  • 1. Data: 2012-05-31 22:16:20
    Temat: Pompa ciepla monoblok - na fundamencie?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Kolejna sprawa wyszla od hydraulika... robic pod PC fundament ponizej
    poziomu przymarzania czy np. wylac tylko zazbrojona lawe grubosci 10cm (?)
    na poziomie gruntu? Na to maja isc betoniki do wysokosci 50cm.
    Pompa bedzie podpieta od domu za pomoca zbrojonych wezy elastycznych, wiec
    nie ma problemu z podnoszeniem/opadaniem gruntu.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-05-31 22:54:22
    Temat: Re: Pompa ciepla monoblok - na fundamencie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
> [...]
    > elastycznych,
    > wiec nie ma problemu z podnoszeniem/opadaniem gruntu.

    wykorytować podsypać piaskiem i kruszywem i na tym wylać fudament.

    a tak BTW to ile waży ten twój PC?

  • 3. Data: 2012-05-31 23:06:16
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 31 May 2012 21:54:22 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > wykorytować podsypać piaskiem i kruszywem i na tym wylać fudament.

    Stanelo na tym, ze ma byc wybrane min 60cm (to jest miesce po 20letnich
    tujach, wiec moze byc ciezko z kopaniem), zalane do poziomu 30cm ponizej
    gruntu a potem betonikami na wysokosc 50cm nad gruntem i na to PC.
    Hydralik przekonal mnie tym, ze jak sie te 175kg pompy zachwieje to ... ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2012-05-31 23:40:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    On Thu, 31 May 2012 21:54:22 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>

    >Hydralik przekonal mnie tym, ze jak sie te 175kg pompy zachwieje to ... ;)

    Ja mam baniak 300 litrow stojacy na wylewce pod ktora jest 12cm styropianu,
    wiec co to jest te 175kg?
    Toz to cztery baby stojace w jednym miejscu.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-06-01 01:57:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiec co to jest te 175kg?
    > Toz to cztery baby stojace w jednym miejscu.

    I to raczej z tych chudych bab. Bo 4 takie przeciętne to z ćwierć tony ważą.
    Ale wiesz jak jest. Polak jak się przy robocie nie ujebał tak że wieczorem
    łapy w misce moczy żeby mniej bolały to myśli ( trochę popuściłem wodze
    wyobraźni z myśleniem u Polaka) że nic nie zrobił albo że kasa za robotę mu
    się nie należy. A niech sobie dzięcioł kopie fundament dwa metry na dwa i metr
    w głąb. Nie moje małpy nie mój cyrk.

  • 6. Data: 2012-06-01 09:42:47
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

> [...]
    >gruntu a potem betonikami na wysokosc 50cm nad gruntem i na to PC.
    >Hydralik przekonal mnie tym, ze jak sie te 175kg pompy zachwieje to ... ;)

    Ale to chyba jakis zart, musi cie hydraulik mocno nie lubic ;-)

    A tak powaznie.
    Wybierz max 10-20cm ziemi, nasyp kruszywa, ubij, wystarczy.
    175kg to o wiele mniej niz wspominany wczesniej dobrej jakosci piec weglowy,
    znaczniej mniej niz betonowy kominek z grillem ktory wieszkosc
    stawia na trawie.
    Chcesz kopac to kop i lej beton do dziury :-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-06-01 12:23:15
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 31 May 2012 22:40:31 +0100, Maniek4 <r...@l...pl> wrote:

    > Ja mam baniak 300 litrow stojacy na wylewce pod ktora jest 12cm
    > styropianu, wiec co to jest te 175kg?

    Baniak jakby jednak stabilniejszy. Tu masz te 175kg na 50cm podwyzszeniu.
    I jak sie baniak wykopyrtnie to strat nie bedzie. Jakby nie bylo - wole
    straci godzine pracy niz sie potem zastanawiac.

    > Toz to cztery baby stojace w jednym miejscu.

    Raczej dziewczecia ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2012-06-01 12:47:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > I jak sie baniak wykopyrtnie to strat nie bedzie. Jakby nie bylo - wole
    > straci godzine pracy niz sie potem zastanawiac.

    No ale w jaki sposob fundament w dol ma wplywac na stabilnosc tego co na
    podwyzszeniu?

    > Raczej dziewczecia ;)

    No wlasnie, zaden ciezar

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-06-01 13:41:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 12:47:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > No ale w jaki sposob fundament w dol ma wplywac na stabilnosc tego co na
    > podwyzszeniu?

    > No wlasnie, zaden ciezar
    Skoro autor postu pyta o fundament poniżej poziomu przemarzania i coś o korzeniach
    po tujach wspomina to myślę ze robi to na zewnątrz domu..

  • 10. Data: 2012-06-01 13:45:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Skoro autor postu pyta o fundament poniżej poziomu przemarzania i coś o
    >korzeniach po tujach wspomina to myślę ze robi to na >zewnątrz domu..

    Fakt, tak moze byc, choc nie wynika jasno z tresci.
    Skoro tak to nie zabieram glosu.

    Pozdro.. TK