  • 61. Data: 2009-01-09 12:52:25
    Temat: Re: Pompa ciepla - koszty
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gk4l1q$j6t$1@pippin.nask.net.pl...

    > Ok, ale za to masz droższy wymiennik gruntowy. Na jakim czynniku chodzi Twoja
    > pompa ?

    R407C - niepalna mieszanina gazów
    ale dlaczego droższy wymiennik gruntowy?

  • 62. Data: 2009-01-09 13:16:46
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Skoro ma bezposredni, na 99% propan chlodniczy. Tani i
    > termodynamicznie dobry czynnik, tylko palny i wybuchowy.

    Zgadza się, zdecydowana większość chodzi na R290, ale o ile pamiętam
    Gasper sam tą pompę robił, dlatego pytałem czego użył. Wybuchowość
    propanu bym olał bo przecież te pompy pracują na zewnątrz. Nawet jak się
    rozszczelni to nie ma specjalnie szans na stworzenie mieszanki
    wybuchowej, wiatr cały ładunek zdmuchnie w cholerę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 63. Data: 2009-01-09 13:31:12
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    gasper pisze:

    > R407C - niepalna mieszanina gazów
    > ale dlaczego droższy wymiennik gruntowy?

    Bo używane są w nim specjalne, powlekane rury miedziane przystosowane
    do wysokiego ciśnienia czynnika. Są generalnie droższe niż zwykłe rury PE.

    Dlaczego wybrałeś taki czynnik ? R407C to niespecjalnie dobry pomysł,
    nawet na pompę montowaną wewnątrz budynku. Obstawiam że to co zyskałeś
    na pominięciu jednego obiegu, straciłeś na kiepskim czynniku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 64. Data: 2009-01-09 14:12:00
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 14:16:46 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Zgadza się, zdecydowana większość chodzi na R290, ale o ile pamiętam
    > Gasper sam tą pompę robił, dlatego pytałem czego użył. Wybuchowość
    > propanu bym olał bo przecież te pompy pracują na zewnątrz. Nawet jak się
    Wlasnie dlatego tylko zewnetrzne jenostki sa dostepne.

    > rozszczelni to nie ma specjalnie szans na stworzenie mieszanki
    > wybuchowej, wiatr cały ładunek zdmuchnie w cholerę.
    Moze tez mu rozszczelnic sie w gruncie pod lodem, gaz bedzie migrowal az
    dostanie mu sie do piwnicy i bum :) Pamietam kilka lat temu wybuch gazu w
    domu gdzie nie bylo gazu - to sie nazywa miec pecha.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 65. Data: 2009-01-09 14:34:37
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Bo używane są w nim specjalne, powlekane rury miedziane przystosowane do
    > wysokiego ciśnienia czynnika. Są generalnie droższe niż zwykłe rury PE.

    tak, ale tych rur kładziesz 3 razy mniej niż rur PE i koszt wychodzi ten sam

    > Dlaczego wybrałeś taki czynnik ? R407C to niespecjalnie dobry pomysł,

    ja nie wybierałem tego czynnika tylko producent pompy - szwedzki Megaterm
    jest gorszy od swojego poprzednika - Freonu, ale innego nie wolno a ten jest
    bezpieczny
    w Szwecji też są surowe normy ekologiczne i bezpieczeństwa
    chłodnik mówił, że różnica w wydajności to kilka procent więc nie jest źle

  • 66. Data: 2009-01-09 17:10:22
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Garazowa pompa to 4-5k pln. Na pewno bedzie kilka razy tanszy ?? ;-)

    No dobra, bedzie porownywalny :-)), ale z jak najbardziej markowym kotlem a
    nie garazowym, czy manufakturowym. :-)

    > Te pompy za 12-13k pln to NIE SA produkty firmy pan henryk, jego garaz
    > i spawarka :-) Przestanmy w koncu robic z pompy ciepla wynalazek rodem
    > z pracowni projektowych NASA - to zwykla kupa zlomu, ktora w
    > wiekszosci wypadkow COP bedzie miala podobny, bo liczy sie sprezarka
    > (a ta prawie wszedzie jest ta sama) i dolne zrodlo :)

    Nie no pewnie, ze da sie i samemu. Pisalem to gdzies, ale to dopiero jak
    ktos sie odrobine na tym zna. W kazdym razie chyba bym takiej nie kupil,
    chyba ze od czlowieka ktorego kompetencje znam osobiscie, bo na pewno nie na
    Allegro.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2009-01-09 18:08:16
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 18:10, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    [...]
> [...]
    > chyba ze od czlowieka ktorego kompetencje znam osobiscie, bo na pewno nie na

    Allegro to przeciez nie sprzedawca tylko rynek, nic nie szkodzi
    zajechac do sprzedawcy / producenta, przyjrzec sie produkcji, wypytac
    o wszystkie sprawy i dopiero podjac decyzje :-) Codziennie przejezdzam
    obok malej hali, w ktorej produkuja bardzo znane kotly weglowe (na
    ekogroszek) - to tez malutka manufaktura, a przynajmniej w moim
    regionie uchodzi za drugiego viessmanna ;-) Niestety mam chwilowy
    zanik pamieci wiec nazwy nie podam (to od tego majzla wbitego w czolo,
    nie wiem cholera czy nie jechac dac sie poszyc ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2009-01-09 19:46:42
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > ekogroszek) - to tez malutka manufaktura, a przynajmniej w moim
    > regionie uchodzi za drugiego viessmanna ;-)

    To tak jak z drzwiami o ktorych kiedys rozmawialismy w jednym z watkow,
    wszystko to wcale nie musi byc gorsze, a moze i lepsze jak ktos wlozy w to
    troche serca.

    >Niestety mam chwilowy
    > zanik pamieci wiec nazwy nie podam (to od tego majzla wbitego w czolo,
    > nie wiem cholera czy nie jechac dac sie poszyc ;-))

    Majzla?? Ja kiedys przycialem sobie palce w kosiarce do trawy. Najlepsze
    jest znieczulenie wbijane prosto w swieza rane, po trzy razy w kazdy palec.
    :-)) Jak Ci miecho nie wisi, to pewnie nie musisz isc, oby tylko zakarzenie
    sie nie wdalo.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2009-01-10 01:08:12
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 20:46, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    [...]
    > To tak jak z drzwiami o ktorych kiedys rozmawialismy w jednym z watkow,
    > wszystko to wcale nie musi byc gorsze, a moze i lepsze jak ktos wlozy w to
    > troche serca.

    Ano :)

    [...]
    > Majzla??

    Sie wzialem za rozszalowywanie drugiej polowy stropu i tak na drabinie
    zaszalalem, ze wbity pod kantowke majzel (taki duzy - do kucia
    betonu;) jakos tak zasprezynowal ze zrobil fikola i walnal mnie prosto
    miedzy oczy "ostrzem" :-) Nie wiem dokladnie jak bo na chwile mnie
    zacmilo, a potem w lekkim szoku z kapiaca na podloge krwia spinkalalem
    jak najszybciej do samochodu i do domu, zebym gdzies nie zemdlal na
    sniegu i tym mrozie :))) Horror ! :P Jutro kantowka dostanie za to
    pare szlagow z kilofa ;)

> [...]
    > :-)) Jak Ci miecho nie wisi, to pewnie nie musisz isc, oby tylko zakarzenie

    No ja mysle ze sie obejdzie bez szycia, glupio bym wygladal z krzyzem
    na czole, bo akurat krzyzuje mi sie to z kiedys szytym nosem (tez
    miedzy oczami tylko w poziomie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2009-01-13 14:18:29
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > No ja mysle ze sie obejdzie bez szycia, glupio bym wygladal z krzyzem
    > na czole, bo akurat krzyzuje mi sie to z kiedys szytym nosem (tez
> [...]

    Kiedys banitom na czolach wypalano znamie. Moze o czyms nie wiesz :)

    Pozdrawiam
    Dy