  • 21. Data: 2010-11-10 14:37:25
    Temat: Re: Pompy obiegowe CO - jakie wybrać?
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    > Witam
    > Czyli co, nie ma znaczenia czy wezme do ogrzewania pompy 25/40 czy 25/60.
    >
    > Pierwsza pompa ma zasilać podłogówkę na perterze - jest tam około 600 m
    > tego.

    600 m.kw podłogówki?
    na jednym obwodzie?
    pozdr.
    Gr

  • 22. Data: 2010-11-10 15:23:12
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > 600 m.kw podłogówki?
    > na jednym obwodzie?
    Nie no coś ty :-)
    Na 8 obwodach

  • 23. Data: 2010-11-10 18:16:15
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    > chcesz powiedzieć że robisz taką inwestycję bez projektu i obliczeń
    > !?!?!?!?
    > byłbyś moim faworytem do budowlanej nagrody darwina...

    W d.. z takimi projektami. Ja mialem zrobiony projekt z firmy na H.. w
    ktorym wyliczono 1100m rury do podlogowki. A że pozostalem tylko przy
    projekcie bo z wykonania zrezygnowalem to weszlo mi 800m rury i nie wszedl
    by wiecej nawet metr. Wnioskuje z tego ze gdybym przystal na wykonawstwo w/w
    firmy to pewnie zaplacil bym za 1100 metrow a nie za stan faktyczny. Dodam
    ze miejscami zageszczalem wiecej niz zakladal projekt.
    Za projekt zaplacilem. Zeby nie blo ze wyludzilem.

  • 24. Data: 2010-11-10 19:01:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 13:22, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

    > Czyli co, nie ma znaczenia czy wezme do ogrzewania pompy 25/40 czy 25/60.

    Tak naprawde biezesz pod uwage opory najdluzszego obwodu (tj.
    najbardziej opornego:) i to takie opory musi pokonac pompa (czyli taki
    miec sprez). U mnie najdluzsza petla ma kolo 85m plus "dolot" to
    jakies 10mb PE32. Program obliczyl mi opory rzedu 20kPa i dla takich
    oporow moja pompa ma wydajnosc ok 1,5m3/h (a wymagane bylo 1m3/h).
    Czyli przypuszczalnie wystarczylaby nawet 25/30 (nie wiem czy sa
    mniejsze). 25/60 to przerost formy nad trescia w przypadku instalacji
    zamknietej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2010-11-10 23:41:24
    Temat: Re: Pompy obiegowe CO - jakie wybrac?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?

    > mniejsze). 25/60 to przerost formy nad trescia w przypadku instalacji
    > zamknietej :)

    Dla doboru pompy nie ma zanczenia to, czy instalacja jest otwarta czy tez zamknieta.

  • 26. Data: 2010-11-14 21:28:19
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie no coś ty :-)
    > Na 8 obwodach

    Ponad 70 m2 średnio na jednym obwodzie?
    Coś mi śię tu nie zgadza.
    Jaka średnica rury?
    Jaki najdłuższy obwód?
    Jaka gęstość rur?

    pzdr
    JK

  • 27. Data: 2010-11-14 21:39:59
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Myślę, że autor wątku miał na myśli 600 mb rury
    a nie 600 m2 powierzchni

    Pzdr
    JK