  • 11. Data: 2010-12-30 21:16:36
    Temat: Re: Pompa ciepla zamiast gazu
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    news:93678b55-396a-4688-afb0-c1654ee455a1@i18g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 30 Gru, 21:39, "HANA" <h...@g...pl> wrote:

    > jakis przyklad?
    > bo ja Ci dam najprostszy
    > porownaj wartosc energetyczna
    > propanu i gazu ziemnego
    > a potem ich ceny

    http://benzol-gaz.pl/kalk/index.php

    Propan cena dla stałego klienta
    126%

    Energia elektryczna Taryfa G12 nocna
    83%

    Gaz ziemny GZ 50
    51%

    [cut]

    ja sie niestety opieram na realnych kosztach zreszta nie moich a moich
    klientow
    a ci uwierz mi licza koszty dokladnie
    i nie samego zuzycia a calosci inwestycji
    i GP wychodzi porownywalnie z ekogroszkiem
    i tu mam porownanie 3 identycznych domow kolo 110 m2
    jeden ekogroszek
    jeden GP
    i jeden z wyscigowymi grzejnikami AEG na prad w 2 taryfie
    roznice na przestrzeni 20 lat bo tak licza wszyscy sa na poziomie 20%
    teraz czekam na wariata ktory zrobi PC do takiego domu
    bo solary juz w czwartym sa ale to pierwszy sezon wiec nie liczony jeszcze

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2010-12-30 21:32:20
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    > Czy można definitywnie wykluczyć używanie gazu (wzrost cen gazu w
    > przyszlosci, koszta za utrzymanie gotowosci) na rzecz naprawde
    > dobrej/nowoczesnej pompy ciepla + rekuperatora:
    > Czy takie rozwiazanie ma szanse zwrocic sie naprawde szybko?
    > W kosztach gazu liczę:
    > - projekt za podłączenie
    > - wykonanie przyłącza
    > - dobry piec gazowy
    > - opłaty gazowe
    > - opłaty serwisowe

    W dużym mieście mniejszy to problem, ale na prowincji uzależnianie się
    jedynie od jednego źródła energii to lekka pomyłka. Jesteś wtedy na samym
    końcu łańcuszka pewności zasilania energią elektryczną.

  • 13. Data: 2010-12-30 21:58:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "widow" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W dużym mieście mniejszy to problem, ale na prowincji uzależnianie
    > się jedynie od jednego źródła energii to lekka pomyłka. Jesteś wtedy
    > na samym końcu łańcuszka pewności zasilania energią elektryczną.

    Racja. U mnie w tym roku to co wichura to po 5-9 godzin prądu nie
    było.
    A tak to kocioł i solary pod UPSem wiszą i przez te kilka godzin mam
    nadal ciepło. Gdyby się okazało że to jakaś klęska i kilkudniowa
    poważna awaria sieci to zawsze mogę podczas jazdy samochodem do pracy
    i z powrotem ładować w nim akumulator tegoż UPSa.
    Jakoś przed świętami wiało mocno i jak zwykle nie było prądu. Jak
    zabrakło o 8 rano tak włączyli dopiero przed 16stą.
    Na szczęście w ciągu dnia świeciło ładnie słońce na tyle mocno że
    kolektor nagrzał tego dnia zbiornik do 50stC.
    Spodziewałem się dłuższej przerwy prądu po takiej wietrznej nocy więc
    nakazałem synowi że jak prądu braknie to aby co pół godziny
    włączał/wyłączał UPSa żeby na dłużej starczyło. Jak dzwoniłem do
    niego o 12:30 żeby zapytac czy jest już prąd to akurat trafiłem na
    moment gdy włączał ponownie UPSa i mówi zdziwiony tato a na kolektorze
    jest 110stC.

    Marek

  • 14. Data: 2010-12-30 22:45:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "HANA" <h...@g...pl> wrote:
> [...]
    > teraz czekam na wariata ktory zrobi PC do takiego domu
    > bo solary juz w czwartym sa ale to pierwszy sezon wiec nie liczony jeszcze

    Mój szef ma LPG, ale nie wiem jak rozliczany, a jego sąsiad pompę ciepła. No
    i śmieje się z tego sąsiada, że płaci za ogrzewanie tyle ile on za LPG...

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2010-12-31 00:09:17
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 30 Dec 2010 21:30:43 +0100, "HANA" <h...@g...pl> wrote:

    >zawsze jest gaz plynny i przy obecnej sytuacji na rynku moze nie uwierzysz
    >ale...
    >do nowego domku okolo 200m2 na totalnym zadupiu
    >koszt doprowadzenia takiego gazu to 500 pln plus koszt instalacji
    >wewnetrznej.
    >I co ciekawsze placisz albo w/g licznika co miesiac (drozej)
    >lub za napelnienie zbiornika (taniej)
    >i wszystko oparte na telemetrii tak ze tylko rachunki przychodza.

    hmm, to juz niedlugo elektrownie beda sprzedawaly prad (staly/plynny)
    - tak, jak teraz gaz (plynny). Zamiast ciagnac kabli na zadupie, to
    postawia ci na dzialce duzy akumulator, podciagna kabelek do domu i
    zaloza licznik. Tobie bedzie sie wydawalo, ze masz normalny prad z
    sieci.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2010-12-31 08:24:22
    Od: Mariusz Owczarek <m...@u...poczta.onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 12:33:10 -0800, Adam Szendzielorz wrote:

    > A u mnie miasto ogrzewa domy wielorodzinne (duze kamienice) pompami
    > ciepla. Jakos im sie oplacalo :)
    > pozdr.

    Widocznie im UE dofinansowała, gdyby mieli z własnej kasy wybudować to by
    tego nie sfinasowali -> za długi zwrotu nakładów.

  • 17. Data: 2010-12-31 08:28:28
    Od: mowczar <m...@u...poczta.onet.pl>

    > A u mnie miasto ogrzewa domy wielorodzinne (duze kamienice) pompami
    > ciepla. Jakos im sie oplacalo :)
    > pozdr.

    Widocznie UE im dofinansowała inwestycje. Z własnej kasy prawdopodobnie
    by im się nie opłacało -> za długi okres zwrotu. A kapitał bardzo nie
    lubi czekać za zwrotem nakładów, nie wspominając o zyskach.

  • 18. Data: 2010-12-31 13:32:13
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
> [...]

    http://ogrzewanie.drewnozamiastbenzyny.pl/ceny-ciepl
    a-i-energii/

    http://farm3.static.flickr.com/2656/4291165562_ee363
    a0cb0_o.png

    No sorry ale kazda tabelka jest identyczna - z choinki sie chyba
    urwales z tym gazem plynnym :)
    pozdr.

    ================================

    wszystko zalezy jaki kupujesz gaz i jaka masz instalacje. Ja majac do wyboru
    wybudowanie instalacji przez firme (Gaspol, Baltykgaz itp) + lojalki na
    dostawy gazu, dzierzawe zbiornika itd, kupilem sobie sam zbiornik podziemny.
    Efekt jest taki, ze zinwestowalem na poczatek, ale gaz tankuje jaki chce
    (moge propan - butan bo instalacja podziemna, w tym roku jednak przespalem
    sprawe i dostepny byl tylko propan) i w cenie jaka jest aktualnie najlepsza.
    Efekt? Tej zimy kupowalismy gaz (ja i kolega). Ja z "wolnego" rynku on
    zwiazany lojaką. Ja zapłaciłem 1,75 za litr, on na przestrzeni kilku dni za
    taki sam gaz - 2.60. Kupujesz ok. 2000 litrow jednorazowo. Takze
    oszczednosci widoczne spore. A jak dostane propan-butan to powinno byc i
    taniej i kalorycznosc lepsza. Takze nie mozna generalizowac z oplacalnoscia
    intalcji LPG.
    Pozdr.

    --
    michalski

  • 19. Data: 2010-12-31 13:51:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "michalski" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > to powinno byc i taniej i kalorycznosc lepsza. Takze nie mozna
    > generalizowac z oplacalnoscia intalcji LPG.

    To sam propan ma mniejszą kaloryczność niż propan-butan? Jak bawiłem się
    palnikiem do papy to zawsze starałem się kupować sam propan, właśnie ze
    względu na kaloryczność (tak mi ktoś powiedział).

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2010-12-31 17:20:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > To sam propan ma mniejszą kaloryczność niż propan-butan? Jak bawiłem się
    > palnikiem do papy to zawsze starałem się kupować sam propan, właśnie ze
    > względu na kaloryczność (tak mi ktoś powiedział).

    Propan ma mniejszą kaloryczność chyba ale za to jest lotniejszy i w zimie
    odparowuje ze zbiornika na zewnątrz. butan czy mieszanka już robi kłopot.
    Tylko tyle.