  • 51. Data: 2009-04-04 00:26:40
    Temat: Re: Pompa Ciepła - hoval wp-vt 152
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message
    news:gr63ou$n5f$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Dosyć drogo go to wychodzi, ale na jakimś glikolowym badziewiu i ze źle
    > dobranym dolnym źródłem to może rzeczywiście tyle wyjść. Jakie ma
    > zapotrzebowanie na ciepło ten jego dom? Ma rekuperator?

    Ma rekuperator ale ten domek to taki malutki :-) Zapotrzebowania nie znam
    ale za gaz by płacił coś 200-300zł

  • 52. Data: 2009-04-04 00:28:52
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message
    > Dnia pięknego Fri, 03 Apr 2009 16:19:40 -0700, osobnik zwany adam.szen
    > wystukał:

    > ależ on ma rację, na pustyni Gobi :)

    Jak byłem w Egipcie to widziałem domy bez dachów. Wszystkie tam takie są :-)
    Nie ma ocieplenia ale klimatyzatory :-) Prąd kosztuje może 2 dolary na
    miesiąc. Ropa jest za pojedyncze centy :-)

  • 53. Data: 2009-04-04 07:37:23
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:
    > A jak to jest właśnie z utrzymaniem wyższych temp w domu. Bo ten mój
    > znajomy w domu zimą ma 23 stopnie bo inaczej mu dzieci marzną. Czy to
    > nie jest przypadkiem tak, że PC mu tego nie jest w stanie
    > zagwarantować?

    hm, a czy gdy zamawiał PC to powiedział instalatorowi ze dla niego trzeba
    dom przleiczyć na 23 stopnie a nie na normalne 20? i jakie ma ogrzewanie
    podłogówki czy grzejniki.

  • 54. Data: 2009-04-04 07:39:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > No tak, optymalne 20 stopni :-) Optymalne 18 :-) Znam takich :-)
    > Trzeba siedzieć u nich w kurtce :-)

    20 jest optymalne zapytaj lekarzy, ale jest jeden problem, 20 st w domu z
    podłgoiówką a 20 st w domu z grzejnikami to niebo a ziemia.

  • 55. Data: 2009-04-04 07:40:11
    Temat: Re: Pompa Ciepla - koszty uzytkowania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > No i tu jest pies pogrzebany hehehe :-)
    > Bez naprawy piany dookola okien bedziesz mial 19 stopni a ogrzewania
    > jakbys grzal do 24 :-)

    przestań już chrzanić kiki, robisz sie nudny jak kaczyńscy

  • 56. Data: 2009-04-04 07:43:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Pewnie, mozna miec i piec kolektorow, tylko nikt tego nie robi bo to
    > nie ma sensu ;) Naklady poniesione na drugi kolektor nie zrekompensuja
    > tego niewielkiego spadku wydajnosci zloza w trakcie trwania sezonu. Ja
    > swoj kolektor poprostu lekko przewymiarowuje (zamiast 500 bedzie 600m
    > rury).

    ponadto kolektor trzeba zrobić prawidłowo! w technologii PC nie ma miejsca
    na grube błedy!

    to jest wyższa technolgia. Dom musi być zbudowany prawidłowo (bilans ciepła
    musi sie zgadzać z rzeczywistością), wymiennik gruntowy musi być zbudowany
    zgodnei z zasadami, nie może być za płytko (bo taniej) nei moze być w
    niewłaściwym gruncie (e może sie uda) itd...

  • 57. Data: 2009-04-04 07:47:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Sebo" <s...@t...pl> wrote in message

    > Nie pamiętam po ile jest prąd ale coś chyba 40gr ? (razem z przesyłem)
    >
    > 120 / 0.4 = 300 kWh
    > 300 / 30dni / 24 = 0.416 kWh na godzinę
    >
    > Spalałeś prądu tyle co 4 żarówki 100 watowe średnio na godzinę ?
    >
    > Mając COP 3 daje to ~1300W na godzinę
    >
    > Coś nas czarujesz :-) Chcesz nam powiedzieć, że jesteś w stanie
    > ogrzewać dom 250m2 słabym czajnikiem ?

    a co wiesz o jego domu?

    może ma rekuperator? może ma grubą izolacją (dom pasywny czy semi pasywny)

    skad wiesz gdzie on ten dom ma (jakie miął temperatury w tym okresie)

  • 58. Data: 2009-04-04 07:48:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Sebcio" <s...@n...net> wrote in message

    > Odpuść sobie pompę ciepła w jakiejkolwiek formie. Nawet jak jesteś
    > szalonym ekologiem to będziesz udawał, że nie palisz w kominku, a
    > puścisz z dymem pół populacji drzew w okolicy :-) Będziesz palił
    > śmieci, głównie plastiki w ognisku :-) Z oszczędności ale wszystkim
    > naokoło powiesz jak to ty oszczędzasz na pompie ciepła :-)

    przestań bredzić.

  • 59. Data: 2009-04-04 08:11:57
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    a...@g...com pisze:

> [...]
    > od "glikolowego badziewia" (czyli kolektora poziomego /
    > pionowego) ????
    >
    > Zapowiada sie kolejny dlugi i nudny watek ;-))

    Jakie powietrze?
    Mówię o pompach z bezpośrednim odparowaniem, propanowe na przykład.
    Taka jak tu:

    http://www.climakomfort.pl/index.php?page=513

    I od razu mówię że nie mam z nimi nic wspólnego poza tym że montowali
    moją pompę. :)

  • 60. Data: 2009-04-04 10:22:21
    Od: Sebo <s...@t...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a co wiesz o jego domu?
    >
    > może ma rekuperator? może ma grubą izolacją (dom pasywny czy semi pasywny)
    >
    > skad wiesz gdzie on ten dom ma (jakie miął temperatury w tym okresie)

    Oczywiście że mam rekuperator, zapotrzebowanie na ciepło 8 KW, czyli
    około 32 wat na metr kwadratowy. Do pasywnego trochę daleko, nie
    chciałbym mieć pasywnego bo są brzydkie. Pompa do CO ma 14 kW moc
    nominalną, dzięki nadmiarowi mocy mogę grzać głównie w tańszej taryfie -
    podbicie o 1 stopień wystarczy na zejście do 16% z zużyciem energii w
    droższej taryfie.

    Tak więc nie 40 gr/kWh a jakieś 26 gr, COP nie 3 ale 5 średnio powinno
    wyjść przy pompie propanowej z bezpośrednim odparowaniem Neuratherm Europa.