  • 11. Data: 2010-03-16 08:50:34
    Temat: Re: Pomost wedkarski
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Na stacjonarny potrzeba m.innymi pozwolenia wodno-prawnego. A i podatki są
    od tego fajne :)
    Jedyne sensowne rozwiązanie to na beczkach pływający. Cztery beczki 200 l na
    przęsło 4,5 metrowe spokojnie daje radę.

    Bogdan

  • 12. Data: 2010-03-16 11:49:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jedyne sensowne rozwiązanie to na beczkach pływający. Cztery beczki 200 l
    > na przęsło 4,5 metrowe spokojnie daje radę.

    A lepsze będą zbiorniki z czegoś bardziej twardego. W klubie mieliśmy pomost
    zbudowany na beczkach - cysternach takich ocynkowanych jak do wody pitnej -
    czymś co wyglądem przypominało ocynkowane bojlery. Beczki było wysmołowane -
    nie brała ich korozja i nie gniótł ich lód na jeziorze. Pomost ma dziś ze 40
    lat i nadal ma się dobrze.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-03-16 12:47:27
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)

    a to nie podchodzi?

    Co już bez pozwolenia

    * wolno stojące parterowe budynki gospodarcze, wiaty i altany oraz
    przydomowe oranżerie (ogrody zimowe)powierzchni zabudowy do 25
    m2, przy czym łączna liczba tych obiektów nie może przekraczać dwóch na
    każde 500 m2 powierzchni działki,
    * indywidualne przydomowe oczyszczalnie ścieków o wydajności do 7,50
    m3 na dobę,
    * miejsca postojowe dla samochodów osobowych, do dziesięciu
    stanowisk włącznie,
    * przydomowe baseny i oczka wodne o powierzchni do 30 m2,
    ---> * pomosty o długości do 25 m i wysokości do 2,50 m (liczonej od korony
    pomostu do dna akwenu) służące do cumowania niewielkich
    jednostek pływających oraz uprawiania wędkarstwa i rekreacji,
    * pochylnie przeznaczone dla osób niepełnosprawnych,
    * instalacje zbiornikowe na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o
    pojemności
    do 7 m3 przeznaczone do zasilania instalacji gazowych w budynkach
    mieszkalnych jednorodzinnych,
    * przyłącza do istniejących budynków oraz niezabudowanych działek:
    elektroenergetyczne, wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, cieplne
    i telekomunikacyjne,
    * boiska szkolne.

    Podstawa prawna

    Ustawa z 27 marca 2003 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz o zmianie
    niektórych ustaw (Dz. U. nr 80, poz. 718).

    --=olo=--

  • 14. Data: 2010-03-16 14:12:49
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomostu do dna akwenu) służące do cumowania niewielkich jednostek
    > pływających oraz uprawiania wędkarstwa i rekreacji,

    Należy pamiętać, że zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 1 Prawa budowlanego, budowa
    po­mostu wymaga zgłoszenia właściwemu orga­nowi, tj. staroście. Zgłoszenie
    powinno być sfor­mułowane zgodnie z wymogami określonymi w art. 30 ust. 2
    tejże ustawy, tj. m.in. wskazy­wać rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót
    budowlanych, termin ich rozpoczęcia, oświad­czenie, o którym mowa w art. 32
    ust. 4 pkt 2, oraz w zależności od potrzeb odpowiednie szki­ce i rysunki, a
    także pozwolenia wymagane od­rębnymi przepisami.

    W rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lip­ca 2001 n Prawo wodne [Dz. U. z
    2005 r. Nr 239, poz. 2019 ze zm.], a konkretnie art. 9 ust. 1 pkt 19 lit.
    h] - pomost jest urządzeniem wodnym. Stosownie do dyspozycji art. 122 ust. 1
    pkt 3, na wykonanie urządzeń wodnych wymagane jest pozwolenie wodnoprawne.
    Pozwolenia wodnoprawne, co do zasady, wyda­wane są przez starostów. Wydanie
    pozwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej. Należy także dodać,
    że pozwolenia wodnopraw­ne na wykonanie urządzeń wodnych wydawane są na czas
    nieokreślony. Reasumując, aby wy­ budować pomost, będzie trzeba uzyskać
    po­zwolenie wodnoprawne. Otwarta natomiast po­zostaje kwestia konieczności
    uzyskania pozwo­lenia na budowę. Można oczywiście domyślać się, że pod
    pojęciem "niewielki po­most przeznaczony do wędkowania i cumowa­nia łódki"
    będzie się krył pomost długości mniej­szej niż 25 m i wysokości do 2.5 m.

    Starosta zezwolenie wodnoprawne wyda w oparciu o opinię gospodarza wody.
    Dlatego też zanim podejmie się próbę przymiarki do budowy pomostu, należy
    zidentyfikować gospodarza wody i uzyskać od niego zgodę na budowę. Z taką
    zgodą można dopiero występować do Starostwa o zezwolenie wodnoprawne.

    Bogdan

  • 15. Data: 2010-03-17 10:21:03
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-16 15:12, Bogdan pisze:
    > Reasumując, aby wy­ budować pomost, będzie trzeba uzyskać
    > po­zwolenie wodnoprawne. Otwarta natomiast po­zostaje kwestia konieczności
    > uzyskania pozwo­lenia na budowę.

    Zgodnie z prawem wodnym, pozwolenie wodnoprawne jest jest pozwoleniem na
    budowę i użytkowanie.

    ________MAT_______

  • 16. Data: 2010-03-17 16:16:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z prawem wodnym, pozwolenie wodnoprawne jest jest pozwoleniem na
    > budowę i użytkowanie.

    Oj chyba nie bardzo. Roboty budowlane wykonuje sie na podstawie zgłoszenia
    albo pozwolenia na budowę. Pozwolenie wodno prawne uzyskuje sie przed
    wystąpieniem o pozwolenie na budowę.

    b.

  • 17. Data: 2010-03-18 08:31:52
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-17 17:16, Budyń pisze:
> [...]
    > zgłoszenia albo pozwolenia na budowę. Pozwolenie wodno prawne uzyskuje
    > sie przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę.

    Art. 122
    3. Pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód jest
    jednocześnie pozwoleniem na wykonanie urządzeń wodnych służących do tego
    korzystania.

  • 18. Data: 2010-03-18 08:37:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Art. 122
    > 3. Pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód jest
    > jednocześnie pozwoleniem na wykonanie urządzeń wodnych służących do tego
    > korzystania.

    Fakt faktem ze ja przekraczałem wodę kablem i to pozwolenie wod-p. sie
    wystarczało . Ale kabel urzadzeniem wodnym nie był :)

    b.