  • 11. Data: 2009-03-17 15:02:47
    Temat: Re: Pompa ciepła
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gpob19$d5h$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I się zacznie.....;)))

    Heheheh zacznie się :-))))))))))))))))))))

  • 12. Data: 2009-03-17 15:30:38
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    > szkoda twoich 40 000zł

    tylko ze pompe mam gratis, i jak to nie skrzystac z tego

  • 13. Data: 2009-03-17 15:33:20
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    > Wszystko po trzykroc policz i podejmij decyzje. Kocioł weglowy to koszt od
    > 2000zł, kocioł z podajnikem to od 5000zł. Kocioła gazowy tez od 5000zł.
    > Pompa ciepła to kilkadziesiat tysiecy zł- ale wygoda podobno bezcenna.
    > Do tego kominy(tak/nie) wentylacja(grawitacyjna/mechaniczna) reku(tak/nie)
    > ocieplenie(niektórzy mysl;ą juz o styro grubosci 30cm, niektórzy daja
    > ciągle 5 a niektórzy buduja domy bez styro)
    > No i najwazniejsze- zasobność portfela(ew. zdolnośc kredytowa;)).

    pompe mam za darmo

    place tylko za instalację CO, którą i tak trzeba wykonać
    no i za odwierty, ale głęboko wiercić nie trzeba, bo woda gruntowa jest
    nisko, warunki dla pompy mam ponoć zankomite

    węgiel to o tyle problem, ze fizyczna praca, niestety zdrowie nie pozwala
    mi na to
    a żony gonić mi szkoda.

  • 14. Data: 2009-03-17 17:41:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > Tyle to daje byle piec :) Tylko po co ci 90 na wyjściu ?
    > Do podlogowki 30-40 bedzie dosc.

    ale pokaż mi pompę ciepła która potrafi grzać system grzejnikowy :)

  • 15. Data: 2009-03-17 17:50:18
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "pluton" napisał:
    > Tyle to daje byle piec :) Tylko po co ci 90 na wyj?ciu ?

    bo lubi się polewać wrzątkiem pod prysznicem?:O)

  • 16. Data: 2009-03-17 20:02:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tyle to daje byle piec :) Tylko po co ci 90 na wyjściu ?
    > Do podlogowki 30-40 bedzie dosc.

    Moze nie bedzie ograniczenia podlogowka, a wyzsza temp. przyda sie do CWU.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-03-18 07:15:35
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nisko, warunki dla pompy mam ponoć zankomite
    >
    > węgiel to o tyle problem, ze fizyczna praca, niestety zdrowie nie pozwala

    odwierty to min 50 metrów
    zazwyczaj 80-100 m
    to nie woda gruntowa, jest istotna

    p.

  • 18. Data: 2009-03-18 07:42:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > pompe mam za darmo

    Gdzie taka promocja;)))?

    > place tylko za instalację CO, którą i tak trzeba wykonać
    > no i za odwierty,

    Czyli pewnie tu tobie wlicza cene pompy

    Krzysiek

  • 19. Data: 2009-03-18 07:46:10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Mar, 08:15, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:
    > Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:gpofsa$334$1@inews.gazeta.pl...

    > odwierty to min 50 metrów
    > zazwyczaj 80-100 m
    > to nie woda gruntowa, jest istotna

    Powiem więcej, jeżeli ktoś myśli o źródle ciepła typu 2 studnie (czyli
    otwarty obieg) to niech zapomni.... Takie rozwiązanie sprawdza się
    tylko dla idealnie czystej wody (a takiej nie ma prawie nigdzie) albo
    tylko przez pierwszy rok... potem studnia zrzutowa "zarasta" i nie ma
    gdzie odprowadzać wody ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-03-18 07:52:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Mar, 18:41, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale pokaż mi pompę ciepła która potrafi grzać system grzejnikowy :)

    Prawie każda (potrzeba przecież tylko 60C). Ale kogo interesuje COP
    między 1 i 2 ... za tyle kasy.
    ;-)