  • 1. Data: 2009-08-21 07:56:36
    Temat: Pomocy! Wyliczenia powierzchni tynku..
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Chciałbym się dowiedzieć jak powinny być liczone (tzn. jaka jest
    praktyka, czy może są jakieś "dobre obyczaje" itp) przeszklenia i
    otwory drzwiowe przy rozliczaniu powierzchni ocieplanej, gdy wycena
    opiera się na m2 (czyli wszelkie obróbki są wliczone w ten m2). Ekipa
    oczywiście policzyła wszystkie ściany tak jakby okien i drzwi w nich
    nie było. A są okna które zajmują prawie całą elewację. Po krótkiej
    pyskówce spasowali że liczy się wtedy połowa ich powierzchni. A jak to
    powinno być? Od okna o jakiej powierzchni powinno być liczone jako
    "duże"?
    Dodam że płacę im dużo, więc nie wypada mi im za bardzo odpuszczać....
    tym bardziej że liczą powierzchnię już po ociepleniu, a styropian
    gruby był ...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-08-21 08:15:30
    Temat: Re: Pomocy! Wyliczenia powierzchni tynku..
    Od: "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>

> [...]
    >otwory drzwiowe przy rozliczaniu powierzchni ocieplanej, gdy wycena
    >opiera się na m2 (czyli wszelkie obróbki są wliczone w ten m2).

    Wykonawcy liczą tak żeby optymalnie zarobić. Też bym tak zrobił.

    Okna do 1,5-2,0 m2 i zwykłe drzwi większość liczy jako ścianę (bo jest
    trochę pracy z obróbką).
    Większe przeszklenia i bramy można odliczyć całkiem, ale za to "obramówkę"
    otworu prostopadłą do ściany przemnożyć x2 lub x3 i to dodać do całości.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-08-21 08:52:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >otwory drzwiowe przy rozliczaniu powierzchni ocieplanej, gdy wycena
    >opiera się na m2 (czyli wszelkie obróbki są wliczone w ten m2).

    U mnie liczone byly sciany bez okien jako cala powierzchnia, wbrew pozorom
    obrobka glifu latwa i prosta nie jest. Jezeli otwory sa duze to pewnie warto
    to odjac i policzyc oddzielnie za obrobke. Uwazaj tez w takich miejscach jak
    np. wejscie na klatke schodowa, gdzie licza z rozpedu cala sciane, a glifu
    tam nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-08-21 09:08:52
    Od: "łamaga" <anty****@onet.eu>

    .....i nie zapomnij o podstawowej zasadzie wszelkiej maści budowlańców:

    "kto sie buduje tego sie nie żałuje!!"

  • 5. Data: 2009-08-21 10:47:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:
> [...]
    > pyskówce spasowali że liczy się wtedy połowa ich powierzchni. A jak to
    > powinno być? Od okna o jakiej powierzchni powinno być liczone jako

    jak sie odejmuje otwory to sie zwykle liczy ekstra za obróbkę otworów z mb
    obwodu :)

    może wyjść drożej niż z powierzchni.

  • 6. Data: 2009-08-21 12:24:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Sie, 12:47, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jak sie odejmuje otwory to sie zwykle liczy ekstra za obróbkę otworów z mb
    > obwodu  :)
    >
    > może wyjść drożej niż z powierzchni.

    A ile za mb. obróbki?

  • 7. Data: 2009-08-21 17:10:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A ile za mb. obróbki?

    Np. 30zł/ mb. czyli dla okna 2x1,5m mamy albo 3m2*40zł/m2 = 120zł albo
    5m*30zł/mb=150zł.

  • 8. Data: 2009-08-21 18:41:21
    Od: M <M...@w...pl>

    Krzemo pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć jak powinny być liczone (tzn. jaka jest
    > praktyka, czy może są jakieś "dobre obyczaje" itp) przeszklenia i

    Są liczone tak, jak się umówisz. Najlepiej przed robotą, a nie po.
    Sposób mierzenia dobrze jest wpisać do umowy.

    M.

  • 9. Data: 2009-08-22 07:54:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >Dodam że płacę im dużo, więc nie wypada mi im za bardzo odpuszczać....
    >tym bardziej że liczą powierzchnię już po ociepleniu, a styropian

    Wielokrotnie pisałem- nie godzić się na rozliczenia wg metrów, punktów itp.
    Bo wychodzą właśnie takie kwiatki jak u Ciebie.
    Pokazać ekipom co jest do zrobienia i niech podadzą cene za całość roboty.
    Niech sobie sami pomierzą, dodadzą, odejmą i pomnożą ale inwestorowi niech
    podadzą cenę za CAŁOŚĆ roboty. Najprostsze rozwiązanie i bez zgrzytówó wtedy
    jest. I łatwiej porównać ceny kilku ekip.
    Bo rożne sposoby liczenia powodują że róznym ekipom powierzchnia wychodzi
    inaczej.
    Umawianie się na metry punkty itp to proszenie sie o kłopoty- ekipa ma wtedy
    pole manewru i stara sie wycyckać inwestora.

    Kris

  • 10. Data: 2009-08-22 08:47:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Umawianie się na metry punkty itp to proszenie sie o kłopoty- ekipa ma
    > wtedy pole manewru i stara sie wycyckać inwestora.

    Eeee tam, dom nie z gumy i metry te same jak by nie liczyl. Trzeba tylko
    dogadac glify i po problemie.

    Pozdro.. TK