  • 21. Data: 2011-01-04 14:05:07
    Temat: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "________" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ifv8hc$n7u$1@inews.gazeta.pl...

    > ale dlaczego bogatemu snobowi
    > pompa od 6 tys kupisz 13kW chińska ale tez grzeje z taką mam stycznosc,
    > podłogówka to ten sam koszt
    > co w każdym innym przypadku

    13kW pompa chodzaca w II taryfie podzielona przez 2,4 to daje nam 5,4 kW,
    czyli moc wystarczającą do ogrzania pokoju 50m2.

    Dlatego w II taryfie, że tylko wtedy ma to sens. Jak nie umiecie policzyć,
    to piszcie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2011-01-04 14:05:30
    Od: "________" <S...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "________" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy 6tys to z odwiertami lub dolnym źródłem oraz pozostałymi elementami?
    > Nie.

    > Nie każdy ma studnie a i o cieki wodne też nieraz trudno.

    > No właśnie... ile więc zaoszczędzisz robiąc sam? Mam nadzieję że
    > uwzględniasz konieczność wykonania projektu odwiertów i zgłoszenia bo tak
    > wymaga prawo.

    Widzisz, ty bys zaplacił za instalacje 80k z ładnym projektem nie kiwając
    palcem,
    a ja mam działającą pompe ciepła w cenie kotła gazowego wkładając trochę
    pracy własnej.

    Dla mnie ważna była cena, co najważniejsze to działa.
    Takie bylo zalozenie i się sprawdziło.

  • 23. Data: 2011-01-04 14:07:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > pracy własnej.
    >

    > Dla mnie ważna była cena, co najważniejsze to działa.

    Twoja pompa z instalacją grzewczą zapewnia bezwładność pozwalającą na
    używanie tylko prądu w II taryfie?

  • 24. Data: 2011-01-04 14:15:50
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > palcem,
    > a ja mam działającą pompe ciepła w cenie kotła gazowego wkładając trochę

    Nie czepiam się ale z czystej ciekawości zapytam:
    Ile wydałeś na poszczególne elementy PC?
    Ile czynnika chłodniczego i glikolu wchodzi do instalacji
    Co zrobiłeś sam - jaki był twój udział?
    Czy odwierty robiłeś sam, czy są zgodnie z prawem zgłoszone i z wymaganym
    projektem?
    Jaki uzyskujesz COP i do jakiej temperatury nagrzewa ci PC wodę w zbiorniku
    CWU?

    Marek

  • 25. Data: 2011-01-04 14:22:19
    Od: "________" <S...@g...pl>

    > Nie czepiam się ale z czystej ciekawości zapytam:
    > Ile wydałeś na poszczególne elementy PC?

    Kompletna pompa koszt 6,5zł netto

    > Ile czynnika chłodniczego i glikolu wchodzi do instalacji
    nie ma czynnika bo jest woda z studni

    > Co zrobiłeś sam - jaki był twój udział?
    z znajomym

    > Czy odwierty robiłeś sam, czy są zgodnie z prawem zgłoszone i z wymaganym
    > projektem?
    nie ma odwiertów
    studnia głebinowa była
    woda leci w kanalizację deszczową

    > Jaki uzyskujesz COP i do jakiej temperatury nagrzewa ci PC wodę w
    > zbiorniku CWU?

    korzystam tyko do ogrzewania pomiszczen, moze w przyszlosci pomysle nad
    przerobieniem
    do ogrzewania CWU.

  • 26. Data: 2011-01-04 14:24:43
    Od: "________" <S...@g...pl>

    > Twoja pompa z instalacją grzewczą zapewnia bezwładność pozwalającą na
    > używanie tylko prądu w II taryfie?

    nie, jednak na mniejszej mocy pracuje w dzien celem oszczędności

  • 27. Data: 2011-01-04 14:25:52
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2011-01-04 10:29, Budyń pisze:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > za mała objetość. Jak ryć nie chcesz, głebinowe za drogie to moze
    > powietrzną?
    >

    > b.
    Wbrew pozorom powietrzne też "dają radę".
    Bałem się o mrozy < -15st C., ale i przy -22 Altherma działała
    poprawnie. W odwodzie było przygotowane kilkanaście szczap drewna do
    kominka, na szczęście nie były potrzebne.
    Maksymalne dobowe zużycie energii wyniosło u nas 34kWh (w tym 200l CWU
    grzanej do 47st.). Średnio za grudzień mamy 24,5kWh/dzień, w tym ok. 67%
    w taryfie nocnej.
    Jest to nasz pierwszy sezon grzewczy, dlatego skrupulatnie wszystko
    notuję, pompa ma swój licznik, a ja wydeptałem do niego ścieżkę ;)

    Grzane jest niecałe 140 mkw. powierzchni, w tym 80 do temperatury 20-21
    stopni, a reszta do 16st. (poddasze czeka na wykończenie).
    Region: WLKP.

    Yarecky.

  • 28. Data: 2011-01-04 14:31:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > nie, jednak na mniejszej mocy pracuje w dzien celem oszczędności

    Cena I taryfy do II ma się jak 1:2,3
    Realny COP pompy ciepła to 1:2 do 1:4. Powiedzmy że 1:3

    Zatem po dodaniu serwisu i kosztów inwestycyjnych okazuje się, że ciepło
    zakumulowane w czasie II taryfy w wodzie lub piecu akumulacyjnym jest tańsze
    niż uzyskane przy użyciu PC w czasie drugiej taryfy.

    Podsumowując:
    Nie ma sensu projektowanie instalacji grzewczej opartej o energię
    elektryczną, która nie ma wystarczającej bezwładności umożliwiającej
    korzystanie tylko z tańszej taryfy.

  • 29. Data: 2011-01-04 14:43:00
    Od: "________" <S...@g...pl>

> [...]
    > Nie ma sensu projektowanie instalacji grzewczej opartej o energię
    > elektryczną, która nie ma wystarczającej bezwładności umożliwiającej

    kosztu serwisu nie ma bo sam sobie serwisuje
    mozna to zrobić drożej i taniej eksploatowac, tak jak piszesz
    mi tak pasowało i tak zrobiłem. Budynek nie byl przygotowany na PC.

    Kolejny budynek, który koncze jest przygotowany pod PC i będzie trzymał
    ciepło.
    i będa odwierty

    ale niech nikt nie pisze głupot, ze to dla snobów
    bo mozna to zrobić za przyzwoite pieniądze

  • 30. Data: 2011-01-04 14:55:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@x...pl> napisał w wiadomości
    >w taryfie nocnej.

    Czyli ok 10zł dziennie koszt prądu 300zł za grudzień
    Sezon grzewczy więc zakniesz kwota pewnie ok 2000zł a grzejesz do uzytkowych
    temperatur tylko 80m^2. Jak dojdzie poddasze to koszt za sezon przekroczy
    pewnie 4000zł.
    Czy duzo czy mało nie mi oceniac.
    Tu na grupie padały hasła że grzanie pompa ciepła to 1000-1500zł za sezon.
    Jak widac to bzdury.
    Ile kosztowała ta pompa +jej montaz?

    Krzysiek