  • 1. Data: 2024-05-14 18:29:49
    Temat: Pompa ciepla Kaisai
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    Czy taki producent to jakis sensowny wybor czy jednak lepiej celowac w
    cos markowego (panasonic, lg itp)?

    Dostalem wycene i sie zastanawiam na ile toto warte tej ceny.

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2024-05-14 22:47:12
    Temat: Re: Pompa ciepla Kaisai
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 14.05.2024 o 18:29, ptoki pisze:
    > Czy taki producent to jakis sensowny wybor czy jednak lepiej celowac w
    > cos markowego (panasonic, lg itp)?
    >
    > Dostalem wycene i sie zastanawiam na ile toto warte tej ceny.

    Jaki typ, moc i cena?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-05-14 23:02:50
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-05-14 15:47, Janusz wrote:

    > Jaki typ, moc i cena?

    Sie dowiem dokladniej jutro :)
    Napisali mi ze 10kW za 55kpln.
    Nie wiem jeszcze jak to jest rozbite na instalacje, bojlery itp...

    Artysty przyslali mi te wycene w postaci 6 linijek tekstu w mailu.
    Nie mam wielkich nadziei na ich profesjonalizm ale chcialem zawczasu sie
    dowiedziec czy ten producent to jakas pasc, chinczyk czy cos sensownego.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2024-05-15 08:22:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2024-05-14 o 23:02, ptoki pisze:
    > Sie dowiem dokladniej jutro :)
    > Napisali mi ze 10kW za 55kpln.
    > Nie wiem jeszcze jak to jest rozbite na instalacje, bojlery itp...

    Za tyle to spokojnie można Panasa zamontować a nie chińszczyznę.
    Ale przydałby się cały zakres oferty :>

    L.

  • 5. Data: 2024-05-15 08:30:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.05.2024 08:22, Lisciasty wrote:
    > Za tyle to spokojnie można Panasa zamontować a nie chińszczyznę.
    > Ale przydałby się cały zakres oferty :>

    Z Panasami to jest tak, że albo tego zamontowali setki tysięcy w Polsce
    albo ja bym nie pokładał za wielkich nadziei w specjalnie lepszą jakość.

    Na jakie forum o PC nie wejdziesz, to zawsze ktoś ma problem z Panasem.
    Choćby taki, że z fabrycznym oprogramowaniem przełączanie zaworu 4D
    następowało za szybko i u niektórych się ten zawór "zawiesił". Jak
    wzywałeś serwis co roku jak producent przykazał i miałeś szczęście, to
    wgrali aktualizację. Ale pewnie do tej pory setki osób czeka na swoją kolej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2024-05-15 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ptoki p...@e...pl ...

    > Czy taki producent to jakis sensowny wybor czy jednak lepiej
    > celowac w cos markowego (panasonic, lg itp)?
    >
    > Dostalem wycene i sie zastanawiam na ile toto warte tej ceny.

    To sa pompy które udaja ze maja taka moc.
    Zobacz ile ta pompa ma mocy przy -10 czy -15.
    Samsung, panas, mitsu, stiebel, daikin - podejrzewam ze jak dobrze
    poszukasz to znajdziesz w tej samej cenie cos markowego.

    Ale najwazniejsze to spojrzec na tabele i zobaczyc realne parametry.
    A jak chcesz tanio to kup monoblok sprsun i zamontuj po kosztach sam -
    tu na grupie jest nawet jeden uzytkownik i sobie chwali.

    Skad jestes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 7. Data: 2024-05-16 07:26:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Z Panasami to jest tak, że albo tego zamontowali setki tysięcy w Polsce
    > albo ja bym nie pokładał za wielkich nadziei w specjalnie lepszą jakość.\

    Hę? Nie rozumiem :>

    > Na jakie forum o PC nie wejdziesz, to zawsze ktoś ma problem z Panasem.

    To chyba mało czytasz o chińskich klonach :>

    > Choćby taki, że z fabrycznym oprogramowaniem przełączanie zaworu 4D
    > następowało za szybko i u niektórych się ten zawór "zawiesił".

    Nie słyszałem o tym, ale poprawiałem jednego panasa po paprokach którzy
    nie potrafili podłączyć prawidłowo zaworu bo kupili jakiś zamiennik (nie
    żeby Panas był "oryginałem", to brandowany Honeywell) i zawór otwierał
    się tylko w jedną stronę a w drugą już nie chciał.
    Sygnał na zmianę położenia zaworu trwa naprawdę długo i ciężko chyba
    znaleźć na rynku coś co się w tym czasie nie przełączy.

    > Jak wzywałeś serwis co roku jak producent przykazał i miałeś szczęście, to
    > wgrali aktualizację. Ale pewnie do tej pory setki osób czeka na swoją
    > kolej.

    Panas robi zdalny update, o ile się ma podłączenie do internetów.

    L.

  • 8. Data: 2024-05-16 13:21:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > To chyba mało czytasz o chińskich klonach :>

    Ja czytałem o kanadyjskich klonach. Te są najsłynniejsze. Liściaste.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2024-05-16 13:44:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 May 2024 16:02:50 -0500, ptoki

> [...]
    > Nie mam wielkich nadziei na ich profesjonalizm ale chcialem zawczasu sie
    > dowiedziec czy ten producent to jakas pasc, chinczyk czy cos sensownego.

    Chińczyk po prostu, sprzęt bez szaleństw, ale za 55kzł, nawet z buforem
    pod kalafiory, to przegięcie. LG 7kW AiO z zasobnikiem 160L montowałem
    niedawno za 35 brutto pod podłogówkę w nowym domu (więc bez bufora).
    Nawet jeśli dodać do tego bufor, i podbić moc do tych 10, to maks. 45.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2024-05-16 13:45:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 May 2024 08:22:33 +0200, Lisciasty

    > Za tyle to spokojnie można Panasa zamontować a nie chińszczyznę.
    > Ale przydałby się cały zakres oferty :>

    Ale Panas to nie jakieś szaleństwo, przecież to poziom
    cenowy LG/Samsung. Za 55 to jakiś Bosch albo Buderus.

    --
    Pozdor
    Myjk