  • 11. Data: 2009-01-08 18:07:25
    Temat: Re: Pompa ciepła ALtherma
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gk4iho$i1o$1@pippin.nask.net.pl...

    > Generalnie ja nie planowałem grzać pompą ciepła, ona miała mi służyć
    > przede wszystkim w lecie do klimatyzowania domu. Natomiast okazało się, że
    > przy takich warunkach jak w ciągu ostatnich lat, pompa używana jest
    > częściej niż "główne" źródło ciepła, czyli gaz :)

    A jak masz rozwiazana te klimatyzacje z pompy?? Chlodzisz posadzke??

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-01-08 18:14:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > A jak masz rozwiazana te klimatyzacje z pompy?? Chlodzisz posadzke??

    pewnie ma klimakonwektory pomontowane...

    bo chłodzenie posadzką... :)

    hm w lecie przetestuję jak to działa jak bede miał za gorąco :)

  • 13. Data: 2009-01-08 20:08:56
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 19:14, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > pewnie ma klimakonwektory pomontowane...
    > bo chłodzenie posadzką...  :)

    Tak dziala przeciez chlodzenie pasywne! Nikt nie mowi zeby odrazu
    zamrazac podloge, ale skoro przy -20st na zew., zeby utrzymac 22st w
    srodku (delta 42st!) trzeba zalozmy podloge o temperaturze (strzelam)
    25 st., to ile trzeba zeby przy +30st (to juz chyba ekstrema) utrzymac
    w srodku ledwo ~8st mniej ? :) Chlodzenie pasywne jest standardem w
    sredniej polce markowych pomp, wiec ktos to musial zaprojektowac,
    przeliczyc i uznac, ze jest sens :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-01-08 20:20:19
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    >w srodku ledwo ~8st mniej ? :) Chlodzenie pasywne jest standardem w
    >sredniej polce markowych pomp, wiec ktos to musial zaprojektowac,

    No to moze pod choinke w przyszlym roku taka pompe sobie kupie prosta jakas
    do klimy, podlogowki w sumie sporo mam.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-01-08 21:22:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > w srodku ledwo ~8st mniej ? :) Chlodzenie pasywne jest standardem w
    > sredniej polce markowych pomp, wiec ktos to musial zaprojektowac,

    nie można schlodzić podłogi poniżej temperatury punktu rosy :) bo się będzie
    woda skraplała. :)

  • 16. Data: 2009-01-09 09:05:03
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > A jak masz rozwiazana te klimatyzacje z pompy?? Chlodzisz posadzke??

    Ja mam ogrzewanie powietrzem - taki amerykański system, coś jak
    przewymiarowana instalacja wentylacji mechanicznej. Wewnętrzny wymiennik
    pompy jest w postaci kanałowej, w głównym kanale nawiewnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 17. Data: 2009-01-09 09:24:02
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 22:22, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > nie można schlodzić podłogi poniżej temperatury punktu rosy :) bo się będzie
    > woda skraplała. :)

    Owszem. Jak patrze na tabele punktu rosy to faktycznie nie jest za
    ciekawie! W lato wilgotnosc bywa duza - zakladajac np. 70% i powietrze
    o temperaturze np. ~26st, to punkt rosy = ponizej 20st i to jest
    graniczna wartosc, ponizej ktorej nie moznaby schodzic. Przy delta
    42st. wew i zew zeby utrzymac temperature 21st. trzeba ledwo ~5st
    cieplejsza posadzke. To przy delta 8st. wew i zew. trzeba 5 x mniejsza
    roznice ? Czyli posadzke o temperaturze... 20st. hm ;-) Z drugiej
    strony moznaby zalozyc temperature powietrza 21st. a nie 26st. bo tyle
    przeciez bedzie docelowo. I tu punkt rosy przy wilgotnosci 70% spada
    juz do 15st.

    Ciekawy temat, szczegolnie ze topowe modele pomp maja chlodzenie
    aktywne gdzie udzial bierze sprezarka i tu juz moce sa znacznie
    wieksze!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-01-09 12:14:45
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 19:07:25 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > A jak masz rozwiazana te klimatyzacje z pompy?? Chlodzisz posadzke??
    Przeciez napisal, ze to pompa pow-pow.
    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 19. Data: 2009-01-09 12:15:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 21:45:49 +0100, hephalump napisał(a):

    > I może się okazać, że niektórych regionach Norwegii zimy są łagodniejsze
    > niż w Suwałkach.
    Jak rowniez tanszy prad.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski