,
    skopana wentylacja, przeciekające dachy, odpadające płytki na klatkach
    schodowych, brak infrastruktury komunikacyjnej, przegęszczenie.

  • 132. Data: 2009-07-01 11:37:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > w odwiedziny(a w Polsce nie był lat kilkanaście) to przywiózł zgrzewke
    > najtańszego piwa z niemieckiego marketu i mówi "napijcie sie dobrego piwa,
    > takiego tu w Polsce nie macie). Pilismy to piwo i w rozmowie zauwazyłem że
    > on nie ma pojecia o aktuaklnej sytuacji w Polsce.
    > I jak w tych chinachh jest tak faktycznie zle to czemu Chinole m,asowo nie
    > uciekaja do lepszych krajów.
    > Jakos o Chińskich emigrantach nie słychac.
    > To moje przemyślenie ale ja tam nie byłem więc jak jest na prawde to nie
    > wiem.
    > Kiki i Boban byli i swoje wrażenia opisują.

    Tak, ale brat Twojego ojca najzyrazniej swiatlym czlowiekiem nie jest.
    Natomiast Boban probuje nam wmowic sie Chinczycy nie zrozumieja jak sie
    dowiedza, ze pociag 440km moze jechac przez siedenm godzin. Nie opowiadaj
    historyjek tylko skup sie o czym konkretnie jest mowa.

  • 133. Data: 2009-07-01 11:38:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > I coraz wiecej Polaków uczy się chińskiego
    > Wiesz może dlaczego?

    Bo tak duzo kupujemy w chinach i lepiej robic to bez posrednikow?

  • 134. Data: 2009-07-01 11:46:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja tam nie wiem jak jest na prawdę
    > Nie wiem Marku czy tam byłęś, widziałes, skąd czerpiesz swoją wiedzę.
    > Ja mediom bezkrytycznie nie ufam.

    Rozumiem, ze nie wierzysz tez mediom, jesli pisza o tym, ze Polaka zabili
    policjanci na kanadyjskim lotnisku?

    > Tu piszą ludzie co w Chinach byli, z Chinczykami gadali itp. Ja tam nie
    > wiem., ale jestem skłonny bardziej wierzyć tym relacjom.

    Jezusie, nie no tu juz dales ciala na maksa - rozumiem, ze mimo iz nikt
    (nawet z "bywalcow") nie mial odwagi podwazyc tez o slynnej chinskiej
    transpatologii to i tak nie uwierzysz. A jesli Ci powiem, ze bylem
    wielokrotnie w Szwajcarii, i nigdy ne widzialem zadnych narciazy wobec czego
    obala to teze, ze w szwajcarii da sie jezdzic na nartach to tez mi uwierzysz
    (tak sie sklada, ze zawsze wizytowalem Zuerich)?

    Wiarygodnosc Twojego widzenia rzeczywistosci zdaje sie poszla sie pasc jakis
    czas temu, teraz zaczyna juz byc tylko zabawnie...

  • 135. Data: 2009-07-01 12:01:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Misiu, to nie był apartamentowiec tylko budynek mieszkalny dla
    > przeciętnych
    > ludzi.

    Rozumiem, ze i tam byles.

    > Takie zabawy zostawiam klikaczom jak ty.

    Czyli jednak bredzisz.

    Jak widac Chiny odwiedzasz regularnie - palcem po mapie.

  • 136. Data: 2009-07-01 12:13:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h2fe8f$9n$1@news.onet.pl...
    > Rozumiem, ze nie wierzysz tez mediom, jesli pisza o tym, ze Polaka zabili
    > policjanci na kanadyjskim lotnisku?

    Będzie wyrok sądu ew. winni zostana ukarani- co ja tu moge wiecej wyrokować
    i w co wierzyć/niewierzyć.
    Ja np widzę że coraz więcej zawansowanie technologicznie rzeczy robione jest
    Chinach- ktoś to tam projektuje ktos robi wiec potencjał maja.
    Pewnie zaraz napiszesz ze w tych fabrykach pracuja za miske ryżu.
    Może i tak może nie- nie wiem. Ale w Polsce też ludzie ciężko pracują za
    3,95zł/h(często na czarno). I cieszą się że pracodawca uczciwy i te 3,95
    wypłaci.
    A znam sporo przypadków że nie było zapłaty za pracę cały miesiąc.

    > Jezusie, nie no tu juz dales ciala na maksa - rozumiem, ze mimo iz nikt
    > (nawet z "bywalcow") nie mial odwagi podwazyc tez o slynnej chinskiej
    > transpatologii to i tak nie uwierzysz.

    Nikt z nich też nie napisał że ta Twoja słynna trasplantologia nie
    wystepuje.
    Oni tylko napisali że w ich odczuciu w miejscach w których byli jest
    normalnie jak w kazdym wiekszym cywilizowanym kraju a nawet sporo lepiej jak
    np w Polsce.. Jak wczesnniej napisałem moi znajomi wrócili niedawno z Chin i
    mają podobne wrażenia- nowoczesny cywilizowany kraj.
    A slumsy, bieda itp na pewno też tam występuje- ale to jest wszędzie.

> [...]
    > czego obala to teze, ze w szwajcarii da sie jezdzic na nartach to tez mi
    > uwierzysz (tak sie sklada, ze zawsze wizytowalem Zuerich)?

    Jeśli mi powiesz że będąc w Zuerichu nie widziałes narciaży to ok ale jak
    powiesz że bedą w Zuerichu zadnego banku nie dojrzałeś to będziesz mniej
    wiarygodny.

    > Wiarygodnosc Twojego widzenia rzeczywistosci zdaje sie poszla sie pasc
    > jakis czas temu, teraz zaczyna juz byc tylko zabawnie...

    Ja w prawie każdym poście zanaczam ze jak jest naprawde to nie wiem ale
    bardziej wiarygodne dla mnie są relacje osób które tam były/mieszkały itp
    niż osób które gdzieś tam coś przeczytały i na tej podstawie twierdzą ze tak
    na pewno jest.

    Krzysiek

  • 137. Data: 2009-07-01 12:21:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Będzie wyrok sądu ew. winni zostana ukarani- co ja tu moge wiecej
    > wyrokować i w co wierzyć/niewierzyć.

    Tzn. uwierzysz ze gosc nie zyje, jak _MEDIA_ podadza ze kogos tam skazano?

    > Nikt z nich też nie napisał że ta Twoja słynna trasplantologia nie
    > wystepuje.

    A no co Ty tak naprawde chciales napisac, w takim razie - bo mowa byal o
    transplantologii, i nie mojej tylko chinskiej?

> [...]
    > niż osób które gdzieś tam coś przeczytały i na tej podstawie twierdzą ze

    A ja zwracam Ci delikatnie uwage, ze widziec jak wyglada z zewnatrz bank
    szwajcarski to nie to samo co wiedziec jaka on ma kondyncje finansowa w
    danej chwili.

  • 138. Data: 2009-07-01 12:22:52
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Boban wrote:

    > W getcie mieszka się pod wpływem przymusu, nie słyszałem żeby nakazywano
    > ludziom mieszkać w nowych osiedlach. Nie jest to też przymus ekonomiczny bo
    > mieszkania w blokowiskach są tańsze.

    Tu gdzie mieszkam mieszkania w blokowisku nie sa tansze.
    To sa najdrozsze mieszkania w miescie poza willowymi i apartamentowcami.
    Na osiedlu masz szkoly, przeczkola, drogi, place zabaw, sklepy, marekty,
    urzedy, jest duzo zieleni i co najwzniesze mniej meneli niz w srodmiesciu.
    Sam mieszkam na nowym mini osiedlu. Wszystko nowka, garaze, parkingi.
    Ale co z tego skoro dookola menelnia.
    Wieczorami zombi zlaza sie i nicza probojac za wszelka cene upodobnic
    osiedle do swoich siedlisk.

  • 139. Data: 2009-07-01 12:27:26
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Rozumiem, ze i tam byles.

    Po prostu wiem jak wyglądają chińskie mrówkowce.

    > Czyli jednak bredzisz.
    >
    > Jak widac Chiny odwiedzasz regularnie - palcem po mapie.

    :)

  • 140. Data: 2009-07-01 12:35:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    Na podstawie tego ze policja zabiła jednego Polaka w Kanadzie nie wyciagam
    wniosku ze Policja morduje masowo Polaków w Kanadzie i ze kanadyjscy
    Policjanci to mordercy

    > A no co Ty tak naprawde chciales napisac, w takim razie - bo mowa byal o
    > transplantologii, i nie mojej tylko chinskiej?

    A czy ja gdziesś napisałem że w Chinach nie ma transplantologi?
    Pewnie jest. I nie zdziwiłbym sie za barsdzo jakby okazało sie że jest na
    dużo wyższym poziomie jak u nas.

    > A ja zwracam Ci delikatnie uwage, ze widziec jak wyglada z zewnatrz bank
    > szwajcarski to nie to samo co wiedziec jaka on ma kondyncje finansowa w
    > danej chwili.

    Dokładnie tak i to stwierdzenie weź Sobie do serca.
    Bo ja jak na razie nie upieram się ze chiny to kraina mlekiem i miodem
    płynąca itp.
    A ty zaś kategorycznie twierdzisz ze jest inaczej- a nie widziałeś nawet z
    zewnatrz tych całych Chin.
    Na podstawie tego że jeden budynek się w Chinach przewrócił Ty wysuwasz
    wnioski że ich budownictwo to katastrofa.

    Krzysiek.