  • 1. Data: 2009-03-20 13:05:43
    Temat: Pomocy problem z oczyszczalnia
    Od: g...@o...pl

    Mam przydomową czyszczalnię (trzy lata). Od jakiegoś czasu zaczęła mi się
    pojawiać specyficzna woń w domu. Cały czas zwieksza się mi jej intensywność.
    Przepłukałem drenaże rozsączające, oczyściłem zbiornik. Przez dwa tygodnie było
    dobrze i znów się zaczyna. Zauważyłem, że jak puszczę naprawdę dużo wody to woda
    dopływa do grzybków na końcu drenów i stoi przez 15-20 minut po czym znika.
    Dzwoniłem do wykonawcy ale powiedział, że on dobrze zrobił. Ten sam wykonawca
    podłączał też je do komina z wywietrzaniem całego układu. Na dodatek na ściance
    z kominem pojawia się mi wilgoć (ok 2 m od posadzki). Co mam czynić. Może ktoś
    poradzi?

  • 2. Data: 2009-03-20 13:51:00
    Temat: Re: Pomocy problem z oczyszczalnia
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ściance
    > z kominem pojawia się mi wilgoć (ok 2 m od posadzki). Co mam czynić. Może

    Jesli jeszcze masz gwarancje
    a powinna byc
    to wykonawce za leb i niech sprawdza
    przez telefon ci powiedzial ze dobrze jest?
    bez wizyty?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-20 14:50:10
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Do poki wykonawca tego nie obejrzy nie powinienes tego ruszac bo
    pozniej powie ci, ze to ty zepsules. Chociaz nie bardzo wiem co w
    takiej oczyszczalni mozna zepsuc (jak dobrze rozumiem jest z
    rozsaczaniem).
    Bakterie sa? Moze ostatnio jakies antybiotyki brales albo ktos ci
    domestosem cos zlal?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-03-20 19:45:44
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

> [...]
    > ściance
    > z kominem pojawia się mi wilgoć (ok 2 m od posadzki). Co mam czynić. Może

    Jak woda dochodzi do wywietrzników (grzybków), to najprawdopodobniej zalany
    jest też cały zbiornik aż po klapy, a nawet poziomy (rury) w budynku. Stąd
    też bierze się zawilgocenie przy kominie wentylacyjnym.

    Ja stawiam na zamulenie drenażu rozsączającego i jestem niemal na 100%
    pewien, że tu leży przyczyna problemu.

    Jaki masz grunt? Czy drenaż był w otulinie z tłucznia? Czy był przykryty
    geowłókniną?

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2009-03-20 20:03:31
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]

    > ściance
    > z kominem pojawia się mi wilgoć (ok 2 m od posadzki). Co mam czynić. Może

    A masz to "wywietrzanie" odprowadzone jak Pan Bóg przykazał rurą PCW ponad
    dach czy tylko wpuszcone w komin?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2009-03-21 17:10:40
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    g...@o...pl pisze:
    > Mam przydomową czyszczalnię (trzy lata). Od jakiegoś czasu zaczęła mi się
    > pojawiać specyficzna woń w domu. Cały czas zwieksza się mi jej intensywność.

    Ja troche z innej beczki. Przepraszam watkotwórce.

    Takiego czegos nie nazwalbym oczyszczalnia, a rozlewalnia
    podfermentowanego gówna po wlasnej ziemi. Pomysl liczy
    sobie kilka lat i wielce prawdopodobne, ze zaraz sie okaze,
    ze to nie dziala tak jak powinno.

    Cos mi sie wydaje, ze rozsaczanie niedlugo umrze na rzecz
    innych, niekoniecznie droższych technologii.

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-03-21 21:24:54
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Takiego czegos nie nazwalbym oczyszczalnia, a rozlewalnia
    > podfermentowanego gówna po wlasnej ziemi.

    Ja tez jestem podobnego zdania ale to autora akurat najmniej obchodzi.
    Ma facet problem i raczej oczekuje pomocy.

    Na jakiej głebokości masz rury drenerskie? Moze masz przemarzniety
    grunt i dlatego niczego nie wchlania. W ogole na jikm to jest gruncie?
    Jesli rury sa dobre to z wchlanianem raczej problem.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-03-22 06:35:34
    Od: o...@o...pl

> [...]
    ściance
    > z kominem pojawia się mi wilgoć (ok 2 m od posadzki). Co mam czynić. Może

    Witam. I tu przyda się ktoś z takimi usługami jak moje. Mam kamerę na
    światłowodzie do penetracji między innymi rur. Wpuszcza się to coś w rurę (ma
    to własne oświetlenie) i patrząc na monitor (lub po nagraniu na pamięć
    przenośną oglądając w komputerze można sprawdzić: czy i gdzie "woda" stoi
    dłużej a co za tym idzie czy są odpowiednie spadki, czy nie są rozczelnione
    rury w pionie, czy nie ma "zwężek" na dopływie do zbiornika. Ma rację "wolim",
    że najprawdopodobniej jest to wina ułożenia rur (na czym i jak). Jednak mając
    to nagrane można zmusić wykonawcę do poprawienia. Jeżeli jest to w okolicach
    Warszawy służę usługą. Jeżeli nie proszę szukać w okolicy takiej usługi.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2009-03-23 08:34:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Cos mi sie wydaje, ze rozsaczanie niedlugo umrze na rzecz
    > innych, niekoniecznie droższych technologii.

    masz na mysli oczyszczalnie korzeniowe?
    czy jakieś inne pomysły?