  • 41. Data: 2009-06-29 05:46:35
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Inny świat, w ogóle szkoda gadać i nie ma tego piekła naszego :-)

    to sie tam przeprowadź.

  • 42. Data: 2009-06-29 07:39:52
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > masz wyidealizowaną wizję tamtego świata, i zapominasz że to jest państwo
    > policyjne.  u nas za komuny też było bezpiecznie, bo w krajach policyjnych
    > monopol na przemoc ma państwo, a najgorsze łotry pracują w służbie
    > bezpieczeństwa.

    Nie popadajmy w skrajnosci czyli nie przeginajmy paly, kazdy ustroj jaki by
    nie byl, jest aparatem ucisku. Istotne jest kto opanowal wladze, ktorej jak
    wiadomo raz zdobytej, sie nie oddaje. Bo najisttotniejsze sa jednak "many" i o
    nie glownie chodzi. Jak jestes takim wielbicielem kapitalizmu to wymien choc
    jedna zapore, ktora w ostatnim 20-leciu zbudowalismy albo chociaz jeden
    zbiornik retencyjny, ktore w czasie swietojanskich ulew, ktore aktualnie
    przezywamy, bardzo by sie przydalay. No i zauwaz, ze za tego "be" Gomulki nie
    mielismy ani jednego centa dlugu, potem tow Gierek je zaciagnal i tak to sie
    zaczelo. Teraz mamy tych gierkow (moja jednostka dlugow) chyba z dziesiec tak,
    ze juz brakuje nam nawet pieniedzy na splate sasiadom lichwy od tego
    zadluzenia. Zatem wiecej tolerancji, ktorej szczytem jest - tolerancja w
    odniesieniu do antysemitów.
    Ale nie o tym; na grupie inzynieria tez o tym dyskutuja i tam znalazlem
    wiecej zdjec.
    http://www.zonaeuropa.com/200906c.brief.htm#012

    To sie juz w pale nie miesci aby pale rurowe (pierwszy raz cos takiego widze)
    nie mialy ani grama zbrojenia. Moze to byl polprodukt do wykonania pali
    strunobetonowych, w ktorych wewnatrz rury napina sie i zabetonowuje cienkie
    druty o kilkukrotnie w stosunku do normalnej stali wiekszej wytrzymalosci na
    zerwanie, ale tam nie ma po nich nawet sladu. I jak oni takie pale wbili? Toc
    to juz w czasie wbijania moglo wszystko popekac w cholere, tak, ze budynak
    stanal na atrapach czy tych widocznych kikutach pali.
    Trzeba wyslac Kikiego niech przy okazji zrobi ekspertyze i wtedy bedziemy
    madrzejsi. Poki co sklaniam sie jednak do nazwania tych pali "chinskimi".
    Pzdr.

  • 43. Data: 2009-06-29 08:43:34
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 28 Cze, 12:54, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:

    > żartujesz sobie czy jak?:O)
    > ja (pewnie i ty?) nigdy w chinach nie byłem i się do tej komuny nie
    > wybieram, wystarczy mi jak widzę jakość ich bubli kturymi nas zalewają i mi
    > wystarczy, a jak chcesz informacji to pogadaj z chinolami handlującymi w
    > polsce to ci powiedzą jak tam się buduje domy i autostrady i dlaczego
    > wyjechali na takie zadupie jak polska:O)

    No niestety uogólnienie że Chińczycy się do niczego nie nadają to dość
    przesadne uogólnienie. Dla Twojej informacji większość Azjatów
    handlujących w Polsce to wcale nie Chińczycy tylko Wietnamczycy itp. A
    nawet gdyby - to to że mnóstwo by ich wyjechało o niczym nie mogłoby
    świadczyć bo Chiny są bardzo różnorodne i są rejony w których jest
    straszna bieda, co nie oznacza że nie ma takich w których jest "na
    bogato". Inna sprawa że ich budownictwo jest nie zawsze ładne (w
    większości wręcz brzydkie :-)).

    A co do technologii - hmm, poniżej kilka fotek które zrobiłem z dość
    małym chińskim mieście - 12 mln - a ilość wieżowców jest olbrzymia i
    podejrzewam że ich ilość i wielkość może się równać z największymi
    metropoliami , i póki co się nie zawalają :-)
    Myślę że Zapora Trzech Przełomów może świadczyć o tym że jakieś tam
    umiejętności posiadają :-) Nie można uogólniać na podstawie jednego
    zbyt dobrze osadzonego budynku :-)
    Pomijam cenę za jaką to osiągają - ale nie to było głównym tematem
    wątku.

    http://lh6.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/RgVe8QSnZ5I/AAAAAA
    AAA-w/LvCw8zxePpY/s512/IMG_2538.JPG
    http://lh5.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/RgVfEASnZ8I/AAAAAA
    AAA_I/SZXqIvW0_ig/s512/IMG_2541.JPG
    http://lh6.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/RgVfFQSnZ9I/AAAAAA
    AAA_Q/UJiXx6dHt3s/s400/IMG_2543.JPG
    http://lh3.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/RgVfrgSnaOI/AAAAAA
    AABBY/7yVsZTbwLNc/s512/IMG_2605.JPG
    http://lh3.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/RgVmngSnbQI/AAAAAA
    AABJo/8HQzz-KmnBo/s400/IMG_2279.JPG

    Pzdr
    Mat

  • 44. Data: 2009-06-29 08:52:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:
> [...]
    >>
    > Nie popadajmy w skrajnosci czyli nie przeginajmy paly, kazdy ustroj
    > jaki by nie byl, jest aparatem ucisku. Istotne jest kto opanowal

    jest jednak drobna różnica miedzy państwem demokratycznym a państwem
    policyjnym.

> [...]
    > ostatnim 20-leciu zbudowalismy albo chociaz jeden zbiornik
    > retencyjny, ktore w czasie swietojanskich ulew, ktore aktualnie

    zbiorniki retencyjne są dyskusyjnymi inwestycjami, robią tyle samo dobrego
    co złego.

    bardziej sensowne jest zachowywanie naturalnych lub sztucznych terenów
    zalewowych bez budownictwa. Sensowna jest rozsądna polityka zalesiania
    terenow w zlewniach rzek tak aby powstawały naturalne bufory wody opadowej,
    sensowne ejst ograniczenie bezmyślego "regulowania" cieków wodnych, które w
    znakomity sposób przyspiesza spływ wody do rzek i powiększa fale powodziowe.
    Niemcy z tego co wiem prowadzą od jakiegoś czasu prace deregulacyjne,
    ponieważ przkonali się że zrobienie z rzek betonowych kanałów powoduje
    opłakane skutki podczas dużych opadów deszczu.

> [...]
    > pieniedzy na splate sasiadom lichwy od tego zadluzenia. Zatem wiecej
    > tolerancji, ktorej szczytem jest - tolerancja w odniesieniu do

    tylko że tamte kredyty poszły na konsumpcję, bez nich system by sie już
    wczesniej zawalił w drybiezgi.

> [...]
    >
    > To sie juz w pale nie miesci aby pale rurowe (pierwszy raz cos
    > takiego widze) nie mialy ani grama zbrojenia.

    też miałem właśnie takie wrażenie ze to są gołe rury z betonu bez grama
    zbrojenia

  • 45. Data: 2009-06-29 09:05:38
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Marek Dyjor wrote:
    > Oni nei mają praktycznie ludzie potrafiących nadzorować te
    > inwestycje,

    oczywiście wiesz, że żaden kraj nie produkuje tylu inżynierów, co Chiny?
    a słyszałeś może, że ze 100 najlepszych uczelni technicznych świata,
    prawie 50 to politechniki chińskie?

    --
    bartek

  • 46. Data: 2009-06-29 09:15:28
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 28 Cze, 18:18, "Tornad" <t...@v...pl> wrote:

    > Masz bledne przekonanie, to nie nasi.

    Żartujesz czy piszesz poważnie ? :-)
    Przecież to co napisałem to był żart nawiązujący do często panującego
    tutaj krytycznego (przesadnie krytycznego niekiedy) spojrzenia na
    polskie firmy.

    Objaśniam bo jesteś już chyba drugi który potraktował to mocno
    serio...

    Mat

  • 47. Data: 2009-06-29 11:31:44
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > policyjne. u nas za komuny też było bezpiecznie, bo w krajach policyjnych
    > monopol na przemoc ma państwo, a najgorsze łotry pracują w służbie

    Wolę ci powiem państwo policyjne niż to bagno tutaj. Tam jakoś nie czuć tej
    policyjności. Wolny rynek, wolna gospodarka tylko u władzy partia ale to
    tyle i tu się kończy ich państwo policyjne.

  • 48. Data: 2009-06-29 11:34:18
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > jest jednak drobna różnica miedzy państwem demokratycznym a państwem
    > policyjnym.

    A tam. Tu jest państwo policyjne i pełne drobnych naciągaczy. Jak pisałem
    chińczyk cię nie oszuka. Prędzej Polak cie tu wyroluje niż Chińczyk tam.

  • 49. Data: 2009-06-29 12:04:19
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mat" <m...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    On 28 Cze, 12:54, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]

    To jest jeszcze nic :-) Są takie miasta, że Manhatan to jest brudna nora :-)
    Chłopcom się nie śniło, że w takich Chinach czy Azji ogólnie może być lepiej
    niż w jewropie :-)
    Klimat tylko troszkę ciężki ale :-)

  • 50. Data: 2009-06-29 14:30:23
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Papa Smerf napisał:

    > znowu bajki opowiadasz, albo swoje fantazje!:O)
    >
    > po pierwsze to obejrzyj sobie parę filmów dokumentalnych z obecnych
    > chin, pełno wojska, często jadząc jakaś odludną drogą jedynymi pojazdami
    > są dłuuugie kolumny wojska, ciagnące się nieraz godzinami!!!
    O to tak jak w USA

    > jaka wolna gospodarka i rynek?:O)
    > tam z byle pretekstu ty i cała twoja rodzina (kilka pokoleń wstrecz) by
    > poszła do obozów pracy, albo na eksperymenty z bronią biologiczną,
    > tak jak kiedyś polaków wywozili na syberię tam tez chińczyków wywożą do
    > podobnych obozów!!!
    O to tak jak w USA.

    Sam pisałeś, że nie byłeś w Chinach, to po co gardłujesz ? Ja byłem i
    się nie odzywam, bo wiem, że byłem za krótko. Bzdurą jest, jak ktoś
    pisze, ze cię nie oszukają, bo czy Chińczyk, czy Polak, czy Francuz albo
    Rosjanin jak poczuje frajera to go oskubie. Bzdurą jest również pisanie,
    że nic nie potrafią zrobić, ew. robią tylko dziadostwo. Problemem dla
    niektórych moich znajomych jest to, że nie potrafią skonkretyzować
    zamówienia. Jak powiesz dostawcy z CHRLu zróbcie mi długopis, to ci
    zrobią z niedojedzonej modliszki i 2 ziaren piasku i zapłacisz 100$ za
    kontener, ale jak im powiesz zróbcie mi długopis, który pisze i jest z
    plastiku, to taki też ci zrobią, ale za 200$. I tyle. Nic mniej nic
    więcej. A co do państw policyjnych to idź w USA do marketu budowlanego,
    kup trochę chemii, wyślij meila do kolegi z tekstem bomba, Allach itp,
    to nagle możesz się obudzić w Guantanamo z akumulatorem na przyrodzeniu,
    bez praw do niczego.

    pozdrawiam

    rafał