  • 21. Data: 2010-01-07 23:50:53
    Temat: Re: Pompa ciepła raz jeszcze :)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hi5rhc$t0p$1@opal.futuro.pl...

    > A ile pali w kominku do tego ?

    No przestan, toz to tylko rekreacyjnie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-01-08 06:56:14
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 8 Sty, 00:50, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No przestan, toz to tylko rekreacyjnie. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    No właśnie mówi, że musi od czasu do czasu napalić, bo góry jeszcze
    nie grzeje pompą (ma już docieploną i zabudowaną, ale jeszcze nie
    użytkuje) i w większe mrozy jej ciągnie zimno.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 23. Data: 2010-01-08 08:45:32
    Od: "rafi" <s...@k...pl>

    >Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Dzisiaj rozmawiałem ze znajomą na temat pompy ciepła - korzysta już
    >ponad 2 lata.

    wizualizacje pompy i zuzycie pradu domu jednorodzinnego o powierzchni
    grzewczej ok. 200 m2 znajdującego się pod Opolem. mozna sledzić pod adresem
    http://www.viessmann.pl/pl/products/Heat_pumps/wizua
    lizacja.html

  • 24. Data: 2010-01-08 09:52:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "rafi" <s...@k...pl> wrote in message

    > wizualizacje pompy i zuzycie pradu domu jednorodzinnego o powierzchni
    > grzewczej ok. 200 m2 znajdującego się pod Opolem. mozna sledzić pod
> [...]

    Między 300 a 400 za prąd. Ciekawe ile kominka w tym i ile oszczędności :-)
    Woda cwu 42 stopnie. Zanim by doleciała to ze 38. Ja się kąpie w cieplejszej
    :-)
    Obstawiam koszty na dobre 500-600zł przy normalnym życiu, a nie "modelowym"

  • 25. Data: 2010-01-08 10:28:35
    Od: o...@v...pl

> [...]
    > :-)
    > Obstawiam koszty na dobre 500-600zł przy normalnym życiu, a nie "modelowym"

    Realny przyklad:
    Dom 250m2 (liczone po podlogach) + 40m2 garaz (nieogrzewany) ale bryle budynku.
    Dom 1 sezon, wentylacja mechaniczna (rekuperator - ale gwc jeszcze nie
    podlaczone). Za grudzien poszlo 1490KWh - nie mam osobnego licznika na prad!
    (wiec to obejmuje takze gotowanie/pranie/oswietlenie i co tam jeszcze).
    W domu caly czas ~22C (mierzone 1.2m nad podloga) oraz 23C w lazienkach.
    Pompa to ZirusM2-11KW. Kominka praktycznie nie uzywam bo nie ma komu pozniej
    sprzatac!
    Pytanie brzmi czy jest ok, czy moze byc lepiej?

    Pzdr,
    Ogorek

  • 26. Data: 2010-01-08 11:02:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <o...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > pozniej
    > sprzatac!
    > Pytanie brzmi czy jest ok, czy moze byc lepiej?

    Policzmy. Zapotrzebowanie budynku 100kW/m2/rok * 250m2 = 25.000kW. 1 GJ to
    jest 278kW czyli 25.000 / 278 = 90GJ = 90.000MJ
    Olej opałowy 43MJ/kg czyli 90.000/43 daje około 2000kg czyli 2500L oleju
    opałowego po 2.50

    czyli około 520zł miesięcznie

    Myślę, że dom ma mniej 50-70kW/m2/rok.. GZ50 będzie tańszy.

  • 27. Data: 2010-01-08 11:31:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Sty, 12:02, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Myślę, że dom ma mniej 50-70kW/m2/rok.. GZ50 będzie tańszy.

    Niezly jestes - nie znasz domu a wiesz, ze co bedzie tansze :-)
    To tak samo jak z pompa ciepla - nie masz, nie uzytkujesz, a wiesz
    najlepiej jak sie sprawuje :-)

    Jak gosc grzeje 250m2 i to jego pierwszy sezon to zuzycie 1490kW jest
    super. Jakby wyciagnal ~70% w drugiej taryfie i 30% w pierwszej to by
    go to kosztowalo ~370 pln.

    Jak juz chcesz porownywac to porownuj do 1490 * 3 (3,5 lub 4) =
    4500kWh - ile tu zuzylby tego Twojego taniego GZ50 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2010-01-08 11:51:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "SelfMadeMan" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Tyle placisz za ogrzewanie, a ile placisz za prad?

    Ooo tego nie da się tak porównać. Bo wszystko zalezy od tego co mam ja w
    domu a co ty. U mnie akurat w cholerę elektroniki śmiga 24h/dobę. Doszły
    kamery, rejestrator, mechanizmy otwierania bram, jakiś domofon, wzmacniacz
    TV, przybyły dwa komputery, i telewizor, dwa accsesspointy WiFi + repeater
    no i żarówek więcej jest i oświetlenie zewnętrze reagujące na ruch. W bloku
    nie miałem też cięzkich narzędzi jakie tu często używam. A to spawarka jakaś
    a to myjka ciśnieniowa.
    W bloku gotowanie było na gazie a tu mam płytę indukcyjną.
    Ogólni ewyglada kosztowo to tak. W bloku jak mieszkałem do nasza 4osobowa
    rodzinka zużywała prądu na około 98zł miesięcznie. Obecnie płacę rachunki na
    poziomie 170-180zł miesięcznie.

    Marek

  • 29. Data: 2010-01-08 11:54:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ty jestes wyjątkiem na skale całej grupy budowlanej
    > mam dom ok 150 m kw i za okres od 20.11.2009 do 23.12.2009 przyszedl mi
    > rachunek (FV) na 700zł

    Nie sądzę że jestem wyjątkiem lecz przykładem jak nalezy budować.
    Jeżeli tylko chcesz to zaraz na jakimś serwerze umieszczę zeskanowaną
    fakturę o której wspomniałem.

    Marek

  • 30. Data: 2010-01-08 11:57:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Marku to fascynujące :))
    >
    > Napisz coś o tym domu w aspekcie izolacji, rekuperatra, izolacji poddasza,
    > gruntu itd, okien.
    > Wybuduję taki sam :)

    Wystarczająco już wiele razy pisałem. Malo tego podawałem obliczenia
    szacunkowe izolacji przegród i wyliczenie pokrywało się z rzeczywistością.
    Kiedyś gdzieś pisałem na początku roku że z wyliczeń i szacunków zamknę rok
    zużyciem 1080m3 gazu GZ50.
    Wyszło ostatecznie 1100m3. Wiele się nie pomyliłem :)

    Marek