  • 21. Data: 2019-06-09 19:56:22
    Temat: Re: Pompa ciepła APIC
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 9 czerwca 2019 12:57:46 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Niedzielne info nadejszło.

    To co, wciągasz tego klamota?

    L.

  • 22. Data: 2019-06-10 08:06:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jun 2019 10:56:22 -0700 (PDT), Lisciasty

    > To co, wciągasz tego klamota?

    Tak, bo obudowę ma ładniejszą. ;D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2019-06-10 21:01:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 08:06:09 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tak, bo obudowę ma ładniejszą. ;D

    Zapodaj jakieś fotki jak bedzie gotowe.

    L.

  • 24. Data: 2019-06-10 21:38:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 12:01:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Zapodaj jakieś fotki jak bedzie gotowe.

    Tu już u Robaczywego z FM śmiga
    https://ibb.co/bsdSNHJ
    https://ibb.co/BGZTW8M
    https://ibb.co/wLGhXm3

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2019-06-10 22:20:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 21:38:32 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 10 Jun 2019 12:01:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Tu już u Robaczywego z FM śmiga
    > https://ibb.co/bsdSNHJ
    > https://ibb.co/BGZTW8M
    > https://ibb.co/wLGhXm3

    I gdzie ta ładniejsza obudowa? Brzydkie toto, kanciaste :>

    L.

  • 26. Data: 2020-11-08 23:38:07
    Od: Grzegorz M <g...@g...com>

    czwartek, 6 czerwca 2019 o 11:51:49 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Ktoś słyszał o tej polskiej firmie produkującej pompy ciepła, używa może?
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Sam szukałem informacji i niewiele znalazłem, dlatego postanowiłem podzielić się
    swoją opinią dla potomnych.
    Na szczęście mieszkam w miarę blisko firmy A-PIC i mogłem podjechać na miejsce, co
    mnie przekonało że warto zaryzykować i kupić produkt mniejszej firmy. Poza tym
    przekonało mnie gdy poczytałem i doszedłem do wniosku, że pompa ciepła to dość prosta
    konstrukcja, taka duża lodówka i w sumie to najważniejsze aby była dobra sprężarka, a
    reszta wystarczy, że będzie solidnie i z głową zrobiona, co mogłem zweryfikować na
    miejscu w firmie.

    Od lata jestem użytkownikiem pompy 14kW HGW. W tym roku październik/listopad dość
    chłodny więc miała okazję trochę pogrzać.Ostatnie dni temperatura zewnętrzna 8 st w
    dzień/2-4 w nocy.
    Mam odwierty pionowe, temperatura dolnego źródła obecnie 9 stopni.

    Gdy szukałem inforamacji o tym producencie to było niewiele opinie, ale na szczęście
    mieszkam w miarę blisko firmy A-PIC i mogłem podjechać 40km na miejsce, co mnie
    przekonało że warto podjąć pewne ryzyko i kupić produkt mniejszej firmy. Poza tym
[...]

    Koszt urządzenia dużo niższy niż innych "markowych", a działa bardzo dobrze,
    sprężarka Copeland (tak jak w innych), solidna konstrukcja, dobry sterownik.
    U mnie działa z grzejnikami purmo i 40% podłogówka.
    Miałem pewne obawy czy grzejniki dadzą radę na niższej temperaturze i kupiłem wersję
    HGW (która może dawać na co wyższą temperaturę), ale pięknie działa na 43 stopniach
    na obiegu co.
    Pompa 14KW rzeczywiście ma moc - woda w bojlerze 300l podgrzewa się o 10stopni w
    kilkanaście minut, nie jak grzałka 2kw że musiała to grzać ze 2 godziny :)
    Zastanawiałem się wcześniej nad powietrzną np. Nibe, ale po fakcie to była dobra
    decyzja - lepiej było kupić dobrą i tańszą pompę A-PIC + zapłacić za porządne
    odwierty niż wydać więcej na powietrzną. Obieg z gruntu trzyma mi 9 stopni celcjusza,
    a temperatura powietrza w tym miesiącu na zewnątrz jest niższa, więc powietrzna miała
    by gorszą sprawność zimą (choćby nie wiem co pisali w folderach to fizyki się nie
    oszuka).

    Sterownik Compit - dokupiłem 2 sterowniki pokojowe, które gadają po rs484/radiowy
    rs485 wiec w pomieszczeniu widać parametry pracy całości, temperaturę z czujnika
    zewnętrznego, można zmieniać ustawienia pompy. Ponadto dokupiłem sterownik zaworu
    trójdrożnego. Można rozbudować system o inne elementy.

    W instalacji mam bufor 600L, bo tylko na części domu jest podłogówka. To był dobry
    wybór. Przy obecnych temperaturach pompa ciepła włącza się tylko 7-8 razy na dobę, co
    z jednej strony przedłuży żywotność sprężarki, ale także pozwala mi ciągnąć prąd
    głównie w 2 taryfie. Jeśli ktoś ma miejsce w kotłowni (a po wyrzuceniu pieca na
    ekogroszek sporo się zwolniło :)) to moim zdaniem dobra opcja.

    Do pompy od razu dodałem soft start.

    Wadą i zaletą jest to, że PC nie ma w środku pomp (ale ma wyjścia do sterowania
    nimi). Dzięki temu można bardziej elastycznie dobrać elementy i coś reużyć.
    Trzeba jednak to uwzględnić bo kosztorysie.Pompę dolnego źródła kupiłem Grundfos
    Magna 3 32/100, to był dość duży koszt bo ponad 2000zł, ale mam zapas przepływności,
    a zapewnienie odpowiedniego przepływu dolnego źródła chyba jest jedną z ważniejszych
    rzeczy.

    Ale za to pompki do obiegu bufora, CWU, zawór trójdrożny, pompka CO i podłogówki
    zostały reużyte te same co były wcześniej w instalacji, bo były używane tylko 10 lat
    w obiegu zamkniętym i śmigały jak nowe :)

    PS. przy pompach markowych jest koszt pompy ciepła + zawsze musi być montaż przez
    certyfikowanego instalatora. Szczególnie zirytowała mnie firma na N ze swoją szwedzką
    dotacją, gdzie do rabatu dorzuca się instalator, który potem musi sobie odbić i każdy
    instalator od razu dawał przynajmniej 10-15 tys za instalację, co w sumie przy 12kW
    dawało koszt 50 tys. W przypadku firmy a-pic instalację mógł zrobić normalny
    hydraulik od pieców, można było skonsultować się z producentem, a na końcu producent
    zrobił uruchomienie. Dzięki temu wyszło dobrze i razem z kosztem 300m odwiertów
    taniej niż powietrzna "renomowanej" firmy.

  • 27. Data: 2020-11-09 08:56:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Nov 2020 14:38:07 -0800 (PST), Grzegorz M

    > Sam szukałem informacji i niewiele znalazłem, dlatego postanowiłem podzielić się
    swoją opinią dla potomnych.

    Ile płacą od posta? Na forum muratora dokładnie ten sam tekst... heh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2020-11-09 09:33:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2020 o 08:56 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Ile płacą od posta? Na forum muratora dokładnie ten sam tekst.

    Kupiłeś wtedy jakąś pompę?

    TG

  • 29. Data: 2020-11-09 19:34:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2020 08:56:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ile płacą od posta? Na forum muratora dokładnie ten sam tekst... heh

    Nawet po polsku pisać nie potrafi, pewnie jakiś żółty wyrobnik
    kulawo przetłumaczył automatem i spamuje :>

    L.

  • 30. Data: 2020-11-11 14:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ile płacą od posta? Na forum muratora dokładnie ten sam tekst...
    > heh

    Nigdy ci sie nie zdarzyło, ze jak odwaliłes troche pracy i spisałes
    swoje doswiadczenia to zrobiłes kopiuj wklej w kilka miejsc?
    Ja tak czasami robie np jak opisuje jakas restauracje - wrzucam na
    googla, do traveladvisor i np na facebooka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się