  • 51. Data: 2011-01-04 20:48:33
    Temat: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 15:05, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > 13kW pompa chodzaca w II taryfie podzielona przez 2,4 to daje nam 5,4 kW,
    > czyli moc wystarczaj c do ogrzania pokoju 50m2.

    Patrz, a mi wystarczy 8kW mocy do zapewnienia +20stC w srodku przy
    -22stC na zewnatrz, przy grzaniu 250m2 :) Przyjmujesz zalozenia dla
    jakichs przedpotopowych domow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2011-01-04 20:48:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-01-2011 o 10:29:49 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > za mała objetość.
    Tyle że tam dopływają ciepłe oczyszczone ścieki :)

    Jak ryć nie chcesz, głebinowe za drogie to moze
    > powietrzną?
    Za słaba.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2011-01-04 20:52:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 15:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Sezon grzewczy więc zakniesz kwota pewnie ok 2000zł a grzejesz do uzytkowych
    > temperatur tylko 80m^2. Jak dojdzie poddasze to koszt za sezon przekroczy
    > pewnie 4000zł.

    Absolutnie tego nie mozesz tak liczyc :) Przeciez on juz teraz na
    poddaszu ma zapewne te ~15stC. Wystarczy dogrzac o 5stC i juz. Kiedys
    sie bawilem w OZC i ogrzanie jednego pokoju 11m2 kosztowalo tylko 1/3
    (jedna trzecia!!!) tego, co ogrzanie calych 250m2 :-) Poprostu grzejac
    te 11m2 cieplo i tak sie swobodnie rozchodzi po pozostalych
    pomieszczeniach i jest w nich znacznie cieplej.. Co innego gdybys ten
    pokoj obkleil styro z kazdej strony (od wewnatrz tez)... Jeszcze
    taniej wychodzi dogrzanie piwnic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2011-01-04 20:53:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

    > Bo nie umieją liczyć. Ludzie często liczą tak. Wyda 60 000 żeby
    > zaoszczędzić 2000 zł/rok i jest zadowolony. Jest to zadowolenie wynikające
    > z głupoty.

    dokładnie hehe, a ekologia ? hehe co z tego skoro baterie i tak w koszu
    wylądują :-) Śmieci tez palić trzeba, bo wywózka droga więc lepszym
    interesem jest mieć jeszcze piecyk do spalania śmieci i ciepło z niego
    odzyskiwać do c.o. :-) tyle w temacie :-)

  • 55. Data: 2011-01-04 20:57:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 18:26, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Dla mnie ty nie jeste snobem bo sam to wykona e . Jeste cennym
    > cz owiekiem kt ry nie boi si pracy w asnymi r kami i prawdopodobnie
    > potrafi co stworzy . Snobem jest ten co ma kas i idzie kupi do
    > sklepu dro sze "bo ma by dro sze ni kolegi albo najdro sze we wsi".

    Dlatego przyjmijmy, ze snobi (snobowie? snoby;) kupuja pompe
    Viessmanna za 80k pln, normalni ludzie - np. ecopol system za 12-18k
    pln, a geek czy hobbysta poprostu sobie ja sam robi z czesci
    pierwszych za 5-6k pln (vide kilka dzialajacych pomp ciepla
    zrealizowanych na forum elektrody). Kto wrzuca wszystkich uzytkownikow
    PC do jednego wora "snob" jest sam snobem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2011-01-04 21:26:10
    Temat: Re: Pompa ciepla Górny Slask
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

    > PC z dolnym zrodlem to 16 tys pln. Zeby zblizyc sie do domu pasywnego

    W tej cenie jest zakup koparki, czy trzeba to doliczyc? :)
    Bo rozumiem, ze piszesz o samodzielnym wykonaniu tego dolnego zródla.

    --
    Bartek

  • 57. Data: 2011-01-04 22:01:47
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Gosia napisał:

    > A tak w ramach obserwacji własnych zauważyłam, że spośród osób
    > krytykujących
    > taki sposób ogrzewania nikt nie testował go w praktyce u siebie, a swoje
    > wypowiedzi opiera zawsze o wyliczenia z kartki. Za to znam 2 osoby grzejące
    > PC od dobrych kilku lat- w dodatku mieszkające wysoko w górach gdzie
    > średnie
    > temperatury są znacznie niższe niż na Górnym Śląska, a zima trwa o wiele
    > dłużej - są zadowolone i całkowity koszt ogrzewania ich domów jest znacznie
    > niższy od kosztów ogrzewania domów przez sąsiadów grzejących w inny sposób.

    Oczywiście, że tak, PC to bezobsługowe źródło ciepła, gdzie zamiast
    biegać i przerzucać wory z węglem można okryć się pledem i spokojnie
    posiedzieć w salonie patrząc na buzujący ogień w kominku :)

    I owym znajomym w 18 stopniach to już pewnie gorącą, a drwa rąbią dla
    przyjemności ?
    Serio również znam kilka osób, które mają PC i uważam, że kominek
    powinno się wliczać w koszty tejże :)

    Jednakże uważam również, że jeśli kogoś stać, to może sobie grzać
    czymkolwiek, nawet importować gorące powietrze z Afryki, a nam nic do
    tego. Czasem jest to po prostu zazdrość.

    > Gosia

    pozdrawiam
    rafał

  • 58. Data: 2011-01-05 08:19:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-01-2011 o 21:39:12 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Absolutnie sie nie nadadza. No chyba ze masz te studnie glebokie na
    > 20-30mb i masz ich 5-6 ;-)
    Wiesz myślałem o jakieś taniej pompie aby nią grzać, wiosna, jesień wtedy
    kiedy COP jest wysoki, na duże mrozy mam piec gazowy. Te kombinacje
    pozwoliłybymi zejść do taryfy W2 dla gazu, prąd też przejdę na taryfę
    dwustrefową
    weekendową to też taniej będzie.
    Dlatego aż taka duża wydajność tych studni nie będzie potrzebna, poza tym
    w jednej sa ciepłe ścieki :)mozna to ciepło odzyskać.

    > Jedyne jak mozesz kombinowac to pompa woda-woda, czyli z jednej studni
    > pobierasz wode, do drugiej zrzucasz. Mimo, ze to najbardziej wydajne
    > dolne zrodlo to najbardziej klopotliwe - trzeba stosowac filtry, a i
    > najczesciej tej wody moze byc poprostu w studni za malo (zuzycie
    > zalezy od mocy ale licz nawet do paru m3 na godzine :) A masz juz
    > ogrodek zalozony, ze sie tak boisz go przekopac? ;-) Poziomy kolektor
    > moze Cie kosztowac 7-8k pln.

    No włąśnie nie chciałem aż tak inwestować bo dwie spirale do studni po 200m
    pewnie by mnuie kosztowały 2kzł.

    Z nowa trawa z rolki moze wyjsc taniej
    > niz odwierty ;D
    Nie odwierty to chora cena.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 59. Data: 2011-01-05 10:01:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Wątpię, z tego co czytałem to powietrzne chodzą w miarę do 0 st a przy -5
    COP=1 czyli grzejesz prądem. Czyli bez wykopów się nie obejdzie.
    ---------------

    Niezupełnie. Wygląda to np tak. +20 COP 4; +10 3,8; 0 3; -5 2,5; -10 2; -15
    1,8.
    Zależy jaka pompa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 60. Data: 2011-01-05 10:03:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    c.googlegroups.com...

    > PC z dolnym zrodlem to 16 tys pln. Zeby zblizyc sie do domu pasywnego
    > trzeba wydac ze 100-150. Wiec troche zabraknie :D 16 to moze wystarczy
    > na pustaki typu isomur lub inne, na 3-4 ostatnie warstwy sciany
    > fundamentowej ;)

    30 cm styropianu tyle nie kosztuje. 50m2 duzych okien to 10 000 zl.

    > [...]
    >
    > Zeby oplacalo grzac sie pradem i PC sie nie zwracala to trzeba zejsc
    > do 5000 tys kWh MAX na rok. A zeby do tylu zejsc trzeba wydac z 50-60k
    > wiecej w stosunku do tradycyjnego domu. Za 60k masz trzy pompy ciepla
    > ktore ogrzeja ten dom 3 x taniej niz pradem..
    > pozdr.

    Ponaciagales ceny zupelnie tak jakbys sprzedawal pompy ciepla.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul