  • 31. Data: 2015-02-13 00:24:10
    Temat: Re: Pompa ciepła do dużego domu
    Od: d...@g...com

    > a jak ocieplony jest budynek? Moze to budynek z lat 80tych i adekwatnym
    zapotrzebowaniu na ciepło i dlatego cie spuścicli na drzewo?
    > Napisz cos wiecej o budynku -istniejący? jak grzany dotychczas?
    >

    > b.

    Budynek jest nowy, dopiero zaczynam wykańczać. Sciany silka + 20 cm styropian. No i
    wiele pytań 0 odpowiedzi, jedno z pyt. jakie mnie nurtuje to ta pompa ciepła.

  • 32. Data: 2015-02-13 00:42:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 00:24:14 UTC+1 użytkownik d...@g...com napisał:

    > Budynek jest nowy, dopiero zaczynam wykańczać. Sciany silka + 20 cm styropian. No i
    wiele pytań 0 odpowiedzi, jedno z pyt. jakie mnie nurtuje to ta pompa ciepła.

    Strzelam, ze bedziesz potrzebowal pompe ok 16-18kW. www.ecopol-system.pl, dla
    bezpieczenstwa wzialbym ~20kW (znaczy ja bym nie wzial - TRZEBA zrobic OZC,
    to tylko moje domysly:) - cena 18,8k netto. Do tego dolne zrodlo - przy srednim
    gruncie (mieszanina piasku z glina) licz 20W z m2, mocy chlodniczej ta pompa
    bedzie miala z 15kW, potrzeba ok 750m2 na poziome dolne zrodlo. Koszt dolnego
    zrodla w wykonaniu "pan heniek z koparka i pomocnikiem" to jakies 7-8k pln.

    Jak sie dogadasz na fakture za usluge to calosc powinna sie zmiescic w 30k pln
    + oczywiscie kotlownia i instalacja (bojler, pompy obiegowe, podlogowka etc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2015-02-13 07:29:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 22:53:49 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Kurzy sie to, zajmuje miejsce i wyglada zle. Po co to komu!? :)

    Nie należy uogólniać :P

    http://gizmodo.com/5063997/lego-radiator-is-the-new-
    hotness

    L.

  • 34. Data: 2015-02-13 10:10:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 07:29:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie należy uogólniać :P
    >
    > http://gizmodo.com/5063997/lego-radiator-is-the-new-
    hotness

    Nalezy, nalezy - mogles dac lepszy przyklad niz klocek lego ktory pasuje moze
    tylko do pokoju dzieciecego, a sam kosztuje pewnie tyle ile podlogowka
    na caly dom :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2015-02-13 10:20:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dla mnie sam pomysl posiadania kaloryfera w domu bylby
    > niesatysfakcjonujacy ;)
    > Kurzy sie to, zajmuje miejsce i wyglada zle. Po co to komu!? :)

    Do zmian temperatury wtedy kiedy użytkownicy tego sobie życzą.

    Co do tego że są brzydkie, nieustawne itd. to pełna zgoda, ale mają
    _zdecydowanie_ lepszy czas reakcji. Ja sobie bardziej cenię komfort niż
    wygląd więc z nich nie zrezygnuję. Śpię przy 19, a jak wstaję to mam 21.
    Dzieci podobnie.

    Za zmuszanie dzieci do spania przy 21 powinni odbierać prawa rodzicielskie
    ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-02-13 10:52:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 10:20:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Co do tego że są brzydkie, nieustawne itd. to pełna zgoda, ale mają
    > _zdecydowanie_ lepszy czas reakcji. Ja sobie bardziej cenię komfort niż
    > wygląd więc z nich nie zrezygnuję. Śpię przy 19, a jak wstaję to mam 21.

    Ja mam w sypialni stale 19stC i jest optymalnie - i wieczorem i rano.
    Przy kaloryferach spi mi sie zle - musi byc rzeczywiscie dobrze kaloryfer
    ulozony wzgledem lozka zeby jako tako dalo sie pospac. Lozko mam w sypialni
    prostopadle do b. duzego okna wykuszowego pod ktorym zapewne bylby
    umieszczony kaloryfer - czyli ten co spi blizej okna mialby za cieplo i duszno,
    a ten co przy drugiej scianie - za zimno :-) Przy podlogowce nie ma takich
    dylematow.

    BTW. Przy pompie ciepla i korzystaniu z II taryfy jest podobnie - grzeje
    sie glownie w nocy wiec prawie zawsze rano jest "cieplej" niz wieczorem.
    Pisze w cudzyslowiu bo wiesz jak jest z podlogowka - termometr ani drgnie ale
    odczucie temperatury jest zupelnie inne kiedy podlogowka chodzi, a kiedy
    "stygnie" :)

    Nikt mnie nie przekona do kalafiorow - komfort to caly czas stala temperatura.
    Szybka zmiana temperatury to conajwyzej proba oszczedzania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2015-02-13 12:51:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ja mam w sypialni stale 19stC i jest optymalnie - i wieczorem i rano.

    W swojej sypialni też tak próbowałem, choć zdecydowanie wolę sytuację 19
    stopni przez całą dobę za wyjątkiem 6-8 gdy ma być cieplej :-)

    Ale w pokojach dziecięcych już tak prosto nie jest.

> [...]
    > duszno,
    > a ten co przy drugiej scianie - za zimno :-) Przy podlogowce nie ma takich

    Dlaczego miałby mieć ciepło i duszno? To nie blok z ogrzewaniem
    wysokotemperaturowym. U mnie przy -5 grzejniki "chodzą" na 41 stopni. Jeśli
    nie dotkniesz grzejnika to nawet nie wiesz czy akurat jest ciepły czy nie.
    Przy tej temperaturze promieniowanie podczerwone praktycznie nie występuje
    więc osoba śpiąca bliżej odczuwa tę samą temperaturę co ta śpiącą dalej. A
    wentylacja mechaniczna dba o to by nie było duszno.

> [...]
    > ale
    > odczucie temperatury jest zupelnie inne kiedy podlogowka chodzi, a kiedy

    Wiem i dlatego zrezygnowałem z podłogówki :-) A w poprzednim domu ją miałem.
    Bawię się z dzieckiem na podłodze i jest super, ale dziecko idzie spać a ja
    mam robotę na kilka godzin przy komputerze i zaczynają mi marznąć ręce. Przy
    podłogówce dupa zbita. Nic nie zrobię tylko trzeba założyć polarek. A teraz
    jeden ruch pokrętłem na sterowniku i za pół godziny mam już cieplutko tu
    gdzie chcę.

    > Nikt mnie nie przekona do kalafiorow - komfort to caly czas stala
    > temperatura.

    To jaką stałą mają mieć dzieci? 19 czy 21?

    > Szybka zmiana temperatury to conajwyzej proba oszczedzania :)

    Ale ja ją szybko _zwiększam_ :-)

    Oczywiście masz rację skoro mam taką możliwość to jak mnie nie ma w domu to
    zmniejszam temperaturę ale gdyby to o oszczędności chodziło to by mi się nie
    chciało. Ja to bardziej robię w imię zasady by nie marnować energii.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2015-02-13 13:52:16
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 00:24, d...@g...com wrote:
> [...]
    wiele pytań 0 odpowiedzi, jedno z pyt. jakie mnie nurtuje to ta pompa ciepła.

    Masz zdjęcia domu przed ociepleniem ? Możesz pokazać?

  • 39. Data: 2015-02-13 14:06:51
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Za zmuszanie dzieci do spania przy 21 powinni odbierać prawa rodzicielskie ;-)

    Ogólnie to pełna zgoda, że zdrowiej jest spać w niższej temperaturze.
    Rozumiem, że oddajesz prawa rodzicielskie na tych kilka letnich tygodni,
    gdzie temp. w całym domu przekracza 20 a nieraz i 25 stopni... ;)

  • 40. Data: 2015-02-13 14:31:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ogólnie to pełna zgoda, że zdrowiej jest spać w niższej temperaturze.
    > Rozumiem, że oddajesz prawa rodzicielskie na tych kilka letnich tygodni,

    Siła wyższa -> jestem usprawiedliwiony :-) Natomiast w zimie przegrzewanie
    dzieci to wybór rodziców.

    > gdzie temp. w całym domu przekracza 20 a nieraz i 25 stopni... ;)

    Jak kiedyś w końcu przekroczy 25 to się zmobilizuję i podłączę klimatyzację.
    Jak na razie kolejne lata mijają, instalacja przygotowana nic tylko kupić i
    wpiąć, ale potrzeby brak :-)

    Pozdrawiam
    Ergie