  • 51. Data: 2014-08-19 14:36:21
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 13:38:58 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jak jesteďż˝ w biurze opatulony to masz 21 st. Ja 21 nie mam w mieszkaniu
    > nawet zim�, bo mi zimno. Poni�ej 24-5 ubieram d�ugie spodnie, poni�ej
    > 22-3 - te� d�ugi r�kaw.

    A to znowu dla mnie troche przesada - ale wszystko zalezy jaki typ ogrzewania
    masz. Dla podlogowki u mnie ideal to 22stC. Ale przy kaloryferach odpowiednikiem
    jest przynajmniej 24stC!

    W takim razie wychodzi, ze dla Ciebie moj dom bylby idealny w lato bo jest w nim
    27stC czyli zdaje sie, ze idealna temperatura dla Ciebie do biegania w
    krotkich gatkach :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2014-08-19 14:51:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 12:44:55 +0200, Marcin N

    > Ale na ogół w klimatyzowanym pomieszczeniu mówię "Czyś ty oszalał?
    > Chcesz mnie przeziębić? Robisz lodówkę w pokoju?!"
    > Mało kto rozumie, że gdy na dworze 30+ to klimatyzacja powinna chłodzić
    > do 25 a nie do 18.

    To jest akurat jasne, dlatego właśnie mnie spokojnie wystarczy chłodzenie z
    przewymiarowanej wentylacji by osiągnąć żądany komfort i nie muszę montować
    3-4x przesadzonego splita w każdym pomieszczeniu żeby mówić o chłodzeniu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2014-08-19 14:53:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 04:05:32 -0700 (PDT), Kris

    > Ja mam w biurze ciągle klimę ustawione na 21stC
    > i nie widzę powodów czego miałbym ustawiać na
    > 25 skoro na zewnątrz 30.

    Dom a biuro to dwie różne bajki. Różny sposób bytowania i (zazwyczaj)
    ubioru.

    Mimo tego ja w biurze mam ustawione 23sC, kaseton pod sufitem ledwo się
    kula a mi zimno w stopy i przedramiona -- bo cały czas tylko siedzę przy
    kompie i specjalnie stresującej roboty nie mam, to się nie grzeję ;)

    > Dom mam murowany bardzo akumulacyjny i spokojnie obchodzę się bez klimy-
    > temp chyba tego lata nie przekroczyła w domu(na parterze) 25stC

    No, ale przyznasz, że te 1-2sC w dół i byłoby idealnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 54. Data: 2014-08-19 15:08:44
    Od: w...@g...com

    > A to znowu dla mnie troche przesada - ale wszystko zalezy jaki typ ogrzewania
    > masz. Dla podlogowki u mnie ideal to 22stC. Ale przy kaloryferach odpowiednikiem
    > jest przynajmniej 24stC!

    Czy wg Ciebie podłogówka 'zawyża' subiektywny odbiór, czy kaloryfery 'zaniżają' ?
    Czy w sezonie niegrzewczym, gdy ten sam termometr pokazuje ci w domu 22 stopnie -
    jest ci zimniej czy cieplej niż zimą przy 22 stopniach ?

    pzdr
    Bogdan

  • 55. Data: 2014-08-19 15:13:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 14:34:26 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Ja mam w biurze ustawione na 26stC i jest idealnie. Ponizej jest za chlodno!
    > Ale to moze byc kwestia samego sterownika, czy nawet umiejscowienia
    > klimatyzacji w stosunku do miejsca gdzie przebywasz (jak bedzie wialo
    > bezposrednio na Ciebie to moze byc Ci chlodno, jak "za rogiem" to cieplo ;)
    > Kazda klima moze miec w innym miejscu czujke temperatury i inaczej >interpretowac
    kiedy osiagnela zadana temperature :)

    Może masz rację. Z 10 lat już w tym samym biurze jestem ale termometru się nie
    dorobiłem. Opieram się na ustawieniu sterownika klimy- na pilocie jest 21stC;)

    > Ja w tym roku tez obylem sie bez. Co roku wiosna zastanawiam sie czy ta klime
    > na lato montowac i jakos tak zawsze to lato mija bez wiekszych ekscesow
    > termicznych :-)
    U nas podobnie co roku dyskusja o klimie i zawsze na dyskusji się kończy;)
    Z tym że ja jeśli już to będę montował do sypialni naszej i dzieciaka.

  • 56. Data: 2014-08-19 15:26:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 14:53:38 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > No, ale przyznasz, że te 1-2sC w dół i byłoby idealnie.
    Trudno się nie zgodzić.
    Jednak musiałbym wtedy alb o w klime zainwestyowac albo w went mech+ kombinacje o
    jakie się sprzeczasz z Adamem.
    A ponieważ wg mnie went mech w domu jednorodzinnym jest zbędnym gadżetem na który
    zapotrzebowanie wykreowali spece od marketingu, to mam jak mam i póki co
    rewolucyjnych zmian nie planuje.
    Do budowy kolejnego domu przymierzam się już od 2 czy 3 lat i pewnie lada chwila w
    końcu start ale pewnie też tam went mech robił nie będę. Chociaż w tym temacie
    ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
    Raczej na pewno tradycyjny murowaniec, bardzo akumulacyjny. Będzie to na pewno
    parterówka i żadnej wełny czy ścian z gipskartonu. To takie podstawowe założenia

  • 57. Data: 2014-08-19 15:29:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 sierpnia 2014 15:08:44 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    > Czy w sezonie niegrzewczym, gdy ten sam termometr pokazuje ci w domu 22 >stopnie -
    jest ci zimniej czy cieplej niż zimą przy 22 stopniach ?
    Mam podobne odczucia jak Adam ze z podłogówką przy tej samej temp wydaje się cieplej
    niż tam gdzie podłogówki nie ma a są grzejniki.
    To podobnie jak zimą- możesz być opatulony w kilka futer ale jak nogi przemoczone i
    zmarznięte to zimno człowiekowi
    Widocznie człowiek odbiera temperaturę nogami;)

  • 58. Data: 2014-08-19 15:33:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 03:30:51 -0700 (PDT), Adam

    > Nie przekrecaj (moze troche zbyt ogolnie poprzednie zdanie napisalem)

    No właśnie, bo jedyna różnica jest taka, że klimatyzatory split są średnio
    3x za duże do pomieszczeń, działają na bezpośrednim odparowaniu w
    wymienniku, a "mój" system będzie skrojony na miarę, a oparty na wodzie
    lodowej, bo bezpośrednie odparowanie będzie na pompie pracującej tylko w
    tańszej taryfie. :P

    > - caly czas twierdze i pisze, ze chlodzenie
    > *wentylacja* nie ma sensu, bo kanaly sa za male.

    W życiu też chyba nie zrozumiesz, że niewielkim kosztem kanały mogą być
    jednak WIĘKSZE. Nie rozumiesz też, bo jak nie usiadłeś i tematu nie
    przeanalizowałeś (stąd brak zrozumienia działania i zdziwienie odnośnie
    instalacji opartej na wodzie lodowej), że nie możesz budować idei
    chłodzenia wentylacją na podstawie swoich doświadczeń z 3x
    przewymiarowanymi splitami i do tego równać każdy inny system, tymbardziej
    do swojego "standardowego" wentylatorka w rekuperatorze.

    > Zeby skutecznie schlodzic dom potrzebujesz 1000-2000m3/h,

    Po raz kolejny rzucasz tylko tymi metrami sześciennymi przewalanymi przez
    (zapewne) wymiennik klimatyzatora split jakby to był jedyny i podstawowy
    parametr. Napisz z łaski swojej co znaczy "schłodzić", tj. z jakiej i do
    jakiej temperatury, przez ile czasu się chłodzenie odbywa i o jakiej
    kubaturze do mnie rozmawiasz.

    > a kanaly *wentylacji* i standardowe rekuperatory projektowane
    > sa na 5-10 cio krotnie nizsze predkosci.

    Ale to Ty piszesz w kółko o "standardowych" parametrach,
    a resztę "danych" sobie wyciągasz z swojej magicznej kuli.

    > Kombinujesz juz nad klimakonwektorami i dobrze
    > bo tylko tak bedziesz w stanie schlodzic dom.

    Tylko w przypadku nadmiernych zysków z kuchni i większej ilości gości --
    dlatego klimakonwektor jeśli będzie, to będzie TYLKO w salonie. Nigdzie
    więcej być nie musi, stąd w ogóle zastanawiam się czy jest sens na niego
    wywalać kolejne 1500 zł.

    I pytam ponownie, co znaczy dla Ciebie schłodzić dom, bo odnoszę wrażenie
    że tobie w głowie, przy chłodzeniu domu, temperatury rodem z chłodni
    przemysłowej i dlatego nic Ci się kupy nie trzyma i ciągle tylko
    "sieniedasie".

    > Samym powietrzem z wykorzystaniem wentylacji - NIE :)

    Jak będziesz chciał chłodzić poniżej 21 stopni, to z pewnością nie.
    Ale to dlatego, że ja takich drastycznie niskich temperatur w lato nie
    planuję.

    > I nie chodzi tu jak caly czas sie czepiasz o koszty
    > tylko o sama skutecznosc.

    To ty się od dawna czepiasz o koszty twierdząc, że to będzie więcej
    kosztować niż splity porozrzucane po całym domu. Dlatego po raz kolejny się
    pytam ile mają kosztować te Twoje splity do całego domu i jak wyliczyłeś,
    że chłodzenie oparte na wentylacji będzie droższe, a przede wszystkim na
    jakiej podstawie twierdzisz, że będzie to miało słabą skuteczność.

    > PS. Fajnie ze tak sobie smieszkujesz ale pisanie do kogos nieznajomego per
    > "Adas" zakrawa troche gejostwem z Twojej strony wiec wrzuc na luz i nie rob
    > sobie wstydu :)

    Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy jakieś gejostwo, bo raczej nawiązywałem
    tym zdrobnieniem do dziecka, które liznęło jeden temat, liznęło drugi i na
    podstawie dwóch doświadczeń już jest najmądrzejsze, wszystko wie i buduje
    jedną teorię na cały świat tylko i wyłącznie ze swoimi jedynymi słusznymi
    założeniami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 59. Data: 2014-08-19 15:44:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 06:26:59 -0700 (PDT), Kris

    > A ponieważ wg mnie went mech w domu jednorodzinnym
    > jest zbędnym gadżetem na który zapotrzebowanie
    > wykreowali spece od marketingu,

    Z tym się nie mogę zgodzić. Od kiedy "zakosztowałem" powietrza w domu z
    wentylacją mechaniczną, tylko o tym marzę. To zupełnie inny komfort
    bytowania -- powietrze ciągle w ruchu, nie ma typowego zaduchu jak w
    przypadku WG, no i nie ma konieczności wpuszczania ścierwa ze skrzydełkami
    przez okna żeby się tego zaduchu od czasu do czasu pozbyć. Ja wiem, że
    natura najlepiej świat buduje, ale czasem trzeba jednak jej pomóc żeby
    człowiekowi zrobić dobrze. ;)

    Hm.. i żaden hłyt martekingowy na mnie w tej materii nie był stosowany. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 60. Data: 2014-08-19 20:51:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 15:08, w...@g...com pisze:

> [...]
    Może sie wypowiem, mam już podłogówkę 4 rok i porównanie do kaloryferów.

    > Czy wg Ciebie podłogówka 'zawyża' subiektywny odbiór, czy kaloryfery 'zaniżają' ?
    Podłogówka zawyża, dzięki temu można w domu obniżyć temp o te 1-2 st, a
    to daje realne oszczędności w zimie.

    > Czy w sezonie niegrzewczym, gdy ten sam termometr pokazuje ci w domu 22 stopnie -
    jest ci zimniej czy cieplej niż zimą przy 22 stopniach ?
    Ja mam w zimie 22 ale w lecie to mało, optymalne jest 24st.

    --
    Pozdr

    Janusz_K