  • 31. Data: 2009-03-18 20:41:25
    Temat: Re: Pompa ciepła
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:gprjli$9um$1@inews.gazeta.pl...
    >o czym gaworzycie
    > temperatura na wyjściu może być 30 stopni
    > ważna jest wydajność pompy cieplnej
    > na chałupę potrzebujesz ok 25 kW
    łomatko
    ja mam pompe 8kW i daje rade
    te 25kW to z czasów kotłów węglowych o sprawności 50%

  • 32. Data: 2009-03-18 20:45:53
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message news:d2319eec-6618-4978-a90c-
    A ja będę palił puszki metalowe w pompie ciepła... ponoć tak wszyscy
    robią więc ja też....
    ;-)

    Eee ja pytam poważnie :-) Baterii nie spalisz przecież tylko trzeba je do
    kubła, starego zasilacza od komputera też nie ale butelki po napojach do
    ogniska nie chłopy ? :-)

  • 33. Data: 2009-03-18 21:41:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > kubła, starego zasilacza od komputera też nie ale butelki po napojach do

    Moze w grilu skrzydelka kurczaka na tym piec. :-)

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-03-18 23:07:14
    Od: a...@g...com

    On 17 Mar, 15:14, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > adam sz. chyba na urlopie wiec spokojnie ;)

    Ha ha ;-)
    Ja tego tematu nie rusze! Wszystko jest w archiwum po dziesiec razy
    tlumaczone, niech se autor watka znajdzie :-)

    U mnie teraz temat na topie to ocieplenie poddasza i montaz stelazy
    pod kg. Zanabylem poziomnice laserowa krzyzowa i od piatku ruszam z
    robota, poki co koncepcyjnie ukladam sobie wszystko w glowie. Wiec
    jakby ktos mial cos do powiedzenia w temacie to zapraszam.

    Blagam - tlumaczenia na temat wyzszosci pomp ciepla nad piecem na
    ekogroszek zostawmy na za rok :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2009-03-19 09:13:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Te pompy ciepła to jest jakaś mina. Ci co je maja i ich znam
    > wychwalają ale maja w domu bardzo zimno, wprowadzili nawet terror
    > energetyczny oraz głównie palą w kominkach. Rąbią już stare meble :-)

    kiki...

    można używać ferrari do wożenia mebli tylko po co...

    PC to źródłanisko temperaturowe ktoś kto chce nimi grzeć grzejniki wchodzi
    na minę ale to wina instalatorów że nie mają często świadomości tego co
    sprzedają albo nie potrafią klientowi wytłumaczyć że nie tak się nie da.
    Robią idiotyzmy pod dyktando klienta.

  • 36. Data: 2009-03-19 09:15:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moze nie bedzie ograniczenia podlogowka, a wyzsza temp. przyda sie do
    > CWU.

    nikt normalny nie grzeje CWU do 90 st...

    sesnowniej jest dać duży zasobnik niz forsować go grzejąc wodę do 80 czy 90
    st.

    tak ma sens gdy mamy solary które dają praktycznie darmowe ciepło.

    przy takich temperaturach woda sie bardzo szybko wychładza i mamy straty
    ciepła.

  • 37. Data: 2009-03-19 09:17:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ali wrote:
    > o czym gaworzycie
    > temperatura na wyjściu może być 30 stopni
    > ważna jest wydajność pompy cieplnej
    > na chałupę potrzebujesz ok 25 kW

    piszesz o jakiś 500 m2 powierzchni :)

  • 38. Data: 2009-03-20 13:45:27
    Od: p...@g...com

    Witam

    Posiadam pompe ciepła oraz rekuperator - nowo wybudowany dom -
    parterówka 170 m2.
    Posiadam grzejniki w pomieszczeniach sypialnych oraz podłogówkę w
    korytarzach, salonie, łazienkach.
    pompa sprawdza sie rewelacyjnie, rachunki za prad tez sa świetnie
    niskie :) Jak na razie jestem zadowolony.
    Popmpa Vitocal 242-G 10 KW, zboiornik buforowy jako sprzeglo, 2
    odwierty po 100 m każdy, stacja uzdatniania wody, rekuperator Vitovent
    300.
    taryfa G12weekend
    temperatura w domu 22,5 stC
    rachunki za cały prąd w domu przez 2 m-ce za styczen i luty 950 pln

    p...@g...com

  • 39. Data: 2009-03-20 13:49:44
    Od: p...@g...com

    heh - jasne że Ci pokarze bo sam takowe mam - grzejniki
    niskotemperaturowe :)

  • 40. Data: 2009-03-20 17:21:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >heh - jasne że Ci pokarze bo sam takowe mam - grzejniki
    >niskotemperaturowe :)

    Zajmuja pewnie cala sciane.
    Pisz pod cytatem.

    Pozdro.. TK