  • 41. Data: 2009-04-03 12:50:18
    Temat: Re: Pompa Ciepła - hoval wp-vt 152
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    > wynika.
    >>

    > Mam taką pompę i działa bardzo fajnie, ale na razie nie używam intensywnie
    > bo nie mieszkam jeszcze w nowym domu, głównie podtrzymuje temperaturę w
    > zbiorniku.
    > Na pewno bardziej opłaca się niż solary, które działają dobrze tylko w
    > sezonie letnim.
    > Jedna uwaga - pompa jest dosyć głośna, ja przenosiłem ją z pomieszczenia
    > gospodarczego do garażu bo bym się chyba wściekł, tak to buczy.

    To mam do ciebie prosbe zdaj w przyszlosci relacje z uzytkownia (koszty)

  • 42. Data: 2009-04-03 13:21:07
    Temat: Re: Pompa Ciepla - koszty uzytkowania
    Od: a...@g...com

    On 3 Kwi, 13:38, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > No i tu jest pies pogrzebany hehehe :-)
    > Bez naprawy piany dookola okien bedziesz mial 19 stopni a ogrzewania jakbys
    > grzal do 24 :-)

    No - szczegolnie ze w bloku tez mam okna na pianie (i to zwykle
    trzykomorowe z uwalonymi uszczelkami), mieszkanie 54m2, grzejnikow
    sztuk trzy - wszystkie za male (poprzednia wlascicielka nie wiedziala
    co to zapotrzebowanie na cieplo) - w dwoch pokojach po ~18m2 mam po
    jednym grzejniczku szerokosci 80cm :) I jak mi sie zapomni przykrecic
    (np. po myciu okien) to sie mozna ugotowac z tego ciepla - tu jakos
    szczeliny nie przeszkadzaja, mimo ze okna byly montowane 10 lat temu
    kiedy to byly i gorsze profile, i okna i piana :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2009-04-03 19:15:24
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

    > Nie pamiętam po ile jest prąd ale coś chyba 40gr ? (razem z przesyłem)

    a słyszałeś o II taryfie?

  • 44. Data: 2009-04-03 19:38:15
    Od: a...@g...com

    On 3 Kwi, 01:45, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Prąd jest strasznie drogi i widzę przez okno jak sąsiedzi rąbią te drwa w
    > mrozie i śniegu po łydki :-)

    Bo to romantyckie chlopy sa i lubia se zapalic w kominku, nie to co
    kapitalista, dyktator i pogromca fachmanow Kiki ;)))

    BTW. Narazie mamy pojedynek FAKTY (gasper ktory ma pompe) VS MITY
    (reszta, ktora nie ma ale wie lepiej) :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2009-04-03 22:23:18
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    Cam pisze:

    > To mam do ciebie prosbe zdaj w przyszlosci relacje z uzytkownia (koszty)

    Tu poczytaj:

    http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla-spostrzezeni
    a-uwagi,t66186-8640.htm

    Wyszło komuś 1 MWh rocznie, przy grzaniu tylko w taniej taryfie będzie
    poniżej 300 zł.

  • 46. Data: 2009-04-03 22:29:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    a-uwagi,t66186-8640.htm

    > Wyszło komuś 1 MWh rocznie, przy grzaniu tylko w taniej taryfie będzie

    Dzisiaj pytałem sąsiada w małym domku 120m2 czy coś około. 300zł za prąd na
    miesiąć plus kominek i jeszcze często go nie ma więc ustawia pompę na 15
    stopni w domu.

  • 47. Data: 2009-04-03 22:32:22
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > miesiąć plus kominek i jeszcze często go nie ma więc ustawia pompę na 15

    Ale to jest tylko do CWU.

  • 48. Data: 2009-04-03 22:47:00
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > miesiąć plus kominek i jeszcze często go nie ma więc ustawia pompę na 15

    Dosyć drogo go to wychodzi, ale na jakimś glikolowym badziewiu i ze źle
    dobranym dolnym źródłem to może rzeczywiście tyle wyjść. Jakie ma
    zapotrzebowanie na ciepło ten jego dom? Ma rekuperator?

    Ja kominek odpaliłem dwa razy z ciekawości, ale jakoś mnie to nie bierze
    hehe, za dużo z tym zachodu, od święta można odpalić dla klimatu, ale na
    co dzień to bez sensu.

  • 49. Data: 2009-04-03 23:19:40
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 00:47, Sebo <s...@t...pl> wrote:

    > Dosyć drogo go to wychodzi, ale na jakimś glikolowym badziewiu i ze źle
    > dobranym dolnym źródłem to może rzeczywiście tyle wyjść. Jakie ma
    > zapotrzebowanie na ciepło ten jego dom? Ma rekuperator?
    [...]

    Zaraz, zaraz - twierdzisz, ze dolne zrodlo jako powietrze jest lepsze
    od "glikolowego badziewia" (czyli kolektora poziomego /
    pionowego) ????

    Zapowiada sie kolejny dlugi i nudny watek ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2009-04-03 23:38:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 03 Apr 2009 16:19:40 -0700, osobnik zwany adam.szen
    wystukał:

    > Zaraz, zaraz - twierdzisz, ze dolne zrodlo jako powietrze jest lepsze od
    > "glikolowego badziewia" (czyli kolektora poziomego / pionowego) ????

    ależ on ma rację, na pustyni Gobi :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?