  • 51. Data: 2013-02-05 23:08:45
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 22:41:00 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
    > I dobrze że się poddajesz bo nie miałeś racji.

    dokładnie tak samo twierdzi o mnie news. Przywitaj sie z kolegą, taki klub z nieco
    odmiennym pojęciem o fizyce :-) Ale gdybys kiedys doszedł do innych wniosków to mam
    nadzieje sie pochwalisz :-)))

    A poza tym rozczarowałes mnie bo myślałem ze udowodnisz mi jakis błąd we wzorze który
    podałem, łeeeee....

    b.

  • 52. Data: 2013-02-05 23:40:25
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 23:08:45 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    nadzieje sie pochwalisz :-)))

    > A poza tym rozczarowałes mnie bo myślałem ze udowodnisz mi jakis błąd we wzorze

    Nie miałeś racji i to nie podlega dyskusji. Mnie wisi i powiewa jakie ktoś ma o tobie
    zdanie. Dla mnie liczy się tylko moje zdanie. Nie mam pojęcia dlaczego nie ogarnąłeś
    tematu. Może brak wyobraźni co się dzieje w skali mikro, może brak wiadomości.
    Zresztą to bez znaczenia. Istotne że pogadać się dało. A że mamy różne zdania. Życie.
    Na pewno któryś z nas ma rację. Dzisiaj mam ją ja.

  • 53. Data: 2013-02-06 00:52:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 23:40:25 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Nie miałeś racji i to nie podlega dyskusji.

    :-)

    tak poogoglałem chwile:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwekcja

    Każda konwekcja wynika z istnienia prądu konwekcyjnego. W konwekcji naturalnej prąd
    ten powodowany różnicą gęstości pomiędzy obszarami o różnej temperaturze w płynie. W
    stanie stacjonarnym prądy konwekcyjne tworzą zamknięte pętle - komórki konwekcyjne.
    Komórka konwekcyjna, w danych warunkach (różnicy temperatur, lepkości płynu) ma pewne
    minimalne rozmiary. Jeżeli objętość, w której znajduje się płyn, jest mniejsza od
    minimalnego rozmiaru komórki konwekcyjnej, wówczas prąd konwekcyjny nie powstaje i
    zjawisko konwekcji nie zachodzi. Efekt ten ma kluczowe znaczenie w konstruowaniu
    materiałów izolacyjnych, w których występują przestrzenie wypełnione powietrzem.

    a tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Rayleigha

    stoi jak byk:
    Jeżeli liczba Rayleigha znajduje się poniżej krytycznej wartości dla danego płynu,
    przypływ ciepła odbywa się przez przewodzenie, gdy wartość ta znajduje się powyżej
    krytycznej wartości, przepływ ciepła odbywa się głównie w wyniku konwekcji.

    Dobranoc :-)

    b.

  • 54. Data: 2013-02-06 01:05:22
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-02-06 00:52, Budyń pisze:

> [...]
    krytycznej wartości, przepływ ciepła odbywa się głównie w wyniku konwekcji.

    Jesteś niepoprawnym optymistą,
    jeśli myślisz że drób przyzna się do błędu. ;)

    --
    M.

  • 55. Data: 2013-02-06 01:53:08
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 lutego 2013 01:05:22 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]
    >

    > Jesteś niepoprawnym optymistą,
    >
    > jeśli myślisz że drób przyzna się do błędu. ;)

    Oczywiście, pod warunkiem że Budyń poda minimalną wielkość komórki dla azotu na
    przykład.

  • 56. Data: 2013-02-06 02:24:30
    Od: k...@g...com

> [...]
    >

    > Jesteś niepoprawnym optymistą,
    >
    > jeśli myślisz że drób przyzna się do błędu. ;)

    Wiesz co MK. Tylko nie mów Budyniowi. Jak coś się wie bo na przykład trzeba było z
    tego zdać egzamin. Nie ważne że 30 lat temu. To się to pamięta. Może nie tak dobrze
    jak wtedy. Ale to chyba normalne. Wiedza jest jednak wystarczająca żeby po kilku
    słowach kluczowych odnaleźć to w 0,12 sekundy w googach. I to nie jedną stronę a
    kilkanaście. To nie są strony na forach dyskusyjnych, muratorach itp. Kilka
    politechnik dwa instytuty badawcze. Jest tak jak pisałem. Ale jak na wstępie. Nie mów
    nic Budyniowi. Niech liczy wielkość komórki dla azotu wykorzystując wzór dla cieczy.
    Dla gazów nikt normalny tego nie liczy bo za dużo zer po przecinku i się na
    kalkulatorze nie mieszczą. Tylko ciiiii.

  • 57. Data: 2013-02-06 13:24:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 lutego 2013 01:53:08 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Oczywiście, pod warunkiem że Budyń poda minimalną wielkość komórki dla azotu na
    przykład.

    po co? jesli przyjme liczbe prandla do obliczen na poziomie 0,707 odczytaną z tabeli
    to wymyślisz ze tabela nieprawdziwa.

    Tymniemniej wymiary wychodzą w mm, a komórka w styro jest rzędu 200(mikro)m.

    No i ciekaw jestem kiedy ogłosisz spisek producentów styropianu - bo jesli twierdzą
    ze mają współczynnik 0,038 który wynika z NIERUCHOMEGO powietrza (obliczenie było
    wczesniej) to jesli powietrze jednak jest ruchome to i współczynnik całości musi być
    inny, znacznie gorszy. A nie jest, ot ciekwostka.

    b.

  • 58. Data: 2013-02-06 13:32:01
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Ruch powietrza to jedno ale chyba bardziej istotna jest ciągła zmiana jego
    wilgotności. Pod ziemią warunki są bardziej bezwładne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 59. Data: 2013-02-07 21:27:08
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    >(obliczenie było wczesniej) to jesli powietrze jednak jest ruchome to i
    >współczynnik całości musi być inny, znacznie gorszy. A nie jest, ot

    Witam
    Troche mnie nie bylo wyjazdy sluzbowe.
    A tu widze jakas zadyma a zapytalem sie tylko o to czy bedzie huczec a tu
    wielkosci komórek dla azotu :)
    Dobra chłopaki daj cei sobie na luz.
    A co do tego styropianu po prostu sam sobie tak wydumałem nie było z kim
    pogadac rzeczowo. Każdy miał swoją wizję jeden mowi 5 cm po co wiecej. inny
    10 bedzie git, a w domach pasywnych jeszcze wiecej jak 20 cm.
    Wybralam 20 na podłoge. Co do samych scian to w sumie chcialem tez dac 20
    ale tu to juz kady pukal mnie w czolo. I dlatego odpuscilem.
    Co do samych skosow mam 20+5 w czesci zamieszkalej a wyzzej tylko 18(bo tak
    wyszło)
    sam sufit na górze ma 20 cm ocieplenia.
    To tak tytulem wyjasnienia. I dzieki za poprawienie tych wylicznek :)

    --
    .:Artur:.