  • 71. Data: 2014-08-20 13:13:10
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: w...@g...com

    > Nie da się tego wprost przeliczyć, za dużo zmiennych znowu.

    No właśnie ja to rozumiem, stąd dziwi mnie tylko, że jako SILNY i bezkrytyczny
    argmument jest niższy koszt ogrzewania podłogówką. Wydaje mi się, że faktycznie
    podłogówką nie jest drożej niż kaloryferami (przy pompie ciepła to oczywiste), ale
    jeżeli to powiedzmy 10% różnicy, to nie jest to koronny argument za :) I oczywiście
    trudno udowodnić każdej ze stron swoją rację, bo brak dowodów.

    pzdr
    Bogdan

  • 72. Data: 2014-08-20 13:34:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Aug 2014 04:13:10 -0700 (PDT), w...@g...com

> [...]
    > pompie ciepła to oczywiste), ale jeżeli to powiedzmy 10% różnicy, to nie
    > jest to koronny argument za :) I oczywiście trudno udowodnić każdej ze

    Jeśli podłogówka pozwala realnie obniżyć temperaturę o 2 stopnie, to na
    papierze da się wyliczyć, tak jak chciałeś mniej więcej, że to będzie min.
    oszczędność ~600 zł na sezon, czyli jakieś 100-150 zł miesięcznie.

    Trzeba oczywiście uwzględnić czas zwrotu inwestycji w podłogówkę w stosunku
    do kaloryferów, ale jeśli chodzi o (najczęściej niepoliczalny) komfort
    cieplny, to podłogówka wręcz dewastuje kalafiory. Żeby mi dopłacali, to
    kalafiorów w nowym domu nie zainstaluję (teraz mam z nabycia). :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 73. Data: 2014-08-20 13:40:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 11:45:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale to Ty mnie notorycznie dyskredytujesz i wyśmiewasz za ten "patent" nie

    No ale podaj - kW. Konkret - czekam, nie wykrecaj sie :)

    > Weź tym razem pod uwagę, że po sezonie grzewczym mury mają stosunkowo niską
    > temperaturę (zakładamy 21sC?) a system chłodzenia w wentylacji mechanicznej
    > nie będzie głupkowato czekał aż się te ściany nagrzeją do np. 27 jak teraz
    > u Ciebie, tylko już od nadejścia pierwszych cieplejszych wiosennych dni,
    > zacznie 24h/dobę wyprowadzać ciepło i nie pozwoli w ogóle na jego
    > nagromadzenie. Ergo, w lecie nie będziesz w życiu pięknym startować z 27sC
    > (czy jak dałeś do pieca z 40sC), tylko z 23-25.

    Tu nie chodzi o to z jakiej temperatury bedziemy zaczynac tylko o to jakie
    sa zyski ciepla w domu (temperatura powietrza na zewnatrz, slonce
    wpadajace przez okna, komputer, tv, kuchnia etc) ktore trzeba "wyrownac"
    zeby utrzymac te ~22-24stC w srodku. No to jakie Ty zakladasz biorac pod
    uwage ze na zewnatrz (liczymy extreme przypadek - w koncu glownie dla
    takich robimy ta instalacje) mamy 32stC, slonce napiernicza 1kW/m2,
    a w domu dzialaja dwa kompy, lodowka, tv i zona gotuje przez 2h obiad.
    Masz szkieletora wiec nie skumulujesz tej nadwyzki energii nigdzie tak jak
    ja w murach - musisz ja na biezaco usuwac klimatyzatorem.

    Czyli ile kW bedziesz musial usuwac w szczycie? Biorac pod uwage ze zonka
    pichci na dwoch palnikach po 2kW kazdy a z nieba leje sie zar - mimo
    doskonale wykonanego dachu pod wzgledem technicznym kazdy wie ze czarna
    dachowka rozgrzana do ~70stC (caly dach przyjmuje dobre 100-150kW) mimo
    wszystko sporo tej energii przekaze do srodka domu :)

    To ILE kW ? :)

    > Szkieletor byłby korzystny dla doraźnego urządzenia chłodniczego, tj.

    To w koncu bedziesz budowal szkieletora czy nie? Caly czas wydawalo mi sie
    ze szkieletora.

    > Pokaż gdzie takie promocje dają może się skuszę na drugi. :P

    W kazdym markecie po sezonie. W tym momencie sa bodaj po 900 pln. We wrzesniu
    albo pazdzierniku kupisz po ~700 pln.

    > Najtańszy split inwerterowy jaki znalazłem kosztuje 1800 zł (bo Ty przecież
    > paździerzy chińskich nie uznajesz w przypadku pomp ciepła)

    Nie porownuj urzadzenia ktore dziala 10 dni w roku do pompy ciepla ktora
    dziala 365 dni w roku i od ktorej dzialania zalezy caly dom :) W przypadku
    splita bylbym w stanie zaakceptowac najtanszego chinczyka.

    > czyli jakieś
    > 2500 zł (lekko) z podłączeniem przez serwis, a jakieś 2100 zł jak samemu
    > się wyłoży czas i energię (wyliczam nie na oko, tylko sam instalowałem
    > sobie splita, i to nie był "easy on". to wiem ile to czasu i energii
    > pochłania). Jak się nie ma pompy próżniowej (tak, wiem, można bez i też
    > działa) to plus kolejne 300 zł. :P

    A ja dalej Ci pisze ze za 700 poza sezonem kupisz splita ~3kW. Inwertera
    troche drozej - 1000-1200 powinienes sie spokojnie zmiescic. W tym momencie
    na allegro masz inwerter Galanz 2,6kW za 1400 pln z dostawa. W markecie po
    sezonie chinola kupisz duzo taniej :-)

    > Ale tylko przez chwilę jest przyjemnie, bo potem się organizm przyzwyczaja,
    > a 27 to nadal jest zbyt wysoka temperatura do ODPOCZYWANIA. Ja też mam
    > aktualnie (po poprawieniu dachu) maksymalnie 28sC na poddaszu (bez klimy),
    > ale naprawdę fajnie to jest póki klimatyzator pracuje. Jak przestanie, to
    > się szybko robi znowu parówka, bo rozgrzane wcześniej ściany i przedmioty
    > zwyczajnie grzeją.

    Parowka to sie moze robic jak nie masz tam wentylacji :)

    > Ale jak kiedyś zapomniałem wyłączyć splita i pojechałem na imprezę, to
    > sobie chodził przez noc i cały dzień, to następny dzień miałem w domu max
    > 23 stopnie i nie musiałem się chłodzić pomimo patelni 30sC na zewnątrz.

    I sam sobie odpowiedziales na wczesniejsze pytanie nt. kosztu "rozprowadzenia"
    tego chlodu po calym domu a nie po dwoch pomieszczeniach. Wynosi ono
    0 pln - szach-mat :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2014-08-20 13:44:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 13:13:10 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    trudno udowodnić każdej ze stron swoją rację, bo brak dowodów.

    Koronnym argumentem "za" podlogowka nie sa nizsze koszty eksploatacyjne
    tylko 437294849832 wiekszy komfort uzytkowania :-) Kto mial podlogowke nigdy
    juz nie wybuduje domu z kaloryferami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2014-08-20 13:55:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 13:34:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Trzeba oczywiście uwzględnić czas zwrotu inwestycji w podłogówkę w stosunku
    > do kaloryferów,
    A myślisz że tu są jakieś duże różnice? Wg mnie nawet podłogówka może wyjść taniej od
    kalafiorów.

    >ale jeśli chodzi o (najczęściej niepoliczalny) komfort
    > cieplny, to podłogówka wręcz dewastuje kalafiory. Żeby mi dopłacali, to
    > kalafiorów w nowym domu nie zainstaluję (teraz mam z nabycia). :)
    Tu 100% zgoda

  • 76. Data: 2014-08-20 14:03:21
    Od: w...@g...com

    > Koronnym argumentem "za" podlogowka nie sa nizsze koszty eksploatacyjne
    > tylko 437294849832 wiekszy komfort uzytkowania :-) Kto mial podlogowke nigdy
    > juz nie wybuduje domu z kaloryferami.

    OK, może to jest prawda (o tym komforcie).
    Jestem zatem ciekaw, ile procent domów w USA w klimacie, gdzie musi być ogrzewanie
    (np. Alaska, a nie Floryta rzecz jasna) ma podłogówkę. No bo przecież komfort jest
    437294849832 razy większy, a Amerykanie lubią komfort ;)

    pzdr
    bogdan

  • 77. Data: 2014-08-20 14:34:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 14:03:21 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    (np. Alaska, a nie Floryta rzecz jasna) ma podłogówkę. No bo przecież komfort jest
    437294849832 razy większy, a Amerykanie lubią komfort ;)

    Amerykanie buduja szkieletory a w takim klasycznej podlogowki nie zrobisz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2014-08-20 15:21:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 11:45:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Z mojej strony ponownie *hinty* dla Ciebie, które wcześniej skutecznie

    Skoro nie chcesz podac ile kW zakladasz do schlodzenia domu to podaj
    chociaz jakiej mocy pompe ciepla bedziesz mial do chlodzenia i czy bedzie
    to pompa inwerterowa czy on/off? Wtedy przynajmniej bedzie wiadomo
    ile minimum kW bedziesz *musial* (bez wzgledu na zapotrzebowanie)
    przetransportowac powietrzem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2014-08-20 15:24:43
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 14:34:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    komfort jest 437294849832 razy większy, a Amerykanie lubią komfort ;)

    > Amerykanie buduja szkieletory a w takim klasycznej podlogowki nie zrobisz.

    Amerykanie są pragmatyczni. Niewielu mieszka we własnych mieszkaniach i domach. Jeśli
    budują domy to z tanich materiałów. Cegły i betony są tam mało popularne bo
    niepotrzebnie przedłużały by żywotność domów jednorodzinnych. Z ogrzewaniem nie mają
    i nigdy nie mieli problemów bo nośniki były i są tam relatywnie tanie.

  • 80. Data: 2014-08-20 15:39:06
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 15:21:01 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > to pompa inwerterowa czy on/off? Wtedy przynajmniej bedzie wiadomo
    >
    > ile minimum kW bedziesz *musial* (bez wzgledu na zapotrzebowanie)

    Dlaczego wszyscy oparliście się na chłodzenie za pomocą klimatyzatora(ów). Tam gdzie
    jest do wygospodarowania 1-2m3 na budynek o wiele bardziej opłacalne jest używanie
    urządzeń opartych na ewaporacji. Fakt że najprościej i najtaniej jest jak w czasie
    projektowania budynku będzie uwzględniona instalacja do rozprowadzania schłodzonego
    powietrza. Ale i w już zbudowanych w wielu przypadkach da się taki system
    zainstalować. Schładzacz ewaporacyjny zużywa z 10 razy mniej prądy niż klimatyzacja.
    Jak nie potrzeba schładzać może robić za wentylację mechaniczną. Praktycznie prawie
    każdy rekuperator może działać w trybie schładzania polegającego na odparowaniu wody.