  • 11. Data: 2009-04-02 16:12:06
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gr2ea8$7gf$1@opal.futuro.pl...

    > Piec na węgiel choćby i będziesz mógł spalać śmieci zamiast płacic za ich
    > wywóz.

    Probuje sobie przypomniec, kto tu nie tak dawno temu pisal o sortowaniu
    smieci. :-)

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-04-02 16:46:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Probuje sobie przypomniec, kto tu nie tak dawno temu pisal o sortowaniu
    > smieci. :-)

    Możę sortuje? Np które do spalenia, a które do lasu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-04-02 18:11:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Cam" <a...@c...pl> wrote in message

    > Bo to się nie opłaca taka pompa ciepła. Zainwestujesz 50 tysięcy, a
    > wyjdzie na to, że masz i tak słabą sprawność i grzejesz prądem. W
    > domu zimno.

    nie opłaca się pom pa źle dobrana.

  • 14. Data: 2009-04-02 18:18:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie mam pompy, nie ogrzewam pradem - place 200 miesiecznie za prad.
    > Kwestia jakie sie ma te "pozostale urzadzenia".

    u mnie wychodzi 100 zl mies.
    na 2 osoby, ze sprzetu to lodowka, piekarnik, mikrofalowka, plyta
    elektryczna, pralka, TV LCD, 2x PC + drukarka, notebook....
    oswietlenie to w 70% halogeny 12v 20W, reszta zwykle zarowki 40W

    --
    pzdr
    piotrek

  • 15. Data: 2009-04-02 18:43:24
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie też to interesuje.
    > Znajomy za pracę pompy z wymiennikiem gruntowym poziomym dla domu 160m2
    > zapłacił w lutym tego roku ok. 1000pln. Z tego można odjąć max. 100pln na inne
    > urządzenia - dom jest wykańczany.

    u mnie to tyle na rok :)

  • 16. Data: 2009-04-02 19:54:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Możę sortuje? Np które do spalenia, a które do lasu.

    Właśnie :-)
    Resztę zjedzą ptaszki :-)

  • 17. Data: 2009-04-02 21:19:42
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > nie opłaca się pom pa źle dobrana.

    Moj znajomy ma domek nieduży ok 140m2 użytkowej dobrze docieplony. Ma w
    nim pompę ciepła od 3 lat. Jak to zakładał całość kosztów wyniosła go
    nieco ponad 26.000zl. W ciągu tych 3 lat zaliczył jedną awarię cześć
    była w ramach gwarancji ale za jakaś usługę serwisową przy okazji tej
    naprawy zapłacił 1500zl. Co zabawne przyznał się niedawno że od początku
    co sezon grzewczy spala w kominku ok 10 kubików drzewa. Koszty prądu do
    PC - nie chce powiedzieć ile. "Troche" oznacza trochę dużo...

    Gdzie tu ekonomia? Nie mówiąc o wygodzie bo znajomek co dzień przy
    mrozach w kominku hajcuje?

    Pieprzenie o żywotności pomp 50 lat to taka bzdura że szkoda mówić. A
    nawet jeżeli taka pompa 50 lat pożyje to przez te 50 lat złoże się
    wyczerpie albo przynajmniej mocno osłabnie...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 18. Data: 2009-04-02 21:28:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:

> [...]
    > że od początku co sezon grzewczy spala w kominku ok 10 kubików
    > drzewa. Koszty prądu do PC - nie chce powiedzieć ile. "Troche"

    wybacz ale to co piszesz to jakieś bzdury, bo albo facet nie grzeję ta pompą
    tylko kominkiem albo te pompę to mu montował jakiś idiota i ona całkiem nie
    działa.

    wiesz jakie ma zapotrzebowanie na energię taki dom?

    a wiesz ile kosztuje naprawa automatyki w kotle gazowym? i o czym to
    świadczy?

    > Gdzie tu ekonomia? Nie mówiąc o wygodzie bo znajomek co dzień przy
    > mrozach w kominku hajcuje?

    mam inne doświadczenie i to w niedokończonym mokrym domu, pompa ciepła
    Daikin zapewniła przez cała zimię optymalne 20 st. grzałką okazała sie
    potrzebna dopiero gdy t zewn spadła poniżej temperatury równowagi (-11st) a
    i wtedy włączała sie sporadycznie.

    > Pieprzenie o żywotności pomp 50 lat to taka bzdura że szkoda mówić. A
    > nawet jeżeli taka pompa 50 lat pożyje to przez te 50 lat złoże się
    > wyczerpie albo przynajmniej mocno osłabnie...

    żądne urządzenie nie ma takiej żywotności najdłużej chyba żyją kotły żeliwne
    ale są one najmniej ekonomiczne.

  • 19. Data: 2009-04-02 21:48:19
    Od: a...@g...com

    On 2 Kwi, 23:19, RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:

    > Pieprzenie o żywotności pomp 50 lat to taka bzdura że szkoda mówić. A
    > nawet jeżeli taka pompa 50 lat pożyje to przez te 50 lat złoże się
    > wyczerpie albo przynajmniej mocno osłabnie...

    Biorac pod uwage ze slonko daje ok 1kW energii na kazdy m2 gruntu, a
    my pompa ciepla pobieramy 0,02 - 0,03kW z kazdego m2 (z reguly tylko
    pare godzin na dobe) - nie sadze zeby zloze mialo powody do
    slabniecia ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-04-02 22:08:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > my pompa ciepla pobieramy 0,02 - 0,03kW z kazdego m2 (z reguly tylko
    > pare godzin na dobe) - nie sadze zeby zloze mialo powody do

    złoże sie osłabia podczas sezonu grzewczego. im niższa temperatura
    zewnętrzna tym słabsza regenreacja żłoża i COP maleje