  • 41. Data: 2017-04-07 18:54:49
    Temat: Re: Pompa od myjki
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 16:32:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ciekawe co myc jak w lodzi teraz pm10- 16%. A na zadupiu w wodzislawiu pm10-31%.
    Niby 31% to nieduzo ale i tak dwa razy wiecej niz w bardzo duzym miescie.

    U mnie 8ug/m3, w Lodzi 9ug/m3 ;)

    > Co do napisow na domach. Robia je chamy co ze wsi do miasta przyjechaly sie
    osiedlic i sa jeszcze za krotko zeby miejskich manier nabrac.

    Napisy robia blokersi co sie wychowuja na blokach od malego i sie im nudzi,
    bo maja tylko laweczke i beton dookola :)

    > W Lodzi jak na scianie napisza " Adam chuj" to nikt na to uwagi nie zwraca. Ale jak
    podobmy napis powstanie w okolicach jakiegos domku i jeszcze w domku mieszka jakis
    Adam ( zbieznosc imion przypadkowa) to zaraz cala okolica sie smieje.

    Owszem - tylko napis "Adam chuj" na domku zniknie w 2 dni bo wlasciciel
    dbajac o SWOJE - usunie napis / zamaluje etc, a w miescie bedzie straszyl
    przez kilka kolejnych lat, bo co wspolne to niczyje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2017-04-07 18:58:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 15:54:14 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Co jeszcze jest doliczane do ogolnej ceny? Wiadomo, kostka, ale
    > doliczaja jakis zwir, beton, czy to jest w cenie robocizny?

    Przy cenie 35 pln jest tylko i wylacznie robocizna - cala reszta (kostka,
    kamien, piasek, cement etc) zalatwialem samemu. Obrzeza granitowe - material
    moj, robocizna dodatkowo 20 pln / metr.

    Kompleksowo z kostka plukana i totalnie wszystkim (z posprzataniem resztek
    jak cos zostalo, odwozem resztek kostki etc) bylo za 110-120 pln.
    Wzialem wersje z sama robocizna, bo kruszywa z transportem i cala reszte
    mam po mooooocno promocyjnych cenach i pare tysiakow zostalo w kieszeni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2017-04-07 19:11:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kanarek twierdzi ze u Ciebie teraz jest dwa razy wiecej niz napisales. Na innej
    stronie tak samo. Moze bierz dane z jakis wiarygodnych zrodel. Ostatnio powolywales
    sie na wyniki badan filtrow zrobione w domu przez jakiegos goscia.

  • 44. Data: 2017-04-07 19:52:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 19:11:58 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    sie na wyniki badan filtrow zrobione w domu przez jakiegos goscia.

    W ciagu 2h rzeczywiscie wzroslo - teraz wynosi 20ug/m3. Dane biore
    bezposrednio ze strony stacji pomiarowej, nie z jakiegos kanarka :-)

    http://powietrze.katowice.wios.gov.pl/dane-pomiarowe
    /automatyczne/stacja/13/parametry/260-266-276-263-26
    8-274-270-277-265-261-267-280/dzienny/07.04.2017

    Tak czy siak 20ug/m3 to sporo ponizej normy i powietrze jest uznawane jako
    bardzo dobrej jakosci :)

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2017-04-07 23:19:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-07 o 18:58, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > mam po mooooocno promocyjnych cenach i pare tysiakow zostalo w kieszeni :)

    U nas na wschodzie kompleksowo jak firma zajmuje sie wszystkim to ceny
    ksztaltuja sie od 80 zyli do przewaznie 100 zyli. Oczywiscie im drozsza
    kostka tym drozej i pewnie nie trudno przekroczyc te 100 zyli. Ekipy nie
    bardzo chca sie bawic w material inwestora i w sumie slusznie. Czesto
    jest tak, ze czegos w trakcie zabraknie i organizuja sobie we wlasnym
    zakresie. Piach na telefon, beton na telefon. Prawde mowiac nie bardzo
    wiem jak to samemu zorganizowac zajmujac sie zawodowo czyms zupelnie
    innym. Firmy maja od groma roboty. Na swoja czekalem kilka miesiecy,
    wiec i negocjacje co do warunkow dostaw sa dosc ograniczone. To i
    wygodne i pewnie drozej. Ja wybralem wersje kompleksowa, ale wzialem
    ekipe, ktorej robote znam od lat i ta ekipe chcialem. Nie rozwazalem
    innej opcji, ale podejrzewam, ze zgodzili by sie co najwyzej na wlasna
    kostke. O betonie i piachu na telefon inwestora przy tylu zleceniach
    raczej mozna zapomniec. Sila rzeczy potraktowalem calosc jak produkt
    finalny. Dwa dni i po robocie bez zawracania doopy, na ktore nie mam
    kompletnie czasu. Obrzezy nie robilem, bo nie chcialem. Kostka na
    krawedziach osadzona betonem.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2017-04-07 23:30:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Ciekawe co myc jak w lodzi teraz pm10- 16%. A na zadupiu w wodzislawiu pm10-31%.
    Niby 31% to nieduzo ale i tak dwa razy wiecej niz w bardzo duzym miescie. Co do
    napisow na domach. Robia je chamy co ze wsi do miasta przyjechaly sie osiedlic i sa
    jeszcze za krotko zeby miejskich manier nabrac. Od napisow na kamienicach i blokach
    sie nie choruje na pluca.

    Ales sie czepnal chlopa. Co ma poradzic na to, ze ma taki pm? Robi to
    jakas roznice w stosunku do mieszkania w domu? Gdyby mieszkal w Lodzi to
    co bys pisal?
    A napisy na murach to robia niedorozwiniete dzieci rowniez takie co
    czasy dorzewania maja dawno za soba. Wiem bo widzialem. Pedal na moich
    oczach te swoje freski wyczynial w okoliczy gdzie mieszkalem.
    Przygotowany z ambicjami na zaplecze Michala Aniola w plecaku, tylko w
    glowie siano a nie sztuka. Na pytanie czemu to robi odpowiedzial, bo
    moze i co mnie to interesuje, ale szybko sie zwinal zanim zdazyl bym
    wyjsc niedokanczajac dziela, bo to ryzykowna okolica byla w ktorej dane
    mi bylo sie wychowywac. Moze szkoda, ze nie poczekal, bo zwyczaje zlej
    ulicy moze sklonily by go do zmiany profesji. Z cala pewnoscia nie byl
    to mieszkaniec okolicznej gminy, tylko zwykly miastowy pedal, ktory w
    zyciu niczego swojego sie nie dorobi.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2017-04-07 23:59:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 23:19:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > U nas na wschodzie kompleksowo jak firma zajmuje sie wszystkim to ceny
    > ksztaltuja sie od 80 zyli do przewaznie 100 zyli. Oczywiscie im drozsza
    > kostka tym drozej i pewnie nie trudno przekroczyc te 100 zyli.

    A to na pewno - najtansza kostka to koszt od ~18pln, sensowna plukana to
    od ~45 pln i to z duzymi rabatami. Swoja droga te rabaty to jak to w
    budowlance sa masakryczne - moja kostka kosztuje w katalogu chyba 88 albo
    81 pln brutto, a ja ja wyrwalem za 42 pln :)

> [...]
    > zakresie. Piach na telefon, beton na telefon. Prawde mowiac nie bardzo
    > wiem jak to samemu zorganizowac zajmujac sie zawodowo czyms zupelnie

    No ja mam te zalete ze te 10 dni ktore robili po prostu pracowalem z domu
    (co zreszta robie bardzo czesto) i praktycznie ciagle nad nimi stalem -
    pomagalem, nosilem i robilem kawe, przy okazji sporo sie nowych rzeczy
    nauczylem :-)

    A ze zonka pracuje w firmie ktora handluje i transportuje kruszywa to
    jak cos potrzebowalem - do godziny mialem na placu :)

    > Firmy maja od groma roboty. Na swoja czekalem kilka miesiecy,
    > wiec i negocjacje co do warunkow dostaw sa dosc ograniczone.

    To racja. Ja wzialem sprawdzona ekipe od kumpla. Spotkalem sie z nim w
    marcu w poniedzialek obgadac ceny, terminy etc, umowilem sie wstepnie na
    lipiec, a on po 5 dniach w sobote dzwoni mi, ze beda mieli tydzien przestoju
    na duzej inwestycji (4000m2 kostki) i moze mnie zrobic w pierwszej
    kolejnosci :-) I tym sposobem mialem poltorej dnia weekendu na
    zorganizowanie kostki. Latwo nie bylo bo po zimie firmy i hurtownie maja
    puste magazyny ale po 1h dzwonienia - znalazlem. A wiesz gdzie znalazlem?
    Standard oczywiscie - allegro :)))

> [...]
    > raczej mozna zapomniec. Sila rzeczy potraktowalem calosc jak produkt
    > finalny. Dwa dni i po robocie bez zawracania doopy, na ktore nie mam

    Oj tam u Ciebie na wschodzie taka bida rzeczywiscie, ze nie macie na
    telefon kruszyw, czy betonu? Ja bym sobie w srodku nocy zalatwil na 7
    rano gruszke jakby byla potrzeba ;-) Konkurencja w tym zakresie jest
    masakryczna - samych skladow kruszyw w promieniu 10km znam kilkanascie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2017-04-08 01:02:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-07 o 23:59, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > rano gruszke jakby byla potrzeba ;-) Konkurencja w tym zakresie jest
    > masakryczna - samych skladow kruszyw w promieniu 10km znam kilkanascie :)

    No ale gdzie bym ten beton wywalil i ile go? W domu nie ma mnie
    praktycznie od 7 rano. W miedzy czasie zabraklo im kostki i piachu. Chu
    wie jak to wyliczyc. Jasne, ze mozna, ale jak jest czas z nimi siedziec.
    Ostatecznie nie wyszlo drogo, wiec nie narzekam. Zajalem sie swoimi
    sprawami. Drugiego dnia przyjechalem na rozliczenie i po temacie. Prawde
    mowiac tak powinny byc zalatwiane sprawy. Zlecasz zadanie i bez
    pierdzielenia powinno byc wykonane profesjonalnie bez angazowania
    inwestora. Mysle, ze podobnie dziala Twoja firma i tak dziala moja. Nikt
    w polowie drogi nie mowi nam co i jak trzeba zrobic, bo ktos ma inny
    pomysl. Na koniec wystawiasz fakture i nie zawracasz sobie glowy, ze
    ktos czegos na czas nie dostarczyl, czy nie dostarczy. Dla nich przestoj
    to rozbicie harmonogramu. Nie mam o to zalu. Kupile gotowy produkt i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2017-04-08 09:00:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.04.2017 o 20:23, t-1 pisze:

    > Trzymałeś przez zimę na mrozie?
    > Tak się pytam, teoretycznie.
    A ja trzymałem Karchera kilka lat na mrozie (z powodu szczupłości
    wolnego miejsca w chałupie).
    Warunkiem koniecznym do przetrwania pompy w takich warunkach jest
    przepłukanie jej płynem niezamarzającyn np. borygo :-)
    Jacek

  • 50. Data: 2017-04-08 12:14:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,