  • 51. Data: 2009-01-09 08:52:25
    Temat: Re: Pompa ciepła - koszty
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    gasper pisze:

    > piec 9000, instalacja z 3000, przyłącze i projekty z 3000, komin,
    > odbiory i wychodzi prawie tyle co moja PC (20000 na gotowo)

    Zaraz, zaraz - jeśli zdeklarujesz że każdemu za 20 tysiaków zrobisz
    instalację, to pogadamy w ten sposób. Jak na razie jesteś wyjątkiem i
    nie zakładaj że każdy się zmieści w tej kasie. Przyjmijmy, że normą jak
    na razie jest montaż systemu przez zewnętrzną firmę a ceny finałowe
    zaczynają się wiele ponad 30 tysiaków.

    > sens montowania gazu jako alternatywy dla pompy jest żaden

    Może dla Ciebie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 52. Data: 2009-01-09 09:01:57
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > Teoretycznie kupujac markowa pompe masz pewnosc, ze spelni zalozone
    > oczekiwania, inaczej mozesz to podejzewac.:-)

    Nie ma co przesadzać - jeśli przyjmiemy że wykonawca zna się na
    chłodnictwie a jakość montażu jest dobra, to pompa będzie działała tak
    jak tzw. markowa. Ważniejsza jest tu sprawność obsługi serwisowej.

    Pompa ciepła to dwa wymienniki, sprężarka (Copeland to lider w
    produkcji scrollów), zawór rozprężny, akumulator czynnika i filtr
    osuszający. Wszystkie te elementy kupuje się gotowe - ewentualnie
    wymienniki można budować we własnym zakresie, jeśli ma się odpowiednie
    zaplecze. Generalnie mając odpowiednie przygotowanie można świetne pompy
    budować w garażu, bo w zasadzie jest to praca mechaniczna plus spawanie.
    No i oczywiście sterownik, to już zadanie dla elektronika.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 53. Data: 2009-01-09 09:34:34
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Ja już dawno zrezygnowałem z pomyslu na instalowanie pompy i to z 2
    powodow:
    1. Kosztowy
    - zdecydowanie droższy od wszelkich tradycyjnych systemów a
    doświadczenia w instalacji a tym bardziej w eksploatacji niewielkie.
    Stanowi to potencjalne zagrożenie, że jak coś sie nie uda to problem
    jest naprawdę poważny.
    2. Instalator
    - znajomy zajmujący się od kilku lat instalowaniem pop ciepła (zajął
    się tym na fali mody i całkiem niezle mu to idzie i finansowo i
    technicznie), wybudował dom oczywiscie instalujac sobie pompe ciepla
    (jakzeby inaczej). Kiedy na etapie instalacji pokazal mi jak juz to
    wszystko wyglada zapytalem co to za rozne rorki, ktorych tak wiele w
    kotlowni? Odpowiedzial: to na wszelki wypadek. Jak bedzie cos nie tak
    zainstaluje grzejniki.

    Inny znajomy odebral mieszkanie pieknie (naprawde ladnie) wykonczone.
    Oczywiscie sporo (już) standardowych rozwiazan, jak np. ogrzewana
    podloga. Przy pierwszej wizycie (dla niego to tez byl pierwszy pobyt w
    tym mieszkaniu) zaczal pokazywac wszystkie cuda. Podloga (ogrzewana
    elektrycznie) nie zadzialala. Po kilku probach wysadzalo za kazdym
    razem bezpieczniki. Po miesiacu uruchomil ogrzewanie na czesci podlogi
    ( w 1/3 nie udalo mu sie) w jakis sposob obchodzac cale zabezpieczenie
    z bezpiecznikami. Teraz jedynym zabezpieczeniem sa bezpieczniki na
    korytazu.
    Poprawne uruchomienie calego ogrzewania wiazalo sie ze skuwaniem
    pieknie polozone terrakoty i kuciem podlog.
    Ot takie 2 przypadki.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 54. Data: 2009-01-09 09:44:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Ot takie 2 przypadki.

    które pokazują, że najczęściej jest winny czynnik ludzki :(
    a ile to osób zatruło sie od niesprawnych instalacji gazowych?

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2009-01-09 09:50:17
    Temat: Re: Pompa ciepla - koszty
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > Podstawa to sprezarka i wymiennik ciepla. 90% pomp jakie ogladam ma
    > sprezarke scroll, copelanda. Tak naprawde to tylko ona sie moze popsuc
    > a jej koszt to ok 3k pln. Ta pompa co wkleilem to IMHO porzadna pompa
    > - zadna garazowa robota tylko normalna produkcja masowa. Tyle piszesz,
    > zeby sie nie dac zlapac w pulapke marketingowa, a wlasnie sie
    > lapiesz :-) Jakbys otworzyl viessmanna (ktory akurat w pompach jest
    > cienki no ale drogi i znany;) to niczym by sie nie roznil od tej
    > pompy, poza 1-1,5 x wyzsza cena za logo na budzie :-)

    Adam, wszystko to prawda, tylko skad pewnosc, ze wszystko jest prawidlowo
    dobrane, obliczone i bedzie wlasciwie dzialac??
    Ja nie namawiam nikogo do tego, zeby takich pomp nie kupowal, bo moze sa
    dobre, ja nie wiem. Wiem, ze jak kupie markowy kociol to bedzie dzialal jak
    trzeba a i tak bedzie kilka razy tanszy od garazowej pompy.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2009-01-09 10:19:26
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 10:50, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

> [...]
    > dobre, ja nie wiem. Wiem, ze jak kupie markowy kociol to bedzie dzialal jak
    > trzeba a i tak bedzie kilka razy tanszy od garazowej pompy.

    Garazowa pompa to 4-5k pln. Na pewno bedzie kilka razy tanszy ?? ;-)
    Te pompy za 12-13k pln to NIE SA produkty firmy pan henryk, jego garaz
    i spawarka :-) Przestanmy w koncu robic z pompy ciepla wynalazek rodem
    z pracowni projektowych NASA - to zwykla kupa zlomu, ktora w
    wiekszosci wypadkow COP bedzie miala podobny, bo liczy sie sprezarka
    (a ta prawie wszedzie jest ta sama) i dolne zrodlo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2009-01-09 10:29:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wiekszosci wypadkow COP bedzie miala podobny, bo liczy sie sprezarka
    > (a ta prawie wszedzie jest ta sama) i dolne zrodlo :)

    no i sterowanie - im bardziej zaawansowane tym bardziej zawodne i drogie :)

  • 58. Data: 2009-01-09 11:22:01
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    gasper pisze:

    > no i sterowanie - im bardziej zaawansowane tym bardziej zawodne i drogie :)

    Eee, tam :) W zasadzie jeśli chodzi o pompę ciepła, to jej sterowanie
    ogranicza się do włączania sprężarki. Do tego wystarczy przekaźnik, tam
    nie ma żadnych cudów współczesnej elektroniki. Najbardziej zaawansowanym
    układem w mojej pompie jest... monitor kolejności faz :).
    Do pompy ciepła można podłączyć zwykły sterownik jak do kotła. Tak więc
    elektronika sterująca jest taka sama, tak samo więc się psuje i tyle
    samo kosztuje :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 59. Data: 2009-01-09 12:05:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do pompy ciepła można podłączyć zwykły sterownik jak do kotła. Tak więc
    > elektronika sterująca jest taka sama, tak samo więc się psuje i tyle samo

    nie do końca- tak jak piszesz jest w mojej pompie
    ale im bardziej firmowa tym bardziej skomplikowana - żeby podnieść temperature
    trzeba serwis prawie wołać ;)

  • 60. Data: 2009-01-09 12:24:10
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 11:37:39 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Ok, ale za to masz droższy wymiennik gruntowy. Na jakim czynniku chodzi
    > Twoja pompa ?
    Skoro ma bezposredni, na 99% propan chlodniczy. Tani i
    termodynamicznie dobry czynnik, tylko palny i wybuchowy.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski