  • 21. Data: 2013-02-04 13:07:00
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik NIE WPROWADZAĆ LUDZI W BŁAD
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Ty sie nie martw o drgania z wentylatora tylko o predkosci powietrza
    > w tych kanalach bo to bedzie generowalo najwiekszy halas. Powyzej
    > 3-4m/sek bedzie glosno. Policz sobie jakie kanaly potrzebujesz - taka
    > pompa daje z 2 tys m3/h, do tego trzeba ogromnych kanalow i
    > anemostatow. W przeciwnym razie bedzie przerazliwie huczec /
    > swiszczec.

    Ja bardzo bym prosił aby osoby które nei posiadają konkretnej wiedzy o danym
    zagadnieniu nie pierdoliły bez sensu...

    http://www.viessmann.pl/etc/medialib/internet-pl/pdf
    _documents/prospekty/tip_vitocal_160-a.Par.60068.Fil
    e.File.tmp/KP-Vitocal160-A2012_06.pdf

    strumień powietrza do 250m3/h

  • 22. Data: 2013-02-04 13:30:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 13:07:00 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > strumieďż˝ powietrza do 250m3/h

    OK moj blad, nie znam tej pompy - dlatego mu napisalem zeby sobie POLICZYL :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-02-04 14:09:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > OK moj blad, nie znam tej pompy - dlatego mu napisalem zeby sobie
    > POLICZYL :)

    twoim błędem było pisanie banialuk bez sprawdzenia o czym piszesz...

    dodam ze pisałeś to kilka razy.

  • 24. Data: 2013-02-04 14:58:22
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 10:31:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W podłodze wiecej styro jak na ścianach?
    >
    > Trochę bez sensu moim zdaniem.

    Sugerujesz wyciągnięcie go z spod wylewek? :))))

  • 25. Data: 2013-02-04 15:44:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 14:58:22 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > Sugerujesz wyciągnięcie go z spod wylewek? :))))
    Ha Ha;)
    Juz tak ma i niech zostanie tylko widac kiepskich miał doradców- jeden mu tłumik do
    reku w cenie dwóch klimatyzatorów doradza a ktoś inny mu doradził 20cm styro w
    posadzkę a nasciany 15cm.
    Zdrowy rozsądek podpowiada że grubsza izolacja winna być na ścianach i w skosach.
    Kiedyś byla dyskusja i w OZC symulacje ktoś tu robił ze w posadzkę to 5cm to takie
    minimum, 10cm optymalnie wychodziło chyba. 20cm to już gruba przesada moim zdaniem.
    Ale byc moze m3 styro jest tańszy u autora watku od m3 żwiru a grunt pod budynkiem
    się z reguły wymienia i powstała dziurę zasypac czyms trzeba;))
    TGylko wtedy tego styro mozna było dac tak z pół metra-zawsze cieplej i oszczedności
    na materiale;))

  • 26. Data: 2013-02-04 17:28:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > Kiedyś byla dyskusja i w OZC symulacje ktoś tu robił ze w posadzkę to
    > 5cm to takie minimum, 10cm optymalnie wychodziło chyba. 20cm to już

    to ja liczyłem kiedyś :) 10 jest optimum a 15 to już praktycznie nie ma
    znaczenia.

    szczególeni że pod spodem mamy ok 8st wieć delta w podłodze wynosi ok 12
    stopni.

  • 27. Data: 2013-02-04 18:04:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 14:09:29 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > twoim błędem było pisanie banialuk bez sprawdzenia o czym piszesz...
    > dodam ze pisałeś to kilka razy.

    Tzn. w ktorym miejscu pisalem banialuki? Za kazdym razem pisalem zeby sprawdzil ile
    ta pompa daje m3/h. Zwykla pompa PW tyle powietrza przewala.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-02-04 18:19:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Tzn. w ktorym miejscu pisalem banialuki? Za kazdym razem pisalem zeby
    > sprawdzil ile ta pompa daje m3/h. Zwykla pompa PW tyle powietrza
    > przewala.

    "Ale jakbys to chcial spiac - zeby skutecznie schlodzic dom musialbys miec
    duze kanaly. Ile ta pompa mieli powietrza - 1000-2000m3/h ? Zeby tyle
    przepchac bezglosnie to licz kanaly jak na filmach w USA - czyli tak 50x50
    minimum ;)
    pozdr."

    zanim napiszesz mogłes sprawdzić... internet i masz informację.

  • 29. Data: 2013-02-04 18:27:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 18:19:08 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > "Ale jakbys to chcial spiac - zeby skutecznie schlodzic dom musialbys miec
    > duze kanaly. Ile ta pompa mieli powietrza - 1000-2000m3/h ? Zeby tyle

    ^ widzisz znak zapytania?

    > zanim napiszesz mog�es sprawdzi�... internet i masz informacj�.

    Ale to nie w moim interesie jest to sprawdzic tylko autora. Ja go tylko naprowadzam
    na rozwiazanie. By sobie sprawdzil ze 250m3/h i policzyl predkosci przeplywu w
    odpowiednim kanale to by wiedzial czy bedzie halasowac czy nie. Napisalem ze dwa razy
    ze halas bedzie powyzej 3-4m3/h i tu nie ma zadnych banialukow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-02-04 18:28:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 18:27:27 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Napisalem ze dwa razy ze halas bedzie powyzej 3-4m3/h i tu nie ma zadnych

    Tfu - owyzej 3-4m/s :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.