  • 11. Data: 2010-11-04 20:39:35
    Temat: Re: Pompy obiegowe CO - jakie wybrać?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 15:15, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Jakie macie pompy obiegowe do CO, bo nie wiem co wybrać
    > 1. GRUNDFOS
    > 2.Omnigena
    > 3.DIAMOND
    > itd.
    > Jest sens tu przepłacać za GRUNDFOSA, czy raczej i tak nie ma to większego
    > znaczenia?

    Ja mam zwyklego grundfosa 25-40 w instalacji podlogowki. Przeplacac?

    http://allegro.pl/pompa-obiegowa-cyrkulacyjna-grundf
    os-ups-25-40-180-i1291282718.html

    Spokojnie kupisz ponizej trzech stowek :)

    Oprocz tego w instalacji kominkowej mam wilo star RS:

    http://allegro.pl/wilo-star-rs-25-4-zamiennik-grundf
    os-ups-25-40-i1294160249.html

    Cena minimalnie nizsza a jakosc podobno na tym samym poziomie..

    Mozesz jeszcze kupic pompe LFP:

    http://allegro.pl/pompa-c-o-4m-25-40-lfp-nowosc-nowy
    -silnik-i1295287031.html

    To jest grunfos z innym logiem - ponoc b. dobre pompy. Ale wystarczy
    doplacic 40 pln i miec "oryginal" grundfosa :)

    Moja podlogowka chodzi na 1 biegu przy ktorym pompa bieze ok 25-30W,
    czyli liczac od listopada do kwietnia (6m-cy) jakby chodzila 24/h to
    zezre ok 130kWh co przy moich cenach pradu (45gr) daje 58 pln. Ciekawe
    ile by zezarla ALPHA2, jezeli przyjac 3 x mniej (choc watpie) to
    zarlaby 20 pln, czyli oszczednosc 40 pln / sezon. Roznica w zakupie to
    ok 250 pln czyli zwrot po szesciu latach :) Nie wiem ile ona
    wytrzyma ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-11-04 21:36:08
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli chcesz taniego grundfosa spójrz na mój post sprzed klilku dni:
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-11-04 22:51:39
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    j.googlegroups.com...
> [...]

    zarlaby 20 pln, czyli oszczednosc 40 pln / sezon. Roznica w zakupie to
    ok 250 pln czyli zwrot po szesciu latach :) Nie wiem ile ona

    Ja mam 3 pompy WILO a do podłogówki TECE.
    Koledzy wykonujący u mnie instalację mówią, że instalują je od lat i nigdy
    nie było problemów.

    JUrek

  • 14. Data: 2010-11-04 23:18:44
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    No właśnie a jakie parametry tych pomp?
    25/40 czy 25/60?
    Pytam bo instalator tylko kazał kupić te pompy ale nie wiem jakie.
    Jedna pompa ma zasilać podłogówkę. (parter 6 pętli, poddasze 3 pętle) razem
    około 600 m
    Druga pompa ma zasilać grzejniki (parter 2 grzejniki, poddasze 5 grzejników,
    i może jeden grzejnik na strychu).
    Na które parametry pomp powinienem zwrócić uwagę i które pompy brać 25/40
    czy 25/60
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 15. Data: 2010-11-05 08:26:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Na które parametry pomp powinienem zwrócić uwagę i które pompy brać 25/40
    > czy 25/60
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    25 to średnica (DN 25 mm = 1 cal)
    40 i 60 to zdolnosc podnoszenia słupa wody
    40 - 4m
    60 - 6 m

  • 16. Data: 2010-11-05 21:09:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lis, 09:26, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:

    > 25 to średnica (DN 25 mm = 1 cal)
    > 40 i 60 to zdolnosc podnoszenia słupa wody
    > 40 - 4m
    > 60 - 6 m

    W instalacji zamknietej nie ma to znaczenia. Dla instalacji zamknietej
    to sa maksymalne opory do pokonania (mozna to chyba nazwac sprezem
    pompy?) - odpowiednio 40kPa i 60kPa (chyba - popiwkowalem i moga mi
    sie zera mylic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2010-11-06 11:43:01
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 04.11.2010 19:00, kiki pisze:

    > "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > Grundfos jest "overpriced". Kup odpowiednik - pasują jedna za drugą. Nie
    > ma sensu kupować tej elektronicznej. Elektronika może sie zepsuć w
    > święta, cena o wiele wyższa. Za 600 to są zwykłe Grunfosy bez elektroniki.
    > Zysku będzie co kot napłakał albo w ogóle, a podczas wyładowań pamiętaj
    > lecieć do piwnicy i odłączyć od prądu.

    Bajki kolego opowiadasz. Mam pompy Grundfosa (jeszcze serii UPE) i
    pracuja juz 5 laty bezawaryjnie, o zadnym odlaczaniu na czas burzy nie
    ma mowy. Podobnie ceny - nawet 5 lat temu kosztowaly niewiele wiecej niz
    zwykle (prawde mowiac zaplacilem za nie nawet mniej). Wielkoscia nie
    roznia sie od zwyklych pomp - wiec kolejna bajka - elektronika miesci
    sie w obudowie zwyklej pompy. Te nowe grundfosy serii alfa maja ta wade,
    ze nie da sie nimi sterowac z pilota ani przez siec. Szkoda. Bo to fajny
    bajer jest.

  • 18. Data: 2010-11-10 12:22:10
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
> [...]
    > to sa maksymalne opory do pokonania (mozna to chyba nazwac sprezem
    > pompy?) - odpowiednio 40kPa i 60kPa (chyba - popiwkowalem i moga mi
    Czyli co, nie ma znaczenia czy wezme do ogrzewania pompy 25/40 czy 25/60.

    Pierwsza pompa ma zasilać podłogówkę na perterze - jest tam około 600 m
    tego.
    Druga pompa ma zasilać wszystkie grzejniki w tym 5 grzejników na poddaszu no
    i może jeden na strychu.
    Możecie coś podpowiedzieć czy te 25/40 faktycznie wystarczą?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 19. Data: 2010-11-10 12:31:06
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Pierwsza pompa ma zasilać podłogówkę na parterze - jest tam około 600 m
    > tego.

    chcesz powiedzieć że robisz taką inwestycję bez projektu i obliczeń !?!?!?!?
    byłbyś moim faworytem do budowlanej nagrody darwina...

  • 20. Data: 2010-11-10 12:35:01
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > chcesz powiedzieć że robisz taką inwestycję bez projektu i obliczeń
    > !?!?!?!?
    Straszne !!! ;-)
    > byłbyś moim faworytem do budowlanej nagrody darwina...
    Dzięki za rady