  • 11. Data: 2010-01-07 13:39:21
    Temat: Re: Pompa ciepła raz jeszcze :)
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "SelfMadeMan" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hi4o57$9n2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    >> Mam rozumieć 12 miesięcy po 400zł ?
    >
    > Tak,

    Rocznie 4800zł?
    U mnie ostatni rok zamknął się od 31.12.2008 do 31.12.2009 zuzyciem około
    1100m3 gazu co przekłada się na około 2 tys zał za cały rok czyli 166zł
    miesięcznie gdybym nie miał solarów to zaleznie od pory roku więcej o 5-50zł
    więc średnia 25zł razem wyjdzie niecałe 200zł na miesiąc.

    > Z tym kominkiem to sie zdarza 2, 3 razy w roku, tylko przy gwaltownych
    > zmianach temperatury.

    Niech ci będzie i tak wychodzi PC dwukrotnie drożej niż gazem GZ50. A gdzie
    zwrot inwestycji ?

    Marek

  • 12. Data: 2010-01-07 13:44:55
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

> [...]
    > miesięcznie gdybym nie miał solarów to zaleznie od pory roku więcej o
    > 5-50zł więc średnia 25zł razem wyjdzie niecałe 200zł na miesiąc.

    Tyle placisz za ogrzewanie, a ile placisz za prad?

  • 13. Data: 2010-01-07 15:09:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Sty, 09:11, wolim <w...@i...pl> wrote:
    > Dzisiaj rozmawiałem ze znajomą na temat pompy ciepła - korzysta już
    > ponad 2 lata.
    >
    > Pytam jej ile wydaje na prąd - 700 złotych miesięcznie w zimie, z tego
    > szacuje, że jakieś 500 zł na samo ogrzewanie. Z tym, ze to jeszcze
    > prąd budowlany.

    To jakos dziwnie, bo ja w II taryfie (gdybym mial) to za grzanie
    *pradem* w grudniu (najzimniejszym miesiacu - no porownywalnym tylko
    ze styczniem) zaplacilbym 800 pln. Jako ze drugiej taryfy nie mam to
    zaplace ok 1,2k pln (ogrzewanie + CWU + caly "uzytkowy" prad). Przy
    pompie ciepla zaplacilbym odpowiednio (przy COP 3,5) = 230 pln lub 340
    pln. W styczniu wyjdzie podobnie, w lutym / marcu juz znacznie
    mniej :)

    Rzeczywiscie jak juz ktos napisal - bez sensu takie pisanie :)

    A pozatym, jezeli uwazasz, ze dom z bala to konwencjonalna i normalna
    budowa to ja nie wiem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-01-07 17:21:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    marko1a pisze:

> [...]
    > 166zł miesięcznie gdybym nie miał solarów to zaleznie od pory roku
    > więcej o 5-50zł więc średnia 25zł razem wyjdzie niecałe 200zł na miesiąc.

    Ale ty jestes wyjątkiem na skale całej grupy budowlanej
    mam dom ok 150 m kw i za okres od 20.11.2009 do 23.12.2009 przyszedl mi
    rachunek (FV) na 700zł

    w domu 80% podłogówka
    temp ustawiona na reg. pokojowym na 21,5st cała dobę

    Michał

  • 15. Data: 2010-01-07 17:53:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dalem sie "wrobic" w PC z grzejnikami + maty grzejne w lazienkach i
    > kuchni. Mieszkam tak juz 5 lat i nie narzekam.

    Maty grzejne i PC, ciekawe rozwiazanie.

    > Mam 150 m2 i *wszystko* na prad. W roku wychodzi mi srednio niecale 400 zl
    > oplat miesiecznie.

    I grzejesz w pierwszej taryfie?

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-01-07 18:20:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    +-
    .googlegroups.com...

    >To jakos dziwnie, bo ja w II taryfie (gdybym mial) to za grzanie

    Nie udało sie Tobie odkrecic sprawy z drugą taryfą?

    Kris

  • 17. Data: 2010-01-07 18:32:02
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Mam porównywalny dom grzany na gaz i ostatni rachunek od 5 listopada do 31
    > grudnia to 640 za dwa miesiące CO i CWU więc średnia 320 na miesiąc. Nie
    > mam kominka ani żadnego innego żródła poz kolektorami do CWU.

    Marku to fascynujące :))

    Napisz coś o tym domu w aspekcie izolacji, rekuperatra, izolacji poddasza,
    gruntu itd, okien.
    Wybuduję taki sam :)

    MS

  • 18. Data: 2010-01-07 19:21:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:615bdcff-2b58-4895-b0fb-5a0060962998@
    22g2000yqr.googlegroups.com...

    > Nie udało sie Tobie odkrecic sprawy z drugą taryfą?

    Jeszcze nie mialem czasu - trzymam asa w rekawie jakby co :P
    Narazie troche testuje czy to mi sie w tym roku oplaci - i tak planuje
    w tym roku glownie kominkiem grzac wiec moze na II taryfe zdecyduje
    sie dopiero w przyszlym okresie grzewczym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-01-07 23:43:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "wolim" <w...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Pytam jej ile wydaje na prąd - 700 złotych miesięcznie w zimie, z tego
    >szacuje, że jakieś 500 zł na samo ogrzewanie. Z tym, ze to jeszcze
    >prąd budowlany.

    A ile pali w kominku do tego ?

  • 20. Data: 2010-01-07 23:46:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

> [...]
    > grudnia to 640 za dwa miesiące CO i CWU więc średnia 320 na miesiąc. Nie
    > mam kominka ani żadnego innego żródła poz kolektorami do CWU.

    No właśnie, ja też tu obserwuję i ci od pomp dali się wrobić jak cały świat
    w szczepionki na świńską grypę czy ocieplenie klimatu :-)
    Wszyscy pompiarze naokoło rąbia drwa wręcz już rytualnie :-)