  • 11. Data: 2013-07-17 21:25:28
    Temat: Re: Pomidory mnie za?amuj?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-17 21:06, michalek pisze:
    > U?ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No to jak je uchraniasz przed ni??

    Bardzo prosto - ma je pod folią.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2013-07-17 21:27:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-17 21:05, michalek pisze:

    > To ja wol? popracowa? nad swoimi. Tyle ?e wygl?da na to ?e jedyn?
    > metod? na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
    > wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemi? a tego w?a?nie
    > chcia?em unikn?? :)

    Ale w czym Ci ta chemia przeszkadza? Przecież każdy preparat ma okres
    karencji, czyli taki, po którym można bez obaw spożywać owoce.
    Dzisiaj bez oprysku nic Ci nie urośnie. Takie czasy :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 13. Data: 2013-07-17 21:28:08
    Temat: Re: Pomidory mnie załamują
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:05:10 +0200, michalek napisał(a):

    > To ja wolę popracować nad swoimi. Tyle że wygląda na to że jedyną
    > metodą na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
    > wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemią a tego właśnie
    > chciałem uniknąć :)

    Ależ można - z góry spisując sporą część na straty i uprawiajac pomidory
    pod folią, bo w gruncie nie ma szans żeby się uchowały. Tak robię. 120
    krzaków wystarczy, aby sporo zebrać.
    --
    XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
    Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

  • 14. Data: 2013-07-17 21:31:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:06:30 +0200, michalek napisał(a):

    > No to jak je uchraniasz przed nią?

    Mam je pod folią - połówka klasycznego tunelu. Nigdy nie podlewam na noc,
    tylko rano. Zaraza owszem, pokazuje się, sporo pomidorów niszczy, no ale
    nie zdarzyło się (30 lat), żeby brakło :-)
    Moze ma znaczenie, że od lat nie ma wokoło pól ziemniaczanych, ba, żadnych
    - co mnie w sumie az tak bardzo nie cieszy ze względów nazwę to
    ogólnoświadomościowych...

  • 15. Data: 2013-07-17 21:31:50
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-17 19:39, Ikselka pisze:
> [...]
    ywnik/38919-ochrona-pomidorow-w-gruncie-i-pod-oslona
    mi

    > Walczę tylko z owadami na melonach, bo one jakieś wrażliwsze są. No i nie
    > je się ich tyle, co pomidorów. Przestrzegam okresu karencji, nie kupuję
    > srodków długodziałających ani systemicznych, bo potem je się to w owocach!

    Na zarazę tylko systemowe, inne g*no dają.

    A z kędzierzawością brzoskwiń czym walczysz?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2013-07-17 21:34:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:11:19 +0200, michalek napisał(a):

    ywnik/38919-ochrona-pomidorow-w-gruncie-i-pod-oslona
    mi

    > Mam z grubsza podobne podejście.
    > Ponieważ sam wyhodowuję sadzonki pomidorów robię ich dużo
    > i sadzę 120-150 krzaczków. Wychodząc z założenia, że część nie da tak
    > bogatego plonu jak by mogła przy solidnej chemii.
    >
    > Ale kiedy dzisiaj zobaczyłem że praktycznie wszystkie są dopadnięte
    > przez zarazę, to nic mi nie da ta duża ilość krzaków.
    > A więc liczebnością nasadzenia nie osiągnie się sukcesu :(

    Widocznie u mnie jakaś oaza jest - tej zarazy jakoś mniej, na razie to
    nawet wcale nie widzę no ale na pewno się pojawi, na jednym pomidorze
    (owocu) była szara pleśń więc szybko zerwałam i wyrzuciłam, na dwóch
    krzakach papryki była mszyca - trochę zniszczyłam mechanicznie
    (potraktowałam wodnym natryskiem z dyszy), a resztę zeżarły czerwoniutkie
    biedronki, które się pojawiły nagle nie wiadomo skąd.

  • 17. Data: 2013-07-17 21:35:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:25:28 +0200, wolim napisał(a):

    > Bardzo prosto - ma je pod folią.

    No tak. Zarazy sporo się pojawia, kiedy chłody już są w nocy - koniec
    sierpnia, wrzesień. Ale i tak starczy, pomidorów nie możemy przejeść,
    obdzielam kogo mogę.

  • 18. Data: 2013-07-17 21:37:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:31:50 +0200, wolim napisał(a):

    ywnik/38919-ochrona-pomidorow-w-gruncie-i-pod-oslona
    mi

    > Na zarazę tylko systemowe, inne g*no dają.
    >
    > A z kędzierzawością brzoskwiń czym walczysz?

    Nie mam brzoskwiń, nie mam już nawet śliwy uleny - 10 drzew mi do korzeni
    wymarzło podczas zimy stulecia :-(

  • 19. Data: 2013-07-17 21:42:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-17 21:35, Ikselka pisze:

    > No tak. Zarazy sporo się pojawia, kiedy chłody już są w nocy - koniec
    > sierpnia, wrzesień. Ale i tak starczy, pomidorów nie możemy przejeść,
    > obdzielam kogo mogę.

    Wyślij do mnie :)
    Adres podam na priv :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2013-07-17 21:45:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 21:42:33 +0200, wolim napisał(a):

    > Wyślij do mnie :)
    > Adres podam na priv :)

    Kiepsko znoszą podróże, a szkoda. Musiałabym zerwac zielone, a takie to
    akurat żadna atrakcja :-)