  • 1. Data: 2009-07-19 05:18:26
    Temat: Pompa elektryczna do wody
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Chcę kupić pompę elektryczną do wody ze studni - odległość jakieś 70 m -
    do pompowania wody do zbiornika kilkusetlitrowego na budowę oraz do
    innych prac związanych z wodą polewanie betonu, piachu itd... - dokąd
    nie zrobię przyłącza wod-kan. Chciałbym żeby ta pompa posłużyła mi
    później do prac przydomowych - spryskiwanie trawnika wodą opadową zlaną
    do jakiegoś zbiornika.

    No i... chcę mieć awaryjnie przy wykopach, na wypadek deszczu, żeby
    można było szybko wodę odpompować z wykopu. Czy pompa przeznaczona do
    szamba do tego będzie się nadawać? Tam jest wyjście dla węża 52 mm oraz
    z reguły bardzo duża wydajność... Czy nie 'przedobrzę sprawy' jak sobie
    taką pompę sprawię?

    Czy takie pompy mają jakąś regulację wydajności?

    Jak poradzić sobie z takim dużym wężem, żeby można było do lżejszych
    prac zastosować zwykły wąż - jakaś redukcja?

    Proszę o porady. Przejrzałem ostatnie dyskusje na temat pomp, ale nie
    dowiedziałem się tego, czego potrzebuję :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-19 08:53:45
    Temat: Re: Pompa elektryczna do wody
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
> [...]
    >
    > Proszę o porady. Przejrzałem ostatnie dyskusje na temat pomp, ale nie
    > dowiedziałem się tego, czego potrzebuję :-).

    Te 70 m, które musisz pokonać raczej dyskfalifikuja pompę do szamba. One z
    regóły mają dużą wydajność ale ciśnienie jest marne.
    Co do regulacji to raczej bym sobie głowy tym nie zawracał, chyba że chcesz
    zrobić osobną instalację do wody ze studni to warto zastosować hydrofor z
    wyłącznikiem ciśnieniowym.
    Do pompowania wody na większą odległość i poźniej do podlewania ogródka
    lepiej mieć pompe o większym ciśnieniu. Czyli coś wielostopniowego jak pompa
    do hydroforu.
    Do odwadniania wykopu to raczej coś zatapialnego. Może od biedy dało by się
    taką pompą przepchnąć wode na odległość 70 m ale tylko z myślą żeby ją
    zmagazynować w jakimś zbiorniku boraczej ciśnienie na końcu węża będzie
    marne ;). No i dopiero z tego zbiornika wodę pozyskiwać np. wiadrem.

    --
    pozdrawiam gezjero

  • 3. Data: 2009-07-19 09:06:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gejzero pisze:
    [..]
> [...]
    > ją zmagazynować w jakimś zbiorniku boraczej ciśnienie na końcu węża
    > będzie marne ;). No i dopiero z tego zbiornika wodę pozyskiwać np.

    Tak. Właśnie o takim czymś myślę - do zbiornika pompuję ze studni - jak
    zbiornik się już opróżnia, potem pompę traktuję jako urządzenie awaryjne
    np do wykopu i ewentualnego rozprowadzania wody użytkowej na budowie -
    do kilkunastu metrów [wysokość pomijalna], a w przyszłości jako coś, co
    napędza mi wodę do podlewania ogródka z jakiejś beczki, gdzie zbierze
    się deszczówka.

    Przeglądam allegro i widzę, że te droższe - pow 200 pln mają ogromną
    wydajność - pow 20 m3/h, ale to przesada i mają złącze na wąż 2 cale, to
    też przesada.

    Widziałem natomiast coś np takiego:

    http://www.allegro.pl/item680703408_sprawdzona_pompa
    _do_wody_z_plywakiem_1250_w.html

    albo:

    http://www.allegro.pl/item681928214_pompa_do_brudnej
    _wody_einhell_750w_gwarancja_2_lat.html

    Tu już można stosować wąż 1 calowy i to by mi się widziało, bo można nim
    jakoś ręcznie w razie czego operować :-).

    Czy ma ktoś doświadczenia z takimi urządzeniami?

    Czy ta firma Einhell prezentuje coś godnego uwagi?
    Nie chciałbym, żeby pompa po miesiącu, czy kwartale nadawała się do
    wyrzucenia.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-07-19 21:18:34
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
> [...]
    >
    > Przeglądam allegro i widzę, że te droższe - pow 200 pln mają ogromną
    > wydajność - pow 20 m3/h, ale to przesada i mają złącze na wąż 2 cale,

    Ta pompa ma praktycznie ciśnienie 1,5 atm. Do podlewania to to się mało co
    będzie nadawało. O dłuższym wężu do tej pompy też możesz zapomnieć.
    Przydał by się wykres wydajnosci tej pompy i z niego odczytać jaki przepływ
    przy maksymalnym ciśnieniu. Do przepchnięcia wody przez długi wąż potrzeba
    odpowienio większego ciśnienia aby pokonac opór jaki stawia wąż.

    > albo:
    >
    > http://www.allegro.pl/item681928214_pompa_do_brudnej
    _wody_einhell_750w_gwarancja_2_lat.html
    Ta ma jeszcze chyba mniejsze ciśnienie.

    Ja osobiście używam do podlewania pompy MH1300 Omnigeny. Do odwadniana pompy
    nie potrzebowałem więc tu mam mniej do powiedzenia.

> [...]
    >
    > Czy ta firma Einhell prezentuje coś godnego uwagi?
    > Nie chciałbym, żeby pompa po miesiącu, czy kwartale nadawała się do

    Najważniejsze w takiej pompie jest uszczelnienie wałka między komorą pompy a
    silnikem. Tam się wyciera wałek i uszczelniacz. Wymiana uszczelniacza z
    czasem nie zdaje egzaminu bo wałek wyciera sie do tego stopnia ze pojawia
    sie nieszczelność i woda zalewa uzwojenie silnika.

    Kupić pompę, któa ma serwis w polsce.

    --
    Gejzero