  • 11. Data: 2013-03-06 13:19:52
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - podsumowanie sezonu.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-03-05 12:07, r...@g...com pisze:
    > fajnie. Ile Cię kosztowała ta altherma? Jak wygląda instalacja ?

    Ok. 20kpln za całość + podłogówka w całym domu 5kpln.
    Montowaliśmy na etapie budowy - był już chudziak, tynki, wylałem tylko
    wylewkę pod bufor. Ekipa uwinęła się w kilka godzin.
    Wewnątrz chatki wygląda to jak piec gazowy + bojler, na zewnątrz jak
    nieco większy klimatyzator split.
    Być może nowsze są inaczej zbudowane, nasz model jest z 2009/2010 roku.

    yarecky.

  • 12. Data: 2013-03-06 13:29:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ok. 20kpln za całość + podłogówka w całym domu 5kpln.

    Bardzo tanio za podłogówkę ...

    Nie wiem ile brał fachowiec za m2 , ale bardzo tanio Ci wyszło ....

  • 13. Data: 2013-03-06 13:39:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 marca 2013 13:29:17 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Bardzo tanio za podłogówkę ...
    > Nie wiem ile brał fachowiec za m2 , ale bardzo tanio Ci wyszło ....

    Czemu tanio? Rozstaw co 15cm, na metr wchodzi 6,6mb rury. Razy 140mb = 924mb.
    Zaokraglasz do 1km - rura wavina po 2,3 pln / mb = 2300 pln. Do tego dwa rozdzielacze
    za 1200 pln = 3500 pln. Do tego spinki, folie, rury do rozdzielaczy. Spokojnie w 5k
    mozna sie zmiescic. Oczywiscie robiac samemu :-) Fachowiec wezmie drugie 5k za
    robocizne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-03-06 13:48:19
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-03-05 14:36, /// Kaszpir /// pisze:

    > Powiem tak - rewelacyjne wyniki.
    > Rozumiem że po pompa powietrze-woda a nie gruntowa ?

    Mnie też to cieszy, zakładałem nieco większe koszty użytkowania więc
    jest bardzo dobrze.
    > Jesli tym bardziej to wyniki bardzo rewelacyjne. Nie wiem jakie mam
    > realne zapotrzebowanie i z jakim COP działała pompa , ale jestem pod
    > wrażeniem ...
    > Oczywiście jeśli te temperatury jakie podajesz są w całym domu i przez
    > 100% czasu i itd ...

    Tu chyba jest sedno tego zużycia.
    Chatka ma dopieszczone (wcale nie bardzo grube) ocieplenie. Pomógł w tym
    projekt domu - brak balkonów, dość prosta bryła. Wełnę i styropian
    kupowałem od producentów, wydałem ok. 3kpln więcej niż na marketowe
    produkty. Styropian zawsze kupowałem z frezem i nieco twardszy niż
    zazwyczaj stosowany (np. EPS 70 na ściany), wełnę Toprocka.
    Ocieplenie robiliśmy z ojcem, a że ojciec to bardzo dokładny gość -
    wyszło pięknie.
    Porady Kikiego uratowały szczyty i murłatę, doszło też kilka innowacji
    przy ocieplaniu progów i ram okiennych.

    Efekt jest taki, że przy -5 za oknem, po wyłączeniu ogrzewania
    temperatura w ciągu pierwszej doby spada o 1,5-2st.
    Altherma pracuje w sezonie 8-10h/dobę, wahania temperatury nie
    przekraczają 0,5-1st - wynikają chyba głównie z nieidealnego czujnika
    pogodowego (mierzy temperaturę zewnętrzną, nie mierzy wiatru i wilgotności).

    yarecky.

  • 15. Data: 2013-03-06 14:15:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >rozdzielaczy. Spokojnie w 5k mozna sie zmiescic. Oczywiscie robiac samemu
    >:-) Fachowiec wezmie drugie 5k za robocizne :)

    Mówię o cenie jaką należy zapłacić za wykonananie kompleksowo przez
    fachowca.

    To że tu na forum są takie asy które wszystko potrafią i to lepiej od
    najlepszego fachowca to już zupełnie inna historia ...

  • 16. Data: 2013-03-06 14:26:40
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 06 Mar 2013 13:48:19 +0100, yarecky napisał(a):

> [...]
    > wyszło pięknie.

    > Porady Kikiego uratowały szczyty i murłatę, doszło też kilka innowacji

    Co powiecie na taki pomysł, żeby ocieplenie dachu robić piana poliuretanowa
    otwarto-komórkowa. Kładą to metoda natyrskową w ciągu jednego dnia.

    Czy porady KIKIEGO są dostępne na grupie? Czesać archiwum?

    --
    Franc

  • 17. Data: 2013-03-06 14:32:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co powiecie na taki pomysł, żeby ocieplenie dachu robić piana
    > poliuretanowa
    > otwarto-komórkowa. Kładą to metoda natyrskową w ciągu jednego dnia.

    Nic nie powiemy. Mowilismy juz o tym do znudzenia...

    > Czy porady KIKIEGO są dostępne na grupie? Czesać archiwum?

    Tak, ateistyczne watki pomijaj.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2013-03-06 14:35:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tu chyba jest sedno tego zużycia.
    >Chatka ma dopieszczone (wcale nie bardzo grube) ocieplenie. Pomógł w tym

    Bardzo ładne wyniki ...

    Ja w tym sezonie ogrzewam około 165m2 powierzchni użytkowych. Dodatkowo
    zamontowałem rekuperator i mam stały przepływ powietrza 100-120m3/h,
    W domu temperatura 21-22stopnie. Nie grzeję kominkiem poza sezonem
    grzewczym.

    Palę ekogrochem sądzę że spokojnie do końca sezonu (sądzę że do maja) spalę
    około 2.5-3 tony ekogrochu. Ekogroch ruski po 700zł za tonę.

    W przyszłości też chce kupić pompę i już poczyniłem do tego przygotowania
    (rekuperator , ocieplenie poddasza 30-45cm wełny ;) ...
    Obecnie widzę że mimo mój piec pali "mało" to te mało to jest dużo bo
    niestety piec przy małej mocy nie działa na dużej sprawności i niestety czym
    wyższa moc tym wyższa sprawność a czym niższa moc tym sprawność "leci" w dół

    Niestety na razie ceny pomp (z montażem) są dla mnie zaporowe. Różnica w
    kosztach eksploatacji (jeśli by była) spłacała by się przez wiele wiele lat

    Sądzę że jak kiedyś szlak trafi piec (byle nie za szybko ...) to wtedy
    zakupię pompę ...

  • 19. Data: 2013-03-06 14:40:40
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Co powiecie na taki pomysł, żeby ocieplenie dachu robić piana poliuretanowa
    >otwarto-komórkowa. Kładą to metoda natyrskową w ciągu jednego dnia.

    Najlepszą szczelność zapewnia natrysk piany.
    Jak masz kasę to jest to najlepsze ocieplenie.

    Piana dojdzie w każdą szparę i zakamarek do którego ciężko dojść przy
    ociepleniu wełną lub po prostu można go nie zauważyć :)

    >Czy porady KIKIEGO są dostępne na grupie? Czesać archiwum?

    Co do "porad" Kikiego to bym nie traktował jako wyroczni ...

    Według jego "rad" mój dom miał być dziurawy jak sito , miał się od razu
    zawalić a w zimę nie dało by sie go ogrzać i itd ...
    Nadawał się do rozbiórki. Gdybym posłuchał "rad" byłbym w plecy
    kilkadziesiąt tysięcy złotych ...

    Osobiście uważam że można poczytać , zasugerować się ale nie wpadać w
    paranoję ...

  • 20. Data: 2013-03-06 14:54:55
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-03-06 13:39, Adam pisze:

> [...]
    mozna sie zmiescic. Oczywiscie robiac samemu :-) Fachowiec wezmie drugie 5k za

    Dokładnie tak było :) rury nawet nieco więcej, bodaj 1100mb, bo są u nas
    miejsca o większym zagęszczeniu rurek - co ok. 12cm w okolicach drzwi
    tarasowych, w łazience i pod oknami dachowymi.

    yarecky.